جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

در دنیای امروز با فراگیر شدن اینترنت و وب، اکثر کسب و کارها وارد فضای آن شدند و وب سایت خود را تجاری نمودند. با استقبال افراد از خرید اینترنتی، فروشگاه‌های آنلاین بسیار محبوب شدند و توسعه یافتند؛ چراکه هزینه فیزیکی نداشته و در طول 24 ساعت شبانه‌روز در دسترس هستند، بنابراین می‌توانند کالاهای باکیفیت و مناسبی را به مشتریان عرضه نمایند. طراحان سایت برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی از دو روش کدنویسی و سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌کنند. با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس براحتی می‌توانید با کمترین هزینه و زمان، فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی نمایید. برای آنکه با مزایا و نحوه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس بیشتر آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید .

سیستم مدیریت محتوا وردپرس

سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که امکان مدیریت هرگونه محتوا اعم از عکس، متن، فیلم و… را به کاربر می‌دهند. وردپرس از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا محسوب می‌شود، به این دلیل که به طراحان سایت این اجازه را می‌دهد تا بدون نوشتن یک خط کد بتوانند سایتی مدرن و جذاب طراحی نمایند. امروزه 40 درصد از وب‌ سایت‌های دنیا با وردپرس طراحی شده و افرادی که بتوانند به صورت حرفه‌ای با این نرم‌افزار کار کنند، درآمد بسیار بالایی خواهند داشت. همچنین وردپرس نرم‌افزاری متن‌باز است، به این معنا که طراح سایت می‌تواند کدها را بخواند و برنامه‌های دیگری را برای آن طراحی نمایند.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

فروشگاه اینترنتی با وردپرس

وردپرس به دلیل داشتن امکانات بسیار بستری مناسب برای انواع حوزه‌های کسب و کار از جمله فروشگاه‌های اینترنتی است. با استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های کاربردی ورپرس براحتی می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی نمایید. از بهترین و پرکاربردترین افزونه‌ فروشگاه ساز، ووکامرس است که تقریبا 50 درصد وب سایت‌های فروشگاهی با استفاده از ووکامرس کالای خود را به فروش می‌رسانند.

ووکامرس قدرتمندترین فروشگاه‌ ساز

ووکامرس افزونه‌ای رایگان است که با استفاده از آن می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را با وردپرس طراحی کنید، کالاهای فیزیکی، خدمات و حتی فایل‌های دانلودی خود را در سطح وب بارگذاری کرده و به کاربران خود ارائه دهید. این افزونه به دلیل انعطاف‌پذیر بودن با دیگر افزونه‌ها مانند المنتور، ویژوال کامپوزر که از افزونه‌های صفحه ساز هستند، بسیار سازگار است. همچنین با ووکامرس مدل‌های مختلفی از درآمدزایی مانند، سیستم اشتراکی، فروش فایل و… را می‌توانید پیاده‌سازی نمایید.

woo1 راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

ویژگی های ووکامرس

  • امکان نصب رایگان در مخزن وردپرس
  • بدون محدودیت
  • ایمنی کامل
  • انعطاف پذیری بالا
  • سازگار با اکثر افزونه‌های جانبی
  • تعریف انواع روش‌های حمل و نقل
  • تعریف بی‌نهایت محصول
  • امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی
  • واکنشگرا

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

  • دارای هزینه‌ کم در مقابل روش‌های کدنویسی
  • تنوع در قالب‌ها و افزونه‌ها
  • امکانات بی‌شمار فروشگاه‌ساز ووکامرس
  • امکان گزارش‌گیری و اتصال به درگاه پرداخت
  • امکان بازاریابی و تبلیغات به روش‌های مختلف
  • گستردگی در جذب مشتری
  • تهسیل در فرایند مدیریت

wordpress ecommerce 768x402 1 راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

نحوه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

برای ایجاد فروشگاه اینترنتی با ووکامرس باید مراحل زیر را انجام دهید:

انتخاب دامنه و هاست

برای طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس ابتدا باید دامنه و هاست را از شرکت‌های ارائه‌دهنده آن‌ها خریداری نمایید. دامنه درواقع همان اسم سایت است که به طور معمول همان اسم کسب و کار انتخاب می‌شود. به این نکته توجه نمایید که نام انتخابی باید ساده، کوتاه و روان باشد. پس از خرید دامنه باید فضای هاستینگ را با توجه به محتوای خود خریداری نمایید. هاست درواقع فضایی است که محتوای خود را بر روی آن قرار می‌دهید.

نصب وردپرس بر روی هاست

برای نصب وردپرس می‌توانید بسته نصبی آن را از سایت WordPress.org دانلود کرده و در پوشه public-html هاست خود بارگذاری نمایید. سپس محتویات آن را از حالت فشرده خارج کنید و آن‌ها را به فایل اصلی انتقال دهید.  قبل از تکمیل فرایند نصب باید پایگاه داده را برای ذخیره اطلاعات ورودی سایت، ایجاد نمایید.

