افزایش بازدید استوری اینستاگرام
آیا می توان بازدید استوری اینستاگرام را افزایش داد؟ چگونه استوری هایی که ارسال می کنم پر بازدید شوند؟ چرا بازدید استوری هایم کم شده است؟ این سوالات بطور کلی در ذهن همه ی شما وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم به شما برخی از روش ها و تکنیک ها در راستای افزایش بازدید استوری های اینستاگرام، بصورت رایگان آموزش دهیم.ادامه مطلب
سئو تکنیکال و چک لیست مهم ترین فاکتورهای آن
بهینه سازی است از مهم ترین اقداماتی است که باید در خصوص سایت خود انجام دهید. سئو را می توان به چند دسته از جمله سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم کرد. همچنین دسته دیگر از اقدامات مهم وجود دارد که در دسته سئو تکنیکال قرار می گیرند. در این مقاله به بررسی مهم ترین اقدامات مربوط به سئو تکنیکال که لازم است به آن ها توجه شود، می پردازیم. با ما همراه باشید.
تعریف سئو تکنیکال و بررسی فاکتورهای مهم آن
همانطور که از نام این دسته از اقدامات بهینه سازی مشخص است به فعالیت های فنی مربوط به سایت گفته می شود. اقداماتی که توسط موتور های جستجو بررسی می شوند و بر رتبه بندی سایت شما تاثیر دارند. به عبارتی دیگر شما با رعایت چک لیست سئو تکنیکال پایش و ارزیابی سایت خود توسط موتور های جستجو را آسان تر می کنید.
لازم است بدانید چک لیست سئو تکنیکال به طور دائم و مرتب در حال تغییر کردن است و هم جهت با موتورهای جستجو و الگوریتم های آن ها پیچیده تر می شوند. توجه به سئو تکنیکال دقیقا مانند سئو داخلی وب سایت و سئو خارجی در رتبه بندی سایت شما موثر است و اگر قصد دارید وب سایت شما در رتبه های بالاتری از نتایج جستجو قرار بگیرد، باید به آن توجه کنید و به درستی رعایت کنید.
توجه به سئو می تواند بیش از آن چه تصور می کنید به شما کمک و اگر برای شما هم سوال است آیا سئو بر افزایش درآمد و افزایش ترافیک سایت موثر است به این مطالب رجوع کنید.
1. مشخص کردن دامنه اصلی
انتخاب دامنه اصلی یکی از اقدامات مهم سئو تکنیکال محسوب می شود. در این جا منظور از انتخاب دامنه، انتخاب نام دامنه نیست. بلکه منظور دامنه به همراه پیشوند اصلی و پروتکل امنیتی مورد نظرتان است. شما باید انتخاب کنید سایت شما به چه شکل نشان داده شود. با www یا بدون آن، با http یا بدون آن و …
اگر شما دامنه اصلی را مشخص نکنید به سایت خود آسیب جدی وارد کرده اید. در این صورت موتور های جستجو آدرس های مختلف وب سایت شما را به عنوان سایت های مختلف و دارای محتوای تکراری شناسایی می کند.
2. فعال کردن ssl
همانطور که در ابتدا ذکر کردیم اقدامات موثر بر سئو تکنیکال به طور دائم در حال تغییر و پیشرفت هستند. در گذشته چندان ضرورتی بر فعال کردن ssl وجود نداشت و فعال کردنش امتیاز مثبت محسوب می شد.
در صورتی که اگر در این زمان که امنیت کاربران اهمیت بسیار بالایی دارد ssl سایت شما فعال نباشد هنگام ورود مخاطبان به وب سایت شما، ارور سایت ناامن (unsafe site) نمایش داده می شود. این موضوع بسیار تاثیر منفی برای سئو و رتبه سایت و اعتماد مخاطبان شما دارد.
زمانی که شما پروتکل سایت خود را تغییر دهید و ssl را فعال کنید آدرس سایت شما از HTTP به HTTPS تغییر پیدا می کند. وجود پروتکل HTTPS علاوه بر افزایش رتبه وب سایت شما، با افزودن به اطمینان مخاطبان و بازدیدکنندگان موجب افزایش اطمینان به وب سایت شما و تراکنش های مالی در آن و در نتیجه افزایش فروش شما می شود.
در نهایت لازم است یادآوری کنیم آدرس سایت شما با پروتکل HTTP و با HTTPS می تواند برای گوگل به عنوان دو سایت متفاوت با محتوای تکراری شناخته شود. بنابراین لازم است بعد از فعالسازی ssl، دامنه اصلی وب سایت را مشخص کنید.
3. افزایش سرعت سایت
سرعت پایین سایت و تاثیر منفی بر سئو و رضایت مخاطبان موضوعی نیست که کسی نداند. همه افراد می دانند سرعت سایت جزو یکی از مهم ترین فاکتور های اصلی رتبه بندی سایت شما توسط موتور های جستجو است. با پایین بودن سرعت سایت شاهد افزایش بانس ریت یا نرخ پرش در سایت خود خواهید شد.
پس مشخص است همه افراد از این موضوع اطلاع دارند ولی بسیاری از افراد نمی دانند جهت افزایش سرعت وب سایت خود باید چه اقداماتی را انجام دهند. در ادامه مهم ترین اقداماتی که موجب افزایش سرعت سایت شما خواهد شد را بررسی می کنیم.
-
انتخاب قالب ساده برای وب سایت
به هر میزان که تعداد پلاگین ها و کامپوننت های سایت خود را کاهش دهید، به همان میزان سرعت بارگذاری را کاهش و در نتیجه سرعت سایت خود را افزایش داده اید. لازم است بدانید علاوه بر لایه های اصلی یک سایت، پلاگین ها، ویجت ها و کدهای ترکینگ زمان بارگذاری را افزایش می دهند.
شما باید با حداقل اجزای لازم در صفحه، یک طراحی کامل و اصولی داشته باشید که هم مخاطب گمراه نشود و هم سرعت قابل قبولی داشته باشید.
-
استفاده از عناصر بصری با حجم بهینه شده
نکته بسیار مهمی که بیشتر افراد آن را رعایت نمی کنند. شما باید تا حد امکان از تصاویر با کیفیت و حجم کم و کوچک در سایت خود استفاده کنید. استفاده از تصاویر بزرگ می توانند تاثیر منفی بر روی سرعت سایت شما و سئو آن داشته باشند.
سرعت بالا سایت جزو مهم ترین اقدامات چک لیست سئو تکنیکال محسوب می شود. لازم است بدانید بهتر است از فرمت jpg برای عکس ها (دارای تنوع رنگ بالا) و png برای گرافیک ها (دارای تنوع رنگ محدود) استفاده کنید.

4. ایندکس کردن وب سایت
یکی دیگر از مهم ترین اقدامات سئو تکنیکال ایندکس کردن وب سایت خود است. شما پیش ار هر اقدامی جهت بهبود سئو خود باید مطمئن شوید موتور های جستجو توانایی و اجازه بررسی وب سایت شما را دارند یا خیر؟ ربات های موتور جستجو قبل از ارزیابی و بررسی وب سایت شما باید اجازه این کار را داشته باشند. شما با ایندکس کردن سایت خود به موتور جستجو جواز بررسی و رتبه بندی سایت خود را می دهید.
5. توجه به URL ها
توجه به URL ها از مهم ترین نکاتی که نباید آن را فراموش کنید. حتما برای شما هم پیش آمده که با وب سایتی مواجه شدید که URL آن از ترکیب اعداد و حروف بی معنی ساخته شده است.
باید بدانید در حالت استاندارد URL هر محتوا باید نشان دهنده موضوع آن محتوا باشد و مخاطب با دیدن URL هر محتوا به موضوع آن پی ببرد.
اگر در وب سایت شما هم مشکل نام URL وجود دارد می توانید به بخش تنظیمات وردپرس، پیوندهای یکتا رفته و در آنجا تیک گزینه “نام نوشته” را فعال و تنظیمات را ذخیره کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است URL هر صفحه را به صورت دستی شخصی سازی کنید. در نوشتن URL باید توجه کنید هرچه کوتاه تر باشد بهتر است. URL ها از مهم ترین فاکتورهای سئو تکنیکال محسوب می شوند.
