جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سئو تکنیکال و چک لیست مهم ترین فاکتورهای آن

سئو تکنیکال و چک لیست مهم ترین فاکتورهای آن

بهینه سازی است از مهم ترین اقداماتی است که باید در خصوص سایت خود انجام دهید. سئو را می توان به چند دسته از جمله سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم کرد. همچنین دسته دیگر از اقدامات مهم وجود دارد که در دسته سئو تکنیکال قرار می گیرند. در این مقاله به بررسی مهم ترین اقدامات مربوط به سئو تکنیکال که لازم است به آن ها توجه شود، می پردازیم. با ما همراه باشید.

تعریف سئو تکنیکال و بررسی فاکتورهای مهم آن

همانطور که از نام این دسته از اقدامات بهینه سازی مشخص است به فعالیت های فنی مربوط به سایت گفته می شود. اقداماتی که توسط موتور های جستجو بررسی می شوند و بر رتبه بندی سایت شما تاثیر دارند. به عبارتی دیگر شما با رعایت چک لیست سئو تکنیکال پایش و ارزیابی سایت خود توسط موتور های جستجو را آسان تر می کنید.

لازم است بدانید چک لیست سئو تکنیکال به طور دائم و مرتب در حال تغییر کردن است و هم جهت با موتورهای جستجو و الگوریتم های آن ها پیچیده تر می شوند. توجه به سئو تکنیکال دقیقا مانند سئو داخلی وب سایت و سئو خارجی در رتبه بندی سایت شما موثر است و اگر قصد دارید وب سایت شما در رتبه های بالاتری از نتایج جستجو قرار بگیرد، باید به آن توجه کنید و به درستی رعایت کنید.

توجه به سئو می تواند بیش از آن چه تصور می کنید به شما کمک و اگر برای شما هم سوال است آیا سئو بر افزایش درآمد و افزایش ترافیک سایت موثر است به این مطالب رجوع کنید.

TechnicalSEO سئو تکنیکال و چک لیست مهم ترین فاکتورهای آن
به مجموعه اقدامات فنی بهینه سازی وب سایت ها، سئو تکنیکال می گویند.

1. مشخص کردن دامنه اصلی

انتخاب دامنه اصلی یکی از اقدامات مهم سئو تکنیکال محسوب می شود. در این جا منظور از انتخاب دامنه، انتخاب نام دامنه نیست. بلکه منظور دامنه به همراه پیشوند اصلی و پروتکل امنیتی مورد نظرتان است. شما باید انتخاب کنید سایت شما به چه شکل نشان داده شود. با www یا بدون آن، با http یا بدون آن و …

اگر شما دامنه اصلی را مشخص نکنید به سایت خود آسیب جدی وارد کرده اید. در این صورت موتور های جستجو آدرس های مختلف وب سایت شما را به عنوان سایت های مختلف و دارای محتوای تکراری شناسایی می کند.

2. فعال کردن ssl

همانطور که در ابتدا ذکر کردیم اقدامات موثر بر سئو تکنیکال به طور دائم در حال تغییر و پیشرفت هستند. در گذشته چندان ضرورتی بر فعال کردن ssl  وجود نداشت و فعال کردنش امتیاز مثبت محسوب می شد.
در صورتی که اگر در این زمان که امنیت کاربران اهمیت بسیار بالایی دارد ssl سایت شما فعال نباشد هنگام ورود مخاطبان به وب سایت شما، ارور سایت ناامن (unsafe site)  نمایش داده می شود. این موضوع بسیار تاثیر منفی برای سئو و رتبه سایت و اعتماد مخاطبان شما دارد.

زمانی که شما پروتکل سایت خود را تغییر دهید و ssl را فعال کنید آدرس سایت شما از HTTP به HTTPS تغییر پیدا می کند. وجود پروتکل HTTPS علاوه بر افزایش رتبه وب سایت شما، با افزودن به اطمینان مخاطبان و بازدیدکنندگان موجب افزایش اطمینان به وب سایت شما و تراکنش های مالی در آن و در نتیجه افزایش فروش شما می شود.