ایجاد پایگاه داده (DataBase)

ایجاد پایگاه داده و جدول‌های موردنیاز در هاستینگ‌های سی پنل و دایرکت ادمین متفاوت است. که در ادامه نحوه ایجاد پایگاه داده در هر دو هاست را شرح می‌دهیم.

database راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

نحوه ایجاد پایگاه داده در هاست سی پنل

در ادامه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس باید پایگاه داده را ایجاد نمایید. در هاست سی پنل با انتخاب گزینه Database Wizard و کلیک بر روی Create New Database در صفحه باز شده نامی را برای آن انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی Next، در مرحله بعد نام کاربری و رمز عبور موردنظر را وارد نمایید. نام و رمز عبور را حتما در جای مشخص ذخیره کنید، چراکه در مراحل بعدی به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

نحوه ایجاد پایگاه داده در هاست دایرکت ادمین

در پنل هاست دایرکت ادمین بر روی گزینه Database Management کلیک کرده وCreate New Database را انتخاب نمایید. سپس نامی را برای پایگاه داده انتخاب کنید، درنهایت با وارد کردن نام کاربری و پسوورد موردنظر پایگاه داده شما ایجاد خواهد شد. نام و رمز عبور را حتما در جای مشخص ذخیره کنید، چراکه در مراحل بعدی به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

تکمیل فرایند نصب وردپرس بر روی هاست

در ادامه باید نام دامنه خریداری شده را در آدرس‌بار مرورگر وارد نمایید تا صفحه تنظیمات نصب وردپرس فعال شود. در صفحه بازشده باید نام دیتابیس، نام کاربری و رمزعبور انتخابی را وارد کنید. پیشنهاد می‌شود میزبان پایگاه داده را تغییر ندهید اما برای افزایش امنیت وب سایت می‌توانید پیشوند جداول را به دلخواه خود عوض کنید. در مرحله بعد با تکمیل اطلاعاتی همچون نام وب سایت، نام کاربری، رمز عبور و برای ورود به بخش مدیریت سایت و همچنین ایمیل فرایند نصب به اتمام می‌رسد. به دلیل آنکه وب سایت شما هنوز به طور کامل طراحی نشده است، گزینه نمایش به موتورهای جستجو را فعال نکنید تا سایت شما توسط موتورهای جستجو بررسی نگردد. پس از اتمام طراحی می‌توانید از طریق بخش تنظیمات پیشخوان وردپرس تنظیمات موردنیاز را اعمال نمایید.

نصب  قالب فروشگاهی و افزونه ووکامرس

در ادامه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس، برای نصب قالب فروشگاهی باید به قسمت پوسته‌ها بروید و قالب مربوطه را نصب نمایید. همچنین می‌توانید قالب‌هایی که در سطح وب ارائه می‌شوند را خریداری و استفاده کنید. اکثر این قالب‌ها با افزونه ووکامرس سازگار می‌باشند. برای نصب ووکامرس نیز وارد بخش افزونه‌ها و سپس افزودن افزونه شوید تا در مخزن وردپرس آن را نصب و فعال نمایید. همانطور که گفته شد به دلیل انعطاف‌پذیری بالای ووکامرس می‌توانید از افزونه‌های صفحه‌ساز قدرتمندی مانند المنتور و ویژوال کامپوزر برای طراحی صفحات خود استفاده کنید.

ایجاد درگاه پرداخت آنلاین

پس از نصب ووکامرس و انجام تنظیمات لازم، باید افزونه درگاه پرداخت را نصب نمایید. این عمل به دو صورت زیر امکان پذیر است.

Create an online payment gateway راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

استفاده از درگاه پرداخت مستقیم(توسط بانک)

در این درگاه توسط بانک موردنظر یا شرکت‌های پرداخت اینترنتی مانند به‌پرداخت ملت، پاسارگاد، سامان کیش و… فعال می‌شود. بدین منظور باید جهت اخذ نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد اقدام نمایید.

استفاده از درگاه پرداخت غیرمستقیم (سایت‌های واسط)

در صورت عدم تمایل به اخذ اینماد می‌توانید از شرکت‌های واسط ارائه دهنده درگاه‌های پرداخت مانند آیدی‌پی، زرین‌پال، پی‌پال و… استفاده نمایید. با ثبت نام و ارسال مدارک لازم هویت شما تایید می‌گردد. پس از تایید هویت باید آدرس سایت فروشگاهی خود را ثبت کرده تا کد API درگاه مخصوص دامنه شما ارسال گردد.

تولید محتوا و سئو سایت

پس از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس باید محصولات خود را در آن وارد نمایید. محصولات می‌تواند شامل عکس، ویدئو، پادکست، فایل‌های دانلودی و… باشد. سپس تمرکز خود را بر روی فروشگاه بگذارید تا با برنامه‌ریزی دقیق فروش را افزایش دهید. برای این کار باید از روش‌های سئو و تولید محتوای حرفه‌ای استفاده کنید. سئو محتوای محصولات دارای اهمیت بسیاری است، بنابراین محتوای آن باید بر روی مخاطب تاثیرگذار باشد.

اهمیت سئو

هر وب سایتی که در تجارت آنلاین فعالیت می‌کند باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نماید. در راستای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس سایت باید طبق اصول بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو طراحی شود. سئو یا بهینه سازی وب سایت کمک می‌کند تا در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه‌های اول را کسب نمایید. ترافیک سایت خود را بالا ببرید تا افراد زیادی با فروشگاه شما آشنا شوند و در نهایت فروش افزایش یابد. از این رو افزایش ترافیک وب سایت برای هر صاحب فروشگاه آنلاینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

SEO راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

 

فروش بی‌نهایت با فروشگاه اینترنتی!

همانطور که گفته شد برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس نیاز به دانش کدنویسی ندارید. تنها با نصب وردپرس بر روی هاست می‌توانید صفحات موردنیازتان را طراحی کرده، محصولاتتان را وارد نمایید و خدماتی باکیفیت بالا به مشتری ارائه دهید. مدیریت آسان، هزینه‌های پایین، دسترسی سریع و راحت، امکان بازاریابی و تبلیغات و مواردی دیگر از جمله مزایای فروشگاه‌های اینترنتی ساخته شده با وردپرس به شمار می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

محبوبترین پست ها