هزینه پیاده سازی و طراحی سایت فروشگاهی
امروزه با به وجود آمدن امکان خرید اینترنتی و مشکلاتی مثل ترافیک و جمعیت، تمایل افراد به خرید اینترنتی بیشتر شده و پس از شیوع کرونا این آمار نیز بسیار افزایش پیدا کرده است؛ به همین دلیل فروشندگانی که به صورت حضوری فعالیت داشتند، برای ایجاد بخش فروش آنلاین نیز اقدام کردند. اولین قدم برای فروش آنلاین تاسیس سایت برای فروشگاه است. شرکتهای بسیاری وجود دارند که طراحی سایت را انجام میدهند و هزینه طراحی سایت فروشگاهی بر اساس نوع فعالیت و سایت مورد نظر شما تغییر میکند.
مزایا سایت فروشگاهی
همانگونه که گفته شد امروزه فروش آنلاین بازار پر رونق تری به نسبت فروش حضوری دارد و مسلما مزایای زیادی را نیز شامل میشود. از مزایای سایت فروشگاهی میتوان به فروش 24 ساعته محصول، کم شدن هزینه های جانبی مثل اجاره مغازه، امکان تاسیس فروشگاه آنلاین بدون داشتن شعبه حضوری، فروش کالاها به صورت نامحدود، امکان فروش خدمات آنلاین و ارائه لینک دانلود برای آن، تحویل کالا درب منزل، امکان مقایسه بین محصولات و …. اشاره کرد. همه این مزایا و بقیه آنها نشان میدهد که هزینه طراحی سایت فروشگاهی برای شما صرفه اقتصادی و سود بالایی به همراه دارد.
امکانات مورد نیاز سایت فروشگاهی
ایجاد امکانات مناسب در سایت باعث راحتی خرید کاربران شده و میتواند با جلب رضایت آنها به مشتری دائمی تبدیلشان کند. موارد زیر از جمله پرکاربردترین امکانات است که باعث محبوبیت سایت شما میگردد.
جست و جو و فیلترگذاری
قابلیت جست و جو و فیلتر کردن محصولات به مشتری این امکان را میدهد که سریعتر محصول موردنظر خود را پیدا کند.
نقد و بررسی کاربران
امکان نظر دادن و نقد و بررسی محصول برای کاربران علاوه بر ایجاد حس اعتماد و آزادی بیان میتواند باعث خرید مطمئنتر دیگر کاربران نیز بشود.
ارائه توضیحات کامل برای محصولات
به دلیل این که در خرید آنلاین مشتری به صورت فیزیکی محصول را انتخاب و خریداری نمیکند، توضیح دقیق جزئیات محصول میتواند در روند خرید بسیار موثر باشد.
سبد خرید
سیستم سبد خرید در سایت به کاربر این امکان را میدهد که در نهایت محصولات مورد نیاز از دستهبندیهای مختلف را کنار هم قرار بدهد و به تصمیم نهایی خرید برسد.
امکان مقایسه محصولات
ویژگی مقایسه محصولات مختلف از مزیتهای مهم خرید آنلاین نسبت به حضوری به شمار میآید و بهتر است که این امکان در سایت طراحی بشود.
بررسی هزینه طراحی سایت فروشگاهی
در ابتدای مقاله عنوان شد که شرکتهای مختلفی در زمینه طراحی سایت از جمله سایت فروشگاهی فعالیت میکنند که سایت را بر اساس فعالیت کاری شما طراحی مینمایند. هر سایت یک سری امکانات و ویژگیهای مخصوص دارد که قیمت طراحی آن بیشتر به این ویژگیها وابسته است. معمولا طراحان سایت پکیچهایی با امکانات و قیمت مشخص بر اساس کسب و کار دارند که انتخاب را برای صاحبان فروشگاه آسان میکند. علاوه بر پکیجها بعضی از طراحان امکان انتخاب یک سری امکانات اضافه به سایت را نیز به مشتری میدهند که آنها نیز قیمت مشخصی دارند. پکیجهای طراحی سایت قیمتهای بالای چند میلیونی دارند اما امکان قسط بندی نیز برای بیشتر آنها وجود دارد.
پکیج طراحی پایه، مناسب برای فروشگاه های نوپا
هزینه طراحی سایت فروشگاهی پایه تقریبا از دو میلیون تا ده میلیون بر اساس نوع امکانات متغیر است. در این نوع طراحی عمدتا قالبهای آماده به جای طراحی اختصاصی به کار میروند. ویژگیهای مشترک طراحی پایه شامل اجرا اصول پایه سئو، ارائه محصولات بیشمار به همراه گالری تصاویر و ویدیو، قابلیت درج نظر کاربران، قابلیت تماس کاربر با مجموعه، نمایش کالاهای پرفروش، قابلیت امتیازدهی به محصولات، دسته بندی محصولات، سبد خرید، درگاه های خرید بانکی، قابلیت جست و جو کالا و … میشود. مدت زمان آماده سازی این طراحی 5 روز کاری برآورد شده است.
پکیج طراحی حرفه ای، برای شروع اوج کسب و کار
پکیج طراحی حرفهای قیمتی معادل سه میلیون تا پانزده میلیون دارد. طراحی این پکیج بسته به نظر طراح ممکن است به صورت اختصاصی یا استفاده از قالبهای آماده باشد. این پکیج علاوه بر تمام امکانات پکیج پایه، شامل اجرا اصول سئو تکنیکال، بخش مقالات، لیست علاقه مندیها، امکان پرداخت در محل، امکان افزودن چند زبان، امکان مقایسه محصولات و ….. میشود. طراحی حرفه ای سایت حدودا 10 روز طول میکشد.
پکیج طراحی پیشرفته و VIP، برای کسب و کار های بزرگ
در پکیچ پیشرفته هزینه طراحی سایت فروشگاهی بین پنج میلیون تا بیست و پنج میلیون قرار دارد اما به همان نسبت ویژگیهای مختص خود را نیز دارا است. طراحی این پکیج کاملا اختصاصی برای سایت شما صورت میگیرد. در این طراحی تمامی امکانات پایه و حرفهای به صورت پیشرفته تر در سایت اعمال میشوند و علاوه برآنها امکاناتی نظیر ارسال نوتیفیکیشن، پرداخت با چک، صدور فاکتور، صفحه ویژه برای تخفیفها و پیشنهادات شگفتانگیز، امکان اتصال سایت به اپلیکیشنها و … را دارد. همچنین طراحی VIP 20 روزه آماده میشود.
طراحی سایت رایگان
هزینه طراحی سایت فروشگاهی برای یک فروش آنلاین موفق و پرسود بین دو میلیون تا بیست و پنج میلیون بر اساس نوع فروشگاه شما متغیر است. اگر شما به دنبال طراحی سایت رایگان یا ارزانتر از مقدارهای گفته شده هستید، ناکامی و شکست در فروش آنلاین سایت شما احتمال بالایی دارد. با توجه به تمایل مردم به سمت خرید آنلاین مطمئن باشید که هزینه پرداختی برای طراحی سایت به سرعت بازگردانده میشود.
راهکارهای کاهش هزینههای جانبی با طراحی سایت
طراحی سایت
دیزاین در واقع به مراحل طراحی و ساخت یک پایگاه اینترنتی جهت اطلاع رسانی به مردم گفته میشود. وقتی که قصد طراحی یک سایت را دارید؛ باید در نظر بگیرید که این کار شامل یک پروسه طولانی مانند لایه سازی صفحات سایت، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و اصول سئو ساخته میشود. قبل از تفسیر و بررسی مراحل اصلی سایت ابتدا به میزان مختصر به تاریخچه آن میپردازیم.
بررسی تاریخچه تشکیل و طراحی اولین سایت
مخترع وب، تیم برنرزلی با راه اندازی و تاسیس اولین سایت اینترنتی در سال ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان اولین مخترع وب سایتهای اینترنتی به ثبت رساند. در اولین سایت، از متنهای طولانی و ارتباط با سازنده سایت از طریق پست الکترونیک استفاده شده است. این سایت بدون هیچ گونه محتوای پیشرفته و طراحی گرافیکی خاصی بوده و هنوز کاربران گوگل میتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.
کاهش هزینههای جانبی با طراحی سایت
راههای مختلفی برای کاهش هزینهها با طراحی سایت وجود دارد و شما بدون آن که وب سایتتان دچار مشکل خاصی در طراحی گرافیکی شود؛ میتوانید از این راهها برای صرفه جویی در هزینههای خود استفاده کنید.