در نهایت لازم است یادآوری کنیم آدرس سایت شما با پروتکل HTTP و با HTTPS می تواند برای گوگل به عنوان دو سایت متفاوت با محتوای تکراری شناخته شود. بنابراین لازم است بعد از فعالسازی ssl، دامنه اصلی وب سایت را مشخص کنید.

3. افزایش سرعت سایت

سرعت پایین سایت و تاثیر منفی بر سئو و رضایت مخاطبان موضوعی نیست که کسی نداند. همه افراد می دانند سرعت سایت جزو یکی از مهم ترین فاکتور های اصلی رتبه بندی سایت شما توسط موتور های جستجو است. با پایین بودن سرعت سایت شاهد افزایش بانس ریت یا نرخ پرش در سایت خود خواهید شد.

پس مشخص است همه افراد از این موضوع اطلاع دارند ولی بسیاری از افراد نمی دانند جهت افزایش سرعت وب سایت خود باید چه اقداماتی را انجام دهند. در ادامه مهم ترین اقداماتی که موجب افزایش سرعت سایت شما خواهد شد را بررسی می کنیم.

  • انتخاب قالب ساده برای وب سایت

به هر میزان که تعداد پلاگین ها و کامپوننت های سایت خود را کاهش دهید، به همان میزان سرعت بارگذاری را کاهش و در نتیجه سرعت سایت خود را افزایش داده اید. لازم است بدانید علاوه بر لایه های اصلی یک سایت، پلاگین ها، ویجت ها و کدهای ترکینگ زمان بارگذاری را افزایش می دهند.

شما باید با حداقل اجزای لازم در صفحه، یک طراحی کامل و اصولی داشته باشید که هم مخاطب گمراه نشود و هم سرعت قابل قبولی داشته باشید.

  •  استفاده از عناصر بصری با حجم بهینه شده

نکته بسیار مهمی که بیشتر افراد آن را رعایت نمی کنند. شما باید تا حد امکان از تصاویر با کیفیت و حجم کم و کوچک در سایت خود استفاده کنید. استفاده از تصاویر بزرگ می توانند تاثیر منفی بر روی سرعت سایت شما و سئو آن داشته باشند.
سرعت بالا سایت جزو مهم ترین اقدامات چک لیست سئو تکنیکال محسوب می شود. لازم است بدانید بهتر است از فرمت jpg برای عکس ها (دارای تنوع رنگ بالا) و png برای گرافیک ها (دارای تنوع رنگ محدود) استفاده کنید.

ایندکس کردن وب سایت
با چند اقدام ساده و فوری می توانید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

4. ایندکس کردن وب سایت

یکی دیگر از مهم ترین اقدامات سئو تکنیکال ایندکس کردن وب سایت خود است. شما پیش ار هر اقدامی جهت بهبود سئو خود باید مطمئن شوید موتور های جستجو توانایی و اجازه بررسی وب سایت شما را دارند یا خیر؟ ربات های موتور جستجو قبل از ارزیابی و بررسی وب سایت شما باید اجازه این کار را داشته باشند. شما با ایندکس کردن سایت خود به موتور جستجو جواز بررسی و رتبه بندی سایت خود را می دهید.

5. توجه به URL ها

توجه به URL ها از مهم ترین نکاتی که نباید آن را فراموش کنید. حتما برای شما هم پیش آمده که با وب سایتی مواجه شدید که URL آن از ترکیب اعداد و حروف بی معنی ساخته شده است.
باید بدانید در حالت استاندارد URL هر محتوا باید نشان دهنده موضوع آن محتوا باشد و مخاطب با دیدن URL هر محتوا به موضوع آن پی ببرد.

اگر در وب سایت شما هم مشکل نام URL وجود دارد می توانید به بخش تنظیمات وردپرس، پیوندهای یکتا رفته و در آنجا تیک گزینه “نام نوشته” را فعال و تنظیمات را ذخیره کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است URL هر صفحه را به صورت دستی شخصی سازی کنید. در نوشتن URL باید توجه کنید هرچه کوتاه تر باشد بهتر است. URL ها از مهم ترین فاکتورهای سئو تکنیکال محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 6 =

محبوبترین پست ها