جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا سئو می‌تواند ترافیک سایت را افزایش دهد؟

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو یکی از مهم‌ترین ابزارها برای هر کمپین بازاریابی دیجیتال است. این یکی از تکنیک‌های ضروری برای دستیابی به رتبه‌بندی بهتر در جستجوی گوگل است که منجر به افزایش ترافیک وب‌سایت و افزایش فروش و تبدیل می‌شود.

عناصر زیادی برای سئو وجود دارد، از جمله رتبه‌بندی کلمات کلیدی و بهینه‌سازی وب‌سایت، بنابراین ممکن است برای همگام شدن با آخرین روندها و تکنیک‌ها به کمک یک شرکت بازاریابی سئو نیاز داشته باشید.

آیا سئو می‌تواند ترافیک سایت را افزایش دهد؟

به‌عنوان‌مثال، در روزهای اولیه بازاریابی دیجیتال SEO، صاحب سایت می‌توانست به‌سادگی با افزودن تعداد زیادی عبارات جستجو به صفحه وب خود، رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب کند. گاهی اوقات حتی عبارات نامربوط نیز برای بهبود رتبه جستجوی گوگل درج می‌شود.

اما امروزه این روش دیگر کارایی چندانی ندارد. اکنون موتورهای جستجو برای طرف‌داری از سایت‌ها و محتوای باکیفیت آموزش‌دیده‌اند، بنابراین سئوکار بسیار بیشتری از پراکندگی سایت شما با کلمات یا عبارات کلیدی خاص دارد.

مطمئناً استراتژی اصلی بازاریابی سئو این است که مطمئن شوید کلمات کلیدی مرتبط در عناوین صفحه، تگ‌های هدر، توضیحات متا و کپی بدنه شما گنجانده شده است. به‌این‌ترتیب موتورهای جستجو می‌دانند که وب‌سایت شما در مورد چیست و نشان می‌دهد که صفحه شما با جستجوی این کلمات کلیدی مرتبط است. اما یک شرکت بازاریابی سئو به شما خواهد گفت که بهبود رتبه کلمات کلیدی بیشتر از این تکنیک‌های ساده است.

سئو می‌تواند ترافیک وب شما را با اطمینان از اینکه وب‌سایت شما در جستجوهای مربوطه ویژگی دارد افزایش می‌دهد و بنابراین بازدیدکنندگان را جذب می‌کند.

سئوی به‌ اصطلاح ارگانیک فرایند به‌دست‌آوردن یک قرارگیری طبیعی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. تکنیک‌های مورداستفاده برای سئوی ارگانیک شامل استفاده از تجزیه‌وتحلیل کلمات کلیدی، بک‌لینک (شامل لینک به وب‌سایت‌های دیگر)، ساخت لینک (افزودن لینک به سایت‌هایی با محتوای مشابه، یا تماس با وبلاگ‌نویسان یا لیست سایت‌ها برای لینک دادن به شما) و در نهایت محتوای مرتبط با خوانندگان انسانی؛ یعنی کیفیت نوشتن است.

یکی از روش‌های اصلی که در آن می‌توان از بازاریابی دیجیتال SEO برای ایجاد ترافیک وب خود استفاده کرد، استفاده از تحقیق در مورد کلمات کلیدی و کلمات کلیدی طولانی است.

ابزار برنامه‌ریز کلمات کلیدی در گوگل ادز مکانی برای یافتن فراوانی جستجو برای کلمات و عبارات مرتبط با محصولات، خدمات و صنعت شما است. با استفاده از این نتایج می‌توانید سایت خود را به‌روز کنید تا با محبوب‌ترین عبارات جستجو مطابقت داشته باشد.

کلمه کلیدی دم بلند یک عبارت است نه یک کلمه واحد که توصیف بهتری از محتوای سایت ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر شما فروشنده خودروهای کارکرده هستید، ممکن است فکر کنید ارزش آن را دارد که برای کلمه کلیدی “ماشین” رتبه‌بندی کنید، اما مطمئناً هزاران سایت دیگر که از همان کلمه کلیدی استفاده می‌کنند رقابت وجود دارد.

SEO1 آیا سئو می‌تواند ترافیک سایت را افزایش دهد؟

یک کلمه کلیدی طولانی مانند «فروشنده خودروی کارکرده» توصیف بسیار دقیق‌تری از کسب‌وکار شما است، بنابراین شانس شما را برای رتبه‌بندی خوب بهبود می‌بخشد و به‌احتمال زیاد ترافیک واجد شرایط را جذب می‌کند. در واقع نیمی از جستجوها از چهار کلمه یا بیشتر استفاده می‌کنند و به تبدیل‌های بیشتری منجر می‌شوند.

بازاریابی سئو همچنین می‌تواند رتبه‌بندی جستجو را با استفاده از کلمات کلیدی مبتنی بر مکان بهبود بخشد. اگر کسب‌وکاری مانند یک رستوران دارید که احتمالاً فقط مشتریان محلی را جذب می‌کند، اما اگر قصد دارید جستجوهای خارج از منطقه جغرافیایی خود را جذب کنید، بهتر است یک کلمه کلیدی دم بلند با یک مکان، مانند “پیتزا رستوران تهران” مشتریان بالقوه بیشتری را نسبت به “پیتزا” جذب می‌کند.

یک آژانس خدمات سئو در مورد این و بسیاری از تکنیک‌های دیگر به شما مشاوره می‌دهد، اما اولین قدم شما در سئو باید ممیزی وب‌سایتتان باشد.

SEO چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی سئو اغلب گفته می‌شود که تعادلی بین تکنیک‌های فنی و انسانی است. مطمئناً موتورهای جستجو هم به دنبال اصول اولیه مانند کلمات کلیدی هستند و هم به دنبال نشانگرهایی هستند که سایت به طور مرتب نگهداری و به‌روز می‌شود.

ازآنجایی‌که گوگل و سایر موتورهای جستجو در وب‌سایت شما به دنبال کلمات کلیدی نیستند، اولین بخش ضروری از فرایند سئو بهینه‌سازی صفحات شماست. ابزارهای حسابرسی مانند Google Analytics و Webmaster Tools کمک‌های ارزشمندی برای این فرایند هستند.

اولین قدم شما برای بهبود رتبه جستجوی گوگل، بهینه‌سازی وب‌سایت است. صفحات وب خود را برای خطاهای آشکار مانند صفحات یا تصاویر شکسته، لینک‌های شکسته، و نمونه‌هایی از گرامر ضعیف یا اطلاعات قدیمی بررسی کنید.

Google Analytics به شما کمک می‌کند تا محبوب‌ترین صفحات خود را