هزینه ساخت سایت را محاسبه کنید
قبل از شروع طراحی سایت هزینههای برآورد شده را توسط سازندگان و توسعه دهندگان سایت محاسبه کنید. در مورد پروژهها و تصمیم گیری خود در ارتباط با وب سایت با اعضای گروه مشورتهای لازم را انجام داده و هدف نهایی از طراحی سایت را مشخص کنید. شما با شناخت افراد ماهر در زمینه طراحی سایت میتوانید هزینههای خود را به کمترین میزان رسانده و در روند هزینهها صرفه جویی کنید.
برای وب سایت خود برنامه ریزی کنید
فردی را برای ارتباط و صحبت کردن با توسعه دهندگان طراحی سایت در نظر بگیرید، همچنین برنامه ریزی را انجام دهید که در مدت زمان طراحی وب سایت با سازندگان طراحی سایت جلسهای داشته و در مورد نحوه و چگونگی طراحی سایت با آنان صحبت کنید.
تعیین هدف و ایده از طراحی سایت
برای طراحی سایت ایده پردازی کنید. پس از ایده پردازی به نحوه کاهش هزینهها با طراحی سایت مناسب و خوب بپردازید. اگر تمام مراحل به خوبی پیش برود؛ هزینههای جاری و اضافی در ساخت و طراحی وب سایت شما کم خواهد شد.
با استفاده از مطالب مرتبط محتوای سایت را تکمیل کنید
در اولین گام مطلبی که قصد قراردادن آن در وب سایت را دارید؛ آماده کنید و در طراحی سایت از محتوای کامل استفاده نمایید. در وب سایت خود مطلب ناقص یا کم به کار نبرید. بهتر است برای شروع طراحی محتوا برای یک سایت فروشگاهی از ساختن بروشور در ابتدای مسیر استفاده کنید. در واقع محتوایی سایت برای مخاطب باید پر معنی و بدون ابهام باشد. سایتی که محتوایی ضعیف و ناقصی دارد باعث کم شدن میزان کاربران خود میشود.
محتوای سایت را سازمان دهی کنید
بهتر است مطالب سئوی داخل سایت را برای کاهش هزینهها با طراحی سایت تفکیک و سازمان دهی کنید. در ضمن همه اطلاعات مربوطه را در پارهای از سایت و مقالهای در رابطه با هدف از ساختن سایت را برای کاربران قرار دهید. سپس شماره تماس و آدرس شرکت خود را در پایین وب سایت به صورت مختصر بنویسید. اگر مطالب سایت شما در همان ابتدای کار به درستی سازمان دهی نشود؛ در آیندهای نه چندان دور هزینههای هنگفتی را برای شما به همراه خواهد داشت.
نوع ارتباط خود با کاربران سایت را تعیین کنید
بین خود و کاربران سایت یک پل ارتباطی قرار دهید تا اعتماد کاربران نسبت به سایت شما افزایش پیدا کرده و مخاطب درک روشنی از محتوایی که درون سایت قرار دادهاید پیدا کند. در واقع طراحی سایت هزینههای متفاوتی دارد به طور مثال طراحی سایت دینامیک با طراحی سایت استاتیک چند صفحهای وبلاگ نویسی یا طراحی یک سایت فروشگاهی دارای نرخ هزینههای مختلف و متفاوتی هستند. هر چه شما درخواست برنامه نویسی پیشرفتهتر کنید به طبع هزینههای طراحی سایت نیز افزایش خواهد یافت. با در نظر گرفتن تمامی این موارد به کاهش هزینهها با طراحی سایت کمک شایانی خواهید کرد.
قالب و طرح مورد استفاده در سایت
قالبهای مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که شما بر اساس ویژگیهایی که این قالبها با خود به همراه دارند میتوانید یکی از آنها را برای سایت خود انتخاب کنید. اگر شما قصد دارید که از قالبهای از پیش طراحی شده در سایت خود استفاده کنید موجب کاهش هزینهها با طراحی سایت خود میشوید.
چگونه در روند کاهش هزینهها با طراحی سایت صرفه جویی کنیم؟
هنگامی که قصد ساختن یک وب سایت را دارید باید از قبل تمام هزینههای آن را برآورد کنید. برآورد کردن هزینهها باعث صرفه جویی و کاهش فعالیتهای شما برای سایت میشود. استفاده از قالبهای از پیش پردازش شده باعث کاهش هزینههای طراحی سایت شما خواهد شد. برای کاهش قیمتها شما باید بودجه طراحی سایت که توسعه دهندگان ارائه میدهند را در نظر بگیرید.
مهم ترین عوامل موثر در قیمت گذاری سایت
امروزه نیاز به راهاندازی سایت در صورت داشتن کسبوکار بسیار حس میشود، بنابراین صاحبان کسبوکار میتوانند طراحی سایت که کاری تخصصی و نیازمند تجربه است را به شرکتهای طراحی سایت یا افراد متخصص در این زمینه بسپارند، اما شرکتهای طراحی سایت هر کدام بر اساس امکانات و ویژگیهایی که ارائه میدهند قیمت متفاوتی دارند. در ادامه این مقاله به بررسی عوامل موثر در قیمت گذاری سایت خواهیم پرداخت.
عوامل موثر در قیمت گذاری سایت
عوامل بسیار زیادی از جمله نوع cms, ظاهر سایت، کیفیت، امنیت هاست و شرکت طراحی سایت در تفاوت قیمت طراحی سایت موثر است که در ادامه به توضیح آنها میپردازیم.
نوع cms سایت
cms از اجزای موثر در موفقیت یک سایت و افزایش فروش و تعداد کاربران است. امروزه cmsهای متنوعی برای راهاندازی سایت وجود دارند که از جمله محبوبترین آنها وردپرس و جوملا هستند. بسیاری از cmsها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرند اما اگر به دنبال طراحی سایت با کیفیت هستید، بهتر است برای cmsهایی با امکانات بیشتر که از صفر کدنویسی میشوند هزینه کنید.
استفاده از وردپرس برای طراحی سایت
طراحی سایت به وسیله وردپرس یکی از شایعترین راههای طراحی سایت است که تعداد زیادی از ساعتهای دنیا توسط آن ساخته شده است. از جمله مزایا و ویژگیهای طراحی سایت از طریق وردپرس میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- ساخت آسان سایت
- سرعت بارگذاری بالا
- قابلیت بهروزرسانی بالا
- قیمت کمتر ساخت سایت
- امکان مدیریت راحتتر
- وجود افزودههای متنوع
- امنیت بالا
- ریسپانسیو بودن سایت وردپرسی
ظاهر سایت
یکی از عوامل موثر در قیمت طراحی سایت، عناصر گرافیکی است که به دلیل تاثیر بر زیبایی بصری سایت، اهمیت زیادی دارد. در این صورت برای طراحی سایت به طراح گرافیکی نیاز دارید که ممکن است هزینه زیادی داشته باشد اما با توجه به نتایجی که برای شما به ارمغان میآورد، ارزش دارد.
استاتیک یا داینامیک بودن سایت
یکی از عوامل موثر در قیمت گذاری سایت استاتیک یا داینامیک بودن آن است. در طراحی سایت استاتیک، مدیر و مالک سایت امکان بهروز رسانی لحظهای محتوای سایت را ندارند و این کار توسط وبمستر به صورت دستی انجام میشود اما در طراحی داینامیک برای ایجاد تغییرات نیاز به وجود وبمستر نیست و مدیر سایت میتواند تغییرات مورد نیاز را ایجاد کند.
از مهمترین مزایای سایت داینامیک میتوان به امکان ایجاد تعداد صفحات نامحدود، ایجاد تغییر در محتوا، ظاهر و ساختار سایت، ایجاد تغییرات بدون نیاز به دانش حرفهای و فعالیت همزمان چند کاربر در بخش مدیریت اشاره کرد که در مقایسه با سایت استاتیک دارای طرفداران بیشتری است. همچنین سایتهای استاتیک مزایایی از جمله زمان کمتر برای طراحی، میزبانی راحتتر، ایندکس راحتتر، سرعت بارگذاری بالا و هزینه کمتر دارد.
کیفیت و امنیت سایت
به فضایی که در آن اطلاعات و فایلهای سایت شما بارگذاری میشود، هاست میگویند که به دلیل اهمیت آن باید از امنیت آن مطمئن شوید. هاستها بر اساس حجم اطلاعات و میزان بازدید سایت قیمتهای متفاوتی دارند. در برخی موارد افراد از هاستهای ارزان با امنیت کم استفاده میکنند. شما میتوانید در ابتدا یک هاست کم حجم با امنیت بالا خریداری کرده و سپس آن را ارتقا دهید.
