جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رفع 13 خطای XML نقشه سایت

رفع 13 خطای XML نقشه سایت

نقشه سایت یا Site Map- این مقاله به شما کمک می‌کند تا با یادگیری راه‌حل‌های ساده و کارآمد برای رفع خطاهای XML Site Map ، به‌راحتی به‌خطاهای موجود در این فایل‌ها پی ببرید و آن‌ها را اصلاح کنید.

نقشه سایت یا Site Map چیست؟

نقشه سایت یا Site map، یک فایل XML است که تمام صفحات و محتوای وب‌سایت را به صورت ساختارمند و سلسله مراتبی نشان می‌دهد. این فایل شامل لینک‌های صفحات، پست‌ها، تصاویر، ویدئوها، فایل‌های صوتی، دسته‌بندی‌ها و برچسب‌های وب سایت شماست.

رفع 13 خطای XML نقشه سایت
رفع 13 خطای XML نقشه سایت

بیش تر بخوانید:

آشنایی با انواع خطاهای رایج در وب سایت

XAMPP چیست چه کاربردی دارد؟

آموزش جامع افزایش بازدید سایت و محتوا

انواع نقشه سایت یا Site Map

نقشه سایت یا Site map برای انواع مختلف سایت‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی به دو نوع تقسیم می‌شود:

HTML Sitemap

این نوع Site Map بیشتر برای کاربران طراحی شده است و اغلب به صورت یک صفحه وب به نام “Site Map” در وب‌ سایت اضافه می‌شود. این صفحه شامل لینک به تمام صفحات وب سایت شماست و به کاربران کمک می‌کند تا به سادگی و راحتی در وب سایت شما گشت‌و‌گذاری کنند.

XML Sitemap

این نوع Site Map بیشتر برای موتورهای جستجو است و در اصل یک فایل XML برای وب سایت شماست. این فایل شامل تمام URL‌ها و صفحاتی است که می‌خواهید موتورهای جستجو به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. این نوع Site Map به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به طور دقیق‌تر و سریع‌تر سایت شما را اسکن کنند و برای نمایش در نتایج جستجوی پیشرفته، آن‌ها را رتبه‌بندی کنند.

رفع 13 خطای XML نقشه سایت
رفع 13 خطای XML نقشه سایت

نقشه سایت چه کاربردی دارد؟

کارایی نقشه سایت به این دلیل است که با اضافه کردن یک Site Map به سایت خود، می‌توانید به موتورهای جستجو بهترین شیوه ممکن را برای فهرست کردن صفحاتتان بگویید و این طوری شانس پیدا کردن صفحات شما توسط کاربران بالاتر خواهد شد. همچنین، افزودن Site Map به سایت خود باعث می‌شود که کاربرانتان بتوانند به صورت درست و آسانی در سایت شما پیمایش کنند و نسبت به جستجوی محتوای دلخواهشان، بهترین و سریع‌ترین راه را انتخاب کنند.

رفع خطاهای XML نقشه سایت

در نقشه سایت یا Site map، ممکن است به مشکلات و خطاها برخورد کنید که باعث می‌شود موتورهای جستجو نتوانند به درستی سایت شما را کاوش و فهرست کنند. برخی از این خطاها عبارتند از:

رفع Error 404

اگر نقشه سایت شما پیدا نشد، شما می توانید با رفع لینک های اشتباه موجود در آن این خطا را برطرف کنید.

رفع Duplicate errors

این خطا زمانی پیش می آید که شما URL های تکراری اضافه کرده اید. برای رفع این مشکل، باید نشانه های تکراری (“/” یا “\” و غیره) را از نام فایل های استفاده شده در URL هایتان حذف کنید.

رفع Invalid date error

این خطا پس از تعویض یا به‌روزرسانی ارزش تاریخ در فایل نقشه سایت ممکن است بوجود آید. برای برطرف کردن این مشکل، باید فرمت تاریخ “yyyy-MM-ddThh:mm:ssZ” را به کار بینید و مطمئن شوید تاریخی که در فایل Site Map استفاده می کنید به فرمت iso8601 مطابقت دارد.

رفع Size error

این مشکل زمانی پیش می آید که فایل XML نقشه سایت بسیار بزرگ شود. شما می توانید حجم فایل را با حذف URL هایی که دیگر نیاز به آنها ندارید کاهش دهید.

رفع Invalid URL error

اگر URL‌ شما نامعتبر باشند، موتورهای جستجو نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند. برای رفع این مشکل، باید صفحات خود را مرور کرده، لینک‌ها و URL‌هایی که نامعتبر هستند را حذف کرده و برای آنها URL جدیدی ایجاد کنید.

رفع Version error

این خطا وقتی اتفاق می افتد که فایل نقشه سایت شما به نسخه جدیدتری ارتقا یافته‌ باشد ولی نسخه آن را در صفحات وب سایت خود به روز نکرده باشید. برای برطرف کردن این مشکل، باید فایل Site Map خود را با نسخه جدیدتر جایگزین کنید.

رفع Invalid URL error

این خطا بیانگر این است که یکی از URL های نقشه سایت شما نامعتبر است، به طوری که موتورهای جستجو نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای رفع این خطا، باید URL مشکل دار را یا برطرف کرده یا حذف کنید.

رفع Format not supported error

این خطا در صورتی رخ می دهد که فایل نقشه سایت شما به فرمت پشتیبانی نشود، به طوری که موتورهای جستجو نمی توانند آن را پردازش کنند. برای رفع این مشکل، باید فایل Site Map خود را بر اساس فرمت پشتیبانی شده توسط موتورهای جستجو بازسازی کنید.

رفع Incompatibility with HTTPS protocol error

این خطا در صورتی رخ می دهد که URL های شما در فایل XML نقشه سایت از پروتکل HTTPS پشتیبانی نکنند، در حالی که سایت شما از پروتکل HTTPS استفاده می‌کند. برای رفع این مشکل، باید URL های Site Map خود را با استفاده از پروتکل HTTPS به روزرسانی کنید.

رفع Irrelevant content error

این خطا در صورتی رخ می دهد که شما URL هایی در فایل XML نقشه سایت خود دارید که به محتوای شما ارتباطی ندارند. برای برطرف کردن این مشکل، باید URL های پرت را از فایل XML خود حذف کنید.

رفع Parameter error

این خطا در صورتی رخ می دهد که URL های شما پارامتر های نادرستی دارند، به طوری که موتورهای جستجو نمی توانند آنها را پردازش کنند. برای رفع این خطا، باید پارامترهایی که مشکل دارند یا را حذف یا جایگزین کنید.

رفع Limit error

این خطا در صورتی رخ می دهد که شما فایل XML نقشه سایت خود را به صورت خودکار تولید می کنید و تعداد URL های آن به هر دلیلی توسط موتورهای جستجو قابل پردازش نیست. برای رفع این مشکل، باید تعداد URL های موجود در فایل XML خود را کاهش دهید یا آنها را به صورت دستی تولید کنید.

رفع Other errors

چنانچه با خطاهای دیگری در فایل XML نقشه سایت خود روبرو شدید، می توانید از ابزارهایی مانند Google Search Console و دیگر ابزارهایی که برای تحلیل خطا در Site Map ساخته شده اند، استفاده کنید تا خطاهای مشخص شده را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفده =

محبوبترین پست ها