شرکت طراحی سایت
از عوامل موثر در قیمت گذاری سایت، شرکت طراحی کننده سایت است که براساس روزمه، تجربه و سابقه کاری که دارند ممکن است قیمتهای متفاوتی نیز داشته باشند. در واقع برند یکی از عوامل موثر بر قیمت است که هر چه برندی شناختهشدهتر و معتبرتر باشد، معمولا هزینه بیشتری برای طراحی سایت دریافت خواهند کرد.
سئو سایت
یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت سایت، سئو و بهینه سازی آن است. سئو سایت باعث افزایش بازیدیدکنندگان سایت شما خواهد شد و در صورت عدم توجه به آن تمامی هزینههایی که انجام دادهاید به هدر میرود. تعرفه این عامل بر اساس نوع سایت شما میتواند بسیار متغیر باشد.
تعداد زبان های سایت
از دیگر عوامل موثر در قیمت گذاری سایت ویژگی چندزبانه بودن آن است. تعداد زبانهای سایت نیز در قیمت طراحی سایت موثر است. برخی از شرکتها که در زمینه بین المللی فعالیت دارند، نیازمند چند زبان برای طراحی سایت هستند که قطعا این گزینه قیمت بیشتری خواهد داشت.
نوع قالب سایت
امروزه تنوع قالب سایتها بسیار زیاد و متنوع است، برخی از این قالبها، پیش پرداخته هستند که هزینه کمتری دارند. اما اگر به دنبال امکانات بیشتری برای سایت خود هستید، بهتر است از قالبهای سفارشی که متناسب با نیاز شما طراحی میشوند استفاده کنید. این قالبها نسبت به قالبهای آماده هزینه بیشتری خواهند داشت.
در انتخاب شرکت طراحی سایت توجه کنید!
برخی از افراد ترجیح میدهند از قالبهای آماده و رایگان موجود در بازار برای سایت خود استفاده کنند، اما از آن جایی که طراحی سایت پروسه زمانبری است و نیازمند تجربه و تخصص در زمینههای مختلف است، بنابراین اگر به دنبال طراحی سایت به طور اختصاصی هستید، باید بدانید که برخی از شرکتهای طراحی سایت به دلایل مختلف از جمله اعتبار بالایی که در گذشته داشتهاند، هزینههای زیادی از افراد گرفته و از طرحهای قدیمی استفاده میکنند.
بنابراین قبل از راهاندازی سایت حتما در مورد شرکت طراحی سایت تحقیق کرده و عوامل موثر در قیمت گذاری سایت را بدانید و بعد از انتخاب شرکت یا فرد مورد نظر، روزمه آن را بررسی کنید تا سایتی متناسب با نیازها و خواستههای شما طراحی شود.
سفارش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی چه مراحلی دارد؟
در عصر دیجیتال با گسترش روشهای خرید اینترنتی و به آسانی میتوان کالا و خدمات را افزایش داد. از این رو بسیاری از صاحبان کسب و کارها به دنیال سفارش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هستند. طراحی یک سایت برای تهیه کالا دارای مراحل مختلفی بوده که مهمترین بخش آن ایجاد امکانات خرید است.
چرا طراحی سایت فروشگاهی مهم است؟
به دلایل مختلفی طراحی سایت دارای اهمیت است. بعضی از این دلایل شامل موارد زیر میشود:
- افزایش درآمد از طریق طراحی سایت: طراحی سایت میتواند درآمد شما را افزایش بدهد. در هر روز فعالیت بیزنسی شما از درآمد معین شما بیشتر خواهد بود.
- درآمد غیرفعال: در تعریف درآمد غیرفعال باید گفت درآمدی که بدون تلاش بدست میآید. درآمد حاصل از سایت حتی در زمانی که شما خواب هستید ادامه دارد و این از مزیتهای بالقوه و دلایل داشتن سایت فروشگاهی است.
- کار راحتتر: یکی از راحتترین و آسانترین حوزه برای فعالیت بزینسی، فروشگاههای اینترنتی هستند. در واقع با راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی به راحتی میتوانید درآمد خود را افزایش دهید.
- ظرفیت و قابلیتهای بینظیر و عمده: شما هر نوع کسب و کاری که داشته باشید به راحتی میتوانید با سفارش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی وارد حوزه دیجیتال شوید و بیزنس خود را گسترش دهید. داشتن یک سایت بخاطر داشتن امکانات و قابلیتهای عمده میتواند سوددهی بالایی برای شما به ارمغان بیاورد.
- کارکردن به شیوه درست و استاندارد: بسیاری از افراد کارمند و کارگر از ساعات کاری خود گلهمند هستند. چنین شرایطی برای صاحبان کسب و کارها بیان نمیشود. چرا که زمان را در دست دارند. در واقع شما رئیس خودتان هستید و مدیریت کار را در دست دارید.
مراحل طراحی سایت برای یک فروشگاه اینترنتی
صرفا داشتن یک فروشگاه اینترنتی کافی نیست بلکه شما بایستی فروش بیشتری از آن کسب کنید. از این رو، طی کردن درست و اصولی مراحل ساخت یک فروشگاه اینترنتی اهمیت بسیاری دارد. برای طراحی سایت یک فروشگاه اینترنتی باید مسیر زیر را طی کنید:
- قدم اول: انتخاب برند، نام ادمین و صاحب کسب و کار ابتداییترین قدم است. در بستر اینترنت نام برند تجاری، هویت و شناسنامه شما به حساب میآید. پس در انتخاب آن دقت کنید که نام برندی در دسترس و منحصر به فرد ارائه دهید.
- قدم دوم: بعد از آن که شناسنامه و برند خود را مشخص کردید؛ نیاز است که اطلاعات کالاهایتان را در دنیای دیجیتال معرفی کرده و آنها را آماده کنید تا مشخصات اقلام و کالاهای شما با ویژگیهای منحصری که دارند در دسترس مشتریانتان قرار بگیرد. تا آنها متوجه کالا و ویژگیهای ویژه هر یک از آنها بشوند.
- قدم سوم: داشتن پشتوانه مالی و فنی یکی از مراحل مهم در راهاندازی وب سایت فروشگاهی است. شما باید با رقبای خود در دنیای کسب و کار دیجیتال آشنا شوید و برای رقابت با آنان پشتوانه مالی و فنی مشخصی داشته باشید. در واقع باید خدمات و امکانات متمایزی از سایرین داشته باشید تا کاربران از وب سایت شما دیدن کنند و مشتری شما شوند.
- قدم چهارم: از مهمترین اقدامات برای داشتن وب سایتی پر سود خلق محتوای ارزشمند برای وب سایت و رعایت کردن اصول سئو است. بسیاری از کاربران تنها با سرچ کلمات کلیدی به دنبال یافتن پاسخ سئوال خود در اینترنت هستند. از این رو، محتوا و سئو سایت شما از ضروریترین اقدامات در طراحی فروشگاه اینترنتی است.
- قدم پنجم: وب سایت شما باید خدمات بالقوه و امکان اضافه کردن خدمات و کالاهای بسیاری را داشته باشد از این رو سایت شما باید پویا باشد. خرید دامنه و هاست بدون در نظر گرفتن سئو سایت کار اشتباهی است که اغلب دارندگان وب سایتها انجام میدهند. ابتدا به دنبال سئو و پایبندی سایتتان به اصول سئو باشید سپس دامنه و هاست را در نظر بگیرید.
- قدم ششم: ارتباط و تعامل با مشتریان از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل بایستی امکانی در سایتتان برای برقراری ارتباط و تعامل با مشتری ایجاد کنید تا از این طریق بتوانید سلیقه و نیاز مخاطب خود را بسنجید و بر این اساس محتوایی کاربرپسند ارائه شود.
- قدم هفتم: پشتیابی و خدمات پس از فروش برای کسب اعتماد و جلب نظر مخاطبانتان بسیار مهم است. زمانی که مشتری از شما خرید میکند اگر از کالا و خدمات شما راضی باشد؛ مشتری دائمی میشود. پس هدف نهایی بعد از راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی حفظ مشتریان سابق و کسب اعتماد بیشتر آنان است.
فروشگاه اینترنتی سودده
قبل از سفارش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید اطلاعات کافی از نکات مالی و فنی برای شروع یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید و سپس اقدام کنید. در بازاریابی نوین برای داشتن تجارت سودده باید با احتیاط و با داشتن یک استراتژی عالی گام بردارید تا به اهداف خود برسید.
هزینه طراحی سایت را باید بپردازیم؟!
هزینه طراحی سایت
زمانی که یک برند می خواهد کسب و کار خود را بستر اینترنت و فضای مجازی منتشر کند با سوال چرا باید برای طراحی سایت هزینه کند مواجه خواهد شد. جهت پاسخ به این سوال میتوانیم بگوییم با پیشرفت دنیای دیجیتالی وب سایتها جزوه اولین نقطه تماس مشتریان با تولیدکنندگان و برندها است.
از این رو زمانی که تصمیم میگیرید برند تجاری خود را توسط وبسایتها به مردم معرفی کنید باید اطمینان داشته باشید که وبسایت شما به گونهای طراحی میشود که ابزاری برای افزایش فروش باشد.
در صورتی که وب سایت ها به درستی طراحی نشوند کاربران علاقهای به بازدید از کالا و خدمات شما در سایت نشان نمیدهند؛ از این رو میتوان گفت که حرفهای نبودن سایت لطمه جبران ناپذیری به کسب و کارتان خواهد زد. در ادامه با بررسی دلایل هزینه برای طراحی سایت شما نیز اهمیت این موضوع را درک خواهید کرد.
فاکتورهای تعیین کننده هزینه طراحی سایت
فاکتورهای زیادی تعیین کننده قیمت نهایی طراحی سایت هستند. معمولا این موارد بر اساس نیاز کسب و کار مورد بررسی قرار میگیرد. به طور کلی اصلیترین عوامل تاثیرگذار بر روی هزینههای طراحی وب سایت امکاناتی است که در دسترس مدیر قرار میگیرد.
طراحی برخی از وب سایتها از صفر تا صد توسط طراحان و برنامه نویسان سایت طراحی انجام خواهد شد. پس هزینههای بیشتری را برای صاحب وب سایت به همراه دارد؛ اما گاهی اوقات بنابر درخواست متقاضی، طراحان از امکانات و افزونههای رایگان استفاده میکنند؛ بنابراین هزینه طراحی وب سایت کاهش می یابد.
زمانی که یک طراح وب سایت بخواهد دلایل هزینه برای طراحی سایت را برای کارفرما تشریح کند موارد زیر را برای او توضیح خواهد داد. در نظر داشته باشید هر کدام از این موارد ممکن است متناسب با شرایط و درخواست کارفرما هزینه متفاوتی داشته باشد. به همین علت اگر میخواهید وبسایت خود را طراحی کنید بهتر است با یک تیم حرفهای در ارتباط با شرایط و نیازهایتان صحبت کنید تا متناسب با آنها تمام عوامل را بررسی کنند.
- دامنه یا آدرس سایت
- هاست (محل ذخیره سازی سایت )
- هزینه طراحی سایت
- هزینه تولید محتوا برای سایت
- هزینه سئو سایت
- هزینه پشتیبانی سایت
نکته: هر کدام از موارد بالا خود زیر مجموعههای متفاوتی دارند که اگر به صورت دقیق و حرفهای اجرا نشوند ممکن است تمام پولی که صرف آنها کردهاید با ضرر مواجه شود.
اگر میخواهید برای اولین بار یک وبسایت را مدیریت کنید بهتر است با یک تیم حرفهای در ارتباط باشید و در هر مرحله از آنها مشورت بگیرید. فراموش نکنید اگر میخواهید در مدت زمان کوتاهی وبسایتتان به موفقیت برسد بهتر است مدیریت سایت را نیز به افراد حرفهای به بسپارید.
آیا هزینه طراحی سایت ارزشش را دارد؟
متاسفانه برخی از مردم فکر میکنند که داشتن یک سایت بدون هزینه است و میخواهند آنها نیز برای خود یک سایت اختصاصی داشته باشند؛ اما پس از مشورت با یک شخص حرفهای و بررسی تمام هزینههایی که برای داشتن یک سایت باید صرف کنند به این سوال که آیا داشتن سایت ارزش هزینه کردن دارد رو به رو خواهند شد. برای پاسخ به این سوال باید دلایل هزینه برای طراحی سایت را به صورت دقیق بررسی کرد.
چون امروزه دنیای مجازی بهتر و بیشتر بر روی افکار عمومی تاثیر می گذارد، اگر میخواهید به کسب و کار خود رونق ببخشید میبایست در این فضا مشغول به فعالیت باشید. بنابراین پس از برآورده شدن هزینههای متفاوت جهت داشتن یک سایت نباید از تصمیم خود صرف نظر کنید؛ زیرا در دنیای امروزی یک کسب و کار بدون داشتن وب سایت معروف نخواهد شد.
همچنین اگر میخواهید کالا یا خدمات خود را به صورت برند به مردم عرضه کنید بهتر است که کسب و کار خود را در فضای مجازی و بستر اینترنت معرفی کرده تا تمام مردم در سرتاسر جهان به آن دسترسی داشته باشند. نکته مهم دیگری که ارزشمند بودن طراحی سایت را نشان میدهد کم هزینه بودن آن نسبت به تبلیغات چاپی در مجلات و تراکتهای محلی است.
پس با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که تمام هزینههایی که طراحی وب سایت برای شما رقم میزند در مقایسه با هزینههای انجام تبلیغات سنتی بسیار کمتر است. جالب است بدانید هر چقدر دلایل هزینه برای طراحی سایت به صورت واضحتر برایتان شرح داده شود با خیال آسودهتری میتوانید پول خود را در این زمینه سرمایه گذاری کنید.
به همین دلیل بهتر است با افراد موفق در این رابطه صحبت کنید تا تمام مزیتهای داشتن سایت را به صورت جامع برایتان شرح دهد.
سوالات متداول:
قیمت طراحی سایت شرکتی چقدر است ؟
طراحی سایت شرکتی چقدر طول می کشد؟
درامد سایت ها چگونه است؟ کسب درآمد از سایت چگونه است؟ چطور می شود کسب درآمد از سایت و وبلاگ داشت؟
قیمت طراحی سایت اختصاصی چند است؟
اهمیت کیفیت و امنیت هاست فروشگاه اینترنتی
یکی از موارد پراهمیت برای یک فروشگاه اینترنتی وجود هاست مناسب و باکیفیت است. امنیت و کیفیت هاست سایت فروشگاهی در فروش آنلاین آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود؛ در غیر این صورت وب سایتهای فروشگاهی در فروش محصولات خود ممکن است دچار مشکل شوند.
فروشگاه اینترنتی
با افزایش چشمگیر فروشگاههای آنلاین و خریدوفروش غیرحضوری در سراسر دنیا، تاسیس یک فروشگاه آنلاین میتواند درآمدزایی و سود خیلی خوبی برای افراد داشته باشد. صاحب یک فروشگاه اینترنتی نگرانی بابت خرید یا اجاره مغازه و استخدام فروشنده مورد اعتماد ندارد؛ به کمک اینترنت میتواند دایره مشتریان و بازدیدکنندگان محصولات خود را گسترش دهد و از شهر و کشور خود فراتر سازد.
هاست فروشگاه اینترنتی چیست؟
برای یک فروشگاه اینترنتی یکی از اصلی ترین موارد انتخاب هاست مناسب است. صاحبان سایت فروشگاههای اینترنتی شناخته شده میان عموم، در انتخاب هاست به درستی تصمیمگیری کردهاند. هاستی که هم امنیت و کیفیت هاست سایت فروشگاهی را حفظ کند و هم به صورت شبانهروزی برای مشتریان این فروشگاهها خدماترسانی، پرداخت یکپارچه بدون وقفه و قابلیت محافظت از دادههای مشتریان را داشته باشد.
کاربرد هاست فروشگاه اینترنتی چیست؟
از کاربردهای هاست خوب برای یک فروشگاه اینترنتی میتوان به استفاده از یک سرور یا بخشی از آن جهت بهینه سازی، ایمن سازی و نگهداری سرورها، SSL رایگان، درگاه پرداخت آنلاین، امنیت بیشتر و مقیاس پذیری و ارتقا هنگام مواجه با ترافیک بالا اشاره کرد.
انواع هاست فروشگاهی
برای انتخاب هاست مناسب فروشگاه اینترنتی خود بهتر است که با انواع هاست و حالتهای مختلف میزبانی وب آشنایی داشته باشید تا بتوانید امنیت و کیفیت هاست سایت فروشگاهی خود را حفظ کنید.
هاست اشتراکی
هاست اشتراکی، سرویسی است با قیمت مناسب برای افرادی که قصد دارند بهتازگی یک سایت برای فروشگاه اینترنتی خود را راهاندازی کنند. با وجود اینکه این نوع هاست قیمت به صرفهای دارد، اما بهدلیل اشتراکی بودن از سرعت آنچنان بالایی برخوردار نیست.
سرور مجازی
در سرور مجازی، میزبانی به صورت اختصاصی در اختیار سایت فروشگاه اینترنتی شما قرار میگیرد و منابع سرور نیز به طور کامل جهت میزبانی سایت فروشگاه شما مصرف خواهد شد. برای میزبانی یک سایت فروشگاه اینترنتی، این گزینه نسبت به هاست اشتراکی بسیار بهتر است.
سرور اختصاصی
یکی از کاملترین و بهترین گزینهها برای انتخاب یک سرور، یک سرور فیزیکی اختصاصی خواهد بود؛ چرا که فضای اختصاصی کاملی در اختیار شما قرار خواهد داد. البته این سرور نسبت به موارد دیگر هزینهی بیشتری دارد، اما برای میزبانی و حفظ امنیت و کیفیت هاست سایت فروشگاهی بسیار مناسب است.
هاست ابری
هاست ابری، گزینهای محبوب و مقیاس پذیر است، که در هر زمانی میتواند منابع را افزایش یا کاهش دهد. اگر شما صاحب استارت آپ یا فروشگاه در حال رشد هستید، هاست ابری میتواند برای شما انتخابی مناسب با هزینه بهصرفه باشد.
هاست مدیریت نشده
از دیگر حالتهای میزبانی وب، هاست مدیریت نشده و هاست مدیریت شده است. در حالت مدیریت نشده، صاحبان فروشگاههای اینترنتی باید خودشان تمام امور مربوط به راه اندازی سرور، کانفیگ کردن، برقراری امنیت و… را برعهده بگیرند. در حالی که در هاست مدیریت شده، شرکت ارائه دهنده، تمام امور از جمله پیکربندی، نگهداری از سرور، بروزرسانی و برقراری امنیت را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.
ویژگی های هاست مناسب
هنگام خرید یا سفارش هاست، بهتر است به چند فاکتور تاثیرگذار در امنیت و کیفیت هاست سایت فروشگاهی توجه کنید؛ تا بهترین گزینه را برای میزبانی از سایت خود انتخاب نمایید:
امنیت
زمانی که یک مشتری با اعتماد، اطلاعات محرمانه بانکی خود را در اختیار ما میگذارد، باید برقراری امنیت و محافظت از اطلاعات مشتریان، اولویت اصلی فروشگاه اینترنتی باشد؛ چراکه این محافظت، هم مسئولیت صاحب کسب و کار است و هم کوچکترین نفوذی در اطلاعات، میتواند نام برند را کاملاً تخریب کند.
خدمات مشتری
حتی کوتاه ترین زمانی که سایت ما از کار بیافتد نیز میتواند سود ما را کاهش دهد و ضرر مالی به کسبوکار وارد کند. هر زمان که سایت فروشگاه اینترنتی ما با مشکلی روبرو شود، باید به یک پشتیبان مراجعه کنیم. یک ارائه دهنده هاست فروشگاهی خوب، پشتیبانی شبانه روزی را جهت رفع سریع مشکل تضمین میکند.
بک آپ گیری
اگر به طور ناگهانی یک بخش سایت فروشگاه اینترنتی با مشکل روبرو شود، یا اگر ادمین سایت ناخواسته قسمتی از سایت را خراب و با مشکل مواجه کند، به امنیت و کیفیت هاست سایت فروشگاهی لطمه وارد خواهد شد. در این لحظه تنها بک آپگیری است که میتواند سایت را نجات دهد و اوضاع را به حالت اول برگرداند. پس بهتراست که از شرکتی هاست تهیه کنید که به صورت روزانه از سایت فروشگاهی شما بک آپ تهیه کند.
بهترین هاست برای یک فروشگاه اینترنتی!
در یک سایت فروشگاهی، دادههای مهمی مانند اطلاعات محصولات فروشگاه، مشتریان، سفارشها و… وجود دارد که از دست دادن آنها میتواند آسیبهای جدی به کسب و کاراینترنتی وارد کند. دقت کنید که اعتماد مشتری مهم ترین اصل یک کسبوکار اینترنتی است. برای حفظ کیفیت و امنیت هاست سایت فروشگاهی، با بررسی تمام جنبهها و ویژگیهای هاست، بهترین انتخاب را داشته باشید.
کامنت مارکتینگ
کامنت مارکتینگ به معنای افزایش بازدیدکننده، فروش بیشتر و بالا رفتن رتبه سایت در گوگل از طریق نظرات کاربران است. عوامل مختلفی بر بهبود جایگاه شما در گوگل تاثیرگذار هستند که یکی از آنها کامنت مارکتینگ یا همان نظرات کاربران است. هرچقدر مطالب شما از نظر کاربران مفید باشد و کامنت های مثبتی دریافت کنید، موجب بالا رفتن رتبه شما در گوگل می شود. توجه داشته باشید که نظرات کاربران برای گوگل بسیار اهمیت دارد؛ برای اینکه بتوانید بازدیدکنندگان را ترغیب به نوشتن کامنت کنید، راه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.
کامنت مارکتینگ چیست
ثبت دیدگاه، سوالات و پیشنهادات توسط کاربران در سایت موجب افزایش رتبه سایت در گوگل می شود. زمانی که کاربران نظرات خود را درباره محتوی سایت بیان می کنند، گوگل تشخیص می دهد که مطالب شما مفید بوده؛ درنتیجه رتبه سایت افزایش می یابد و مطالب شما در دسترس کاربران بیشتر قرار می گیرد. هر گونه اقدامی که در جهت مدیریت کامنت ها در سایت انجام شود را کامنت مارکتینگ می گویند.
چه کار کنیم که بازدیدکنندگان ترغیب شوند برای مطالب سایت کامنت بگذارند
- نوشتن مطالب ارزشمند و مفید
تولید محتوای کاربردی تاثیر بسیاری در نظران دادن کاربران دارد. محتوایی را در سایت بارگذاری کنید که بتواند به نیازهای مخاطب پاسخ دهد.هم چنین آنها را ترغیب کند که سوالات خود را از شما بپرسند. پیشنهاد می کنیم نوشتن محتوا برای سایت خود را به نویسندگان ماهر و آشنا با اصول سئو واگذار کنید تا بتوانید جایگاه خود را در گوگل بالا برده و با افزایش بازدیدکنندگان سایت، فروش خود را بیشتر کنید.
- پاسخ به تمام سوالات کاربران
قسمتی از محتوا ممکن است برای کاربرد مبهم باشد یا سوالاتی را در ذهن او ایجاد کند. پیشنهاد می کنیم از مخاطب درخواست کنید که اگر سوالی داشتند آن را در بخش نظرات مطرح کنند. هم چنین این اطمینان را به آنها بدهید که به تمام سوالات آنها پاسخ داده می شود.
- رعایت ادب و احترام
همانطور که ممکن است نظرات مثبت در زیر محتوا ثبت شود، باید منتظر نظرات منفی هم باشید. جواب تمام نظرات مثبت و منفی را با احترام بدهید. ممکن است مخاطب از پیچیدگی و مبهم بودن محتوا انتقاد کند، در این صورت بهتر است او را به خواندن مطالب ساده تر سایت دعوت کنید. هم چنین از او بخواهید هرگونه سوال یا ابهامی که دارد را در قسمت نظرات مطرح کند. حتما مخاطب را راهنمایی کرده و به تمام سوالات جواب دهید تا بتوانید نظرات مثبت بیشتری را دریافت کنید.
- مخالفت
شما می توانید به عنوان نویسنده محتوا، با موضوعی که تمام کاربران با آن موافق هستند، مخالفت کنید. این مخالفت باعث می شود که کاربران با خواندن نظر شما تحریک شوند که نظرات خود را اعلام کنند. همه دوست دارند در بحث های چالش برانگیز شرکت کنند و شما با اینکار می توانید به هدفتان که افزایش کامنت ها و بالا رفتن رتبه سایت در گوگل است برسید. هم چنین شما می توانید خودتان به عنوان کاربر، نظر مخالف خود را مطرح کرده و منتظر نظرات بقیه باشید. اگر شما در نظرات سایت چنین کامنتی را دریافت کنید «این محتوا خیلی مبهم بود و من چیزی از آن نفهمیدم.» پاسخ شما می تواند به این صورت باشد:
از نظر شما سپاسگزاریم. نظرات شما دوستان به افزایش کیفیت کار ما بسیار کمک می کند. این مقاله کاملا تخصصی می باشد و برای افرادی تهیه شده که آشنایی کامل با کامنت مارکتینگ دارند. اگر این مقاله برای شما نامفهوم است، پیشنهاد می کنیم مقاله های دیگر سایت را مطالعه کنید.
- نظر کاربران در سایت فروشگاهی
در سایت های فروشگاهی، نظرات کاربران بسیار اهمیت دارد. حتما از خریداران بخواهید بعد از خرید نظر خود را درباره محصول اعلام کنند. نظرات مثبت درباره محصولات شما، باعث افزایش اعتماد مخاطب و درنتیجه فروش بیشتر می شود. بسیاری از بازدیدکنندگان با خواندن نظرات مثبت درباره محصولات سایت، ترغیب می شوند که از شما خرید کنند.
- خودتان شروع کننده باشید
برای اینکه بقیه کاربران تشویق شوند که سوالات خود را بپرسند، می توانید خودتان شروع کننده باشید. می توانید بهعنوان طراح سایت، یک سوال از کاربران بپرسید و از آنها بخواهید نظرات خود را بیان کنند. هم چنین می توانید به عنوان یک کاربر یک سوال ارزشمند بپرسید و خودتان به عنوان مدیر سایت به آن جواب دهید. شما با اینکار به کاربران نشان می دهید که سایت به سوالات شما اهمیت می دهد.
- درخواست نظر در انتهای مقاله
در انتهای مقاله از کاربران درخواست کنید که اگر پیشنهاد یا نظری دارند، آن را در قسمت نظرات مطرح کنند. حتما به سوال کاربران به صورت کامل جواب دهید و سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده نمایید. مخاطبان با مطرح کردن سوالات مختلف به شما کمک می کنند که محتوا دیگری برای پاسخ دادن به سوالات آنها بنویسید.
در پاسخ دادن به سوالات کاربران باید چه نکاتی را رعایت کرد
- در اسرع وقت به کامنت ها جواب دهید
هر روز به بخش نظرات سایت مراجعه کرده و در صورت مشاهده سوال یا نظری از طرف کاربران، حتما به آن پاسخ دهید. اگر شما به سوالات دیر جواب دهید، باعث می شود که کاربر فراموش کند که چه سوالی از شما پرسیده تا برای گرفتن جواب به سایت های دیگر مراجعه کند. اگر خودتان وقت کافی برای جواب دادن به سوالات را ندارید، حتما یک نفر را مسئول جواب دادن به سوالات کاربران قرار دهید.
- پاسخ دقیق بدهید
به سوالات کاربران به صورت دقیق و کامل جواب دهید. هم چنین می توانید سوالاتی را از مخاطبان بپرسید تا بتوانید کامنت های بیشتری را دریافت کنید.
- به کاربران ایمیل بفرستید
زمانی که در سایت جواب سوال مخاطب را دادید، حتما از طریق ایمیل به او اطلاع دهید. با اینکار شما به او اعلام می کنید که برای سوال او ارزش قائل بودید. هم چنین مخاطب ترغیب می شود که به سایت بازگردد و از شما بابت جواب دهی سریع و کامل تشکر کند.
- شارژ شدن محصولات را به کاربران اطلاع دهید
اگر کاربران از عدم موجودی محصول مورد نظرشان شکایت می کنند، پیشنهاد می کنیم بلافاصله بعد از موجود شدن، از طریق ایمیل شارژ شدن محصول را اطلاع دهید.
- یک سوال، دو دیدگاه جدید
برخی از کاربران سوالات کلی را از شما میپرسند و این یک فرصت عالی برای بالا بردن تعداد کامنت ها است. بهتر است ابتدا از او بابت پرسیدن این سوال تشکر کرده و به طور کامل به سوال او جواب دهید و در آخر از او بخواهید تا جزئیات بیشتری را به شما بدهد. به طور مثال اگر سوال کاربر این است که چرا این برنامه روی گوشی من جواب نمی دهد. شما ضمن توضیحات کامل درباره برنامه در آخر از او بخواهید تا مدل و سیستم عامل گوشی را به شما بگوید. اینکار علاوه بر اینکه کاربر را تشویق می کند که یک کامنت جدید بگذارد؛ باعث افزایش اعتماد او به سایت می شود.
تاثیرات منفی نظرات بر روی سئو مطالب در سایت
همانطور که کامنت مارکتینگ تاثیر مثبتی در سئو سایت دارد. باید مراقب کامنت های بی ارزش هم باشید تا باعث کاهش رتبه سایت در گوگل نشود. در این بخش شما را با نکات مهمی آشنا می کنیم تا شما را از تاثیرات منفی برخی از کامنت ها دور کند.
- لینک کامنت ها unfollow باشد
برای از کاربران در قسمت نظرات، به وبسایت خود لینک می دهند یا همان کامنت اسپم میفرستند. اینکار منجر به پایین آمدن رتبه شما در سایت می شود. حتما لینک کامنت ها را unfollow کنید تا کسی نتواند وبسایت خود را لینک دهد. کامنت های حاوی لینک باعث می شود که کاربر اسپم از طریق دریافت لینک از سایتی معتبر، رتبه خود را در گوگل افزایش دهد. افزایش لینک های خروجی از سایت، موجب افت رنک سایت می شود. یکی از روش ها برای جلوگیری از کامنت های اسپم، محدود کردن ورودی های HTML است. شما با اینکار از ثبت نظرات با محتوای HTML جلوگیری کرده و امنیت سایت خود را افزایش می دهید. هم چنین از ورود مخاطبان به سایت های ویروسی یا خواندن مطالب بی ارزش جلوگیری می کنید.
- CTA را فراموش نکنید
CTA مخفف call to action است و از کاربر می خواهد چیزی که شما می خواهید را انجام دهد. اینکار باعث می شود که ارتباط بهتری بین شما و بازدیدکنندگان ایجاد شود.
هدف اصلی کامنت مارکتینگ چیست
به طور کلی می توان هدف کامنت مارکتینگ را به سه دسته زیر تقسیم کرد. جالب است بدانید کامنت مارکتینگ نقش مهمی در بهینه سازی سئو سایت، افزایش بازدید از سایت و مهم تر از همه بالارفتن رنک سایت دارد.
- کسب بک لینک از طریق ثبت کامنت
کامنت مارکتینگ یک راه حل عالی برای کسب بک لینک رایگان و فعالیت در سایت های دیگر به شمار میرود. البته به تازگی گوگل ارزش بک سایت را کاهش داده است. در واقع اثر گذاری بک سایت روی بهینه سازی سئو سایت کم شده، پس بهتر است به دنبال راه های جایگزین دیگر باشید.
- بهبود سئو سایت با پاسخ دادن به نظرات کاربران
گوگل اهمیت بسیاری به نظرات کاربران یا همان کامنت مارکتینگ می دهد. افزایش تعداد نظرات ، به معنای علاقه زیاد کاربران به محتوا و رضایت آنهاست. پس فعالیت کاربران یا کامنت مارکتینگ در بهبود سئو سایت بسیار مهم است.
- افزایش فروش بیشتر
یکی از اهداف کامنت مارکتینگ، افزایش اعتماد مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر است. زمانی که مشتری وارد سایت شود و نظرات مثبت را درباره کیفیت محصولات و پشتبانی سایت بخواند برای خرید ترغیب می شود.
در این مقاله شما را با کامنت مارکتینگ بیشتر آشنا کردیم. هم چنین سعی کردیم به راهکارهایی برای افزایش تعداد کامنت و در نتیجه بهبود سئو سایت بپردازیم. همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم کامنت مارکتینگ موجب افزایش رنک سایت در گوگل می شود. شما می توانید با بهبود جایگاه خود در گوگل، تعداد بازدیدکنندگان سایت را افزایش داده و فروش خود را بالا ببرید.
سوشیال مارکتینگ
سوشیال مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه های اجتماعی تاثیر بسیاری در توسعه کسب و کار شما دارد. امروزه اکثر افراد در زمان بیکاری، در حال گشتن در شبکه های اجتماعی ازجمله فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و غیره هستند. شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی به تبلیغ محصولات یا خدمات خود بپردازید. اگر می خواهید کسب و کار خود را رونق ببخشید؛ می توانید از سوشیال مارکتینگ استفاده کنید. شبکه های اجتماعی یک مکان امن و کاملا رایگان است که دارای مخاطب های میلیونی می باشد و شما میتوانید با استفاده از ترفندهای بازاریابی، محصول خود را به کاربران زیادی معرفی کرده و کسب درآمد کنید.
سوشیال مارکتینگ چیست
هرگونه فعالیتی که در شبکه های اجتماعی جهت تبلیغ برند و محصولات یا ارائه خدمات انجام می شود را سوشیال مارکتینگ می گویند. از نمونه های سوشیال مدیا که می توانید از آنها جهت بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید می توان به فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و موارد دیگر اشاره کرد. در این مقاله می خواهیم شما را با مزایا و معایب سوشیال مارکتینگ بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.
مزایا سوشیال مارکتینگ
- عدم محدودیت جغرافیایی
یکی از مهم ترین مزایا سوشیال مارکتینگ، عدم محدودیت جغرافیایی است. همانطورکه میدانید شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا کاربران زیادی دارند و شما می توانید محصولات یا خدمات خود را به تمام دنیا معرفی کنید. مهم نیست که شما در کجای دنیا زندگی می کنید، شما با استفاده از سوشیال مدیا می توانید به تبلیغ محصولات خود بپردازید.
- تعداد زیاد مخاطبان
عضویت میلیون ها تا میلیاردها کاربر در شبکه های اجتماعی نشاندهنده محبوبیت زیاد سوشیال مدیا در بین افراد جهان است.
- ارتباط آسان با مشتری
یکی از مزیتهای سوشیال مارکتینگ این است که دیگر دردسرهای خرید حضوری را ندارد. مشتریان می توانند به راحتی محصول مورد نظر را سفارش داده و سوالات خود را از فروشنده بپرسند. اما در خرید حضوری مشتری وقت و هزینه زیادی را صرف پیدا کردن فروشگاه می کند و نمی تواند تمام سوالات خود را در همان لحظه از فروشنده بپرسد.
- تبدیل مشتری به دوستی وفادار
شما با معرفی خودتان و کارهایتان، می توانید ارتباط صمیمی با مشتری برقرار کرده و او را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. اینکه در کنار تبلیغات، از محتواي جذاب و خلاقانه استفاده کنید، می تواند مشتریان بیشتری را به سمت شما جذب کند.
- یادگیری از رقبا
از مزیتهای سوشیال مارکتینگ می توان به رصد کردن سایر رقبا اشاره کرد. شما می توانید به صفحات رقبای خود سر بزنید و از روش های تبلیغاتی آنها استفاده کنید.
معایب سوشیال مارکتینگ
همانطور که در بخش قبل مطالعه کردید، سوشیال مارکتینگ دارای مزایا و فواید بسیاری است و شما را در تبلیغات محصولات و ارائه خدمات بسیار کمک می کند. اما در کنار مزایای فراوان، بازاریابی شبکه های اجتماعی معایبی نیز دارد که در ادامه به آن می پردازیم.
- صرف زمان زیاد و پرداخت هزینه برای تولید محتوا
برای جذب مخاطبان بیشتر باید محتواي جذاب و خلاق تولید می کند. تولید محتوا جذاب نیاز به صرف زمان زیادی دارد. هم چنین اگرخودتان توانایی تولید محتوا را ندارید، باید هزینه ای بابت تولید محتوای باکیفیت به افراد متخصص بپردازید.
- نظرات منفی برخی از افراد
یکی از معایب سوشیال مارکتینگ، نظرات منفی برخی از افراد است. همانطور که نظرات مثبت موجب تشویق بقیه کاربران به خرید می شود. دیدگاه های منفی هم تاثیر بدی روی بقیه می گذارد. حتی یک کامنت منفی در میان کامنت های خوب می تواند اثر منفی روی بقیه مخاطبان بگذارد.
- فضای رقابتی بالا
رقابت در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است. افراد زیادی مانند شما با تبلیغات در سوشیال مدیا می خواهند محصولات خود را به مشتریان بفروشند. برای اینکه بتوانید رقبای خود را کنار بگذارید، باید راه طولانی را طی کنید. پس برای توسعه کسب و کار خود باید صبور باشید.
- حجم بالای محتوا
تولید محتواهای زیاد توسط سایر رقبا باعث می شود محتوا شما کمتر دیده بشود. شما مجبور هستید که محتوای بیشتری را تولید کنید تا بتوانید از سایر رقابای خود پیشی بگیرید.
شش معیار موفق بودن ارتباط کاربران با برند شما از طریق سوشیال مدیا
- تعداد لایک بیشتر
هر چقدر تعداد لایک های پستهای شما بیشتر باشد، یعنی پست شما بیشتر دیده می شود. جالب است بدانید زمانی که از هشتک استفاده می کنید؛ اگر پست شما با همان هشتک تعداد لایک های زیادی را داشته باشد، پست شما به نه پست برتر همان هشتک رسیده و امکان دیده شدن آن پست افزایش می یابد.
- تعداد پست های اشتراکی
افزایش تعداد به اشتراک گذاشتن پست شما در سوشیال مدیا، باعث افزایش بازدید شده و موجب دیده شدن بیشتر محتوای شما می شود. تعداد پست ها تاثیر بیشتری نسبت به تعداد لایک ها دارد. اشتراک پست شما توسط شخص دیگری نشان دهنده جذاب بودن محتوای شما برای دیگران است.
- تعداد نمایش پست
هرچقدر تعداد نمایش پست شما بیشتر باشد، محتوا شما بیشتر دیده می شود. تعداد نمایش پست نشاندهنده این است که چه تعدادی از فالورها پست شما را دیده اند.
- تعداد کامنت ها
هرچقدر تعداد کامنت ها بیشتر باشد، یعنی محتواي شما برای کاربران جذاب تر است. هم چنین می تواند نشان دهنده کپشن مفید و ارزشمند شما باشد.
- تعداد بازدید از پروفایل
بعضی از شبکه های اجتماعی مانند لینکدین قابلیت نشان دادن تعداد بازدید از پروفایل را دارند. بازدید از پروفایل نسبت به بقیه موارد از اهمیت کمتری برخوردار است ولی هرچقدر تعداد بیشتری پروفایل شما را دیده باشند، یعنی محتوای سایت شما برایشان جذاب بوده است.
- Brand mention
استفاده از ابزارهای تحلیلی به شما کمک می کنند که متوجه شوید که مخاطبان چه حسی نسبت به برند شما دارند یا نظرات آنها درباره محصولات شما چگونه است.
چگونه کاربران خود را در شبکه های اجتماعی و سوشیال مارکتینگ افرایش دهیم؟
- می توانید برای کاربران صفحه خود سوالات چالش برانگیز مطرح کنید. البته نباید سوالات خیلی سخت بپرسید؛ زیرا در این صورت کاربران نمی توانند جواب دقیقی به سوالات شما بدهند. این تکنیک در سوشیال مارکتینگ بسیار موثر است. فقط کافیست یک سوال جذاب مطرح کرده و منتظر جواب بمانید. شما با اینکار کاربران را ترغیب به لایک و کامنت گذاشتن می کنید.
- پست کردن مطالب مفید و ارزشمند برای تمام کاربران جذاب است. سعی کنید محتوا یا ویدیو های جذاب منتشر کنید تا کاربران را به خواندن مطالب دیگر صفحه ترغیب کنید. پیشنهاد می کنیم مطالب تازه و بروز پست کنید تا جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد.
- وب سایت خود را به کاربران معرفی کنید. اینکار باعث می شود که کاربران متوجه شوند تا شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید و بهتر کسب و کار شما را بشناسند.
در این مقاله شما را با سوشیال مارکتینگ و مزایا و معایب آن آشنا کردیم. شما می توانید برای تبلیغات محصولات و فروش بیشتر از سوشیال مارکتینگ استفاده کنید. البته برای موفقیت باید به طور کامل با اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا شوید تا بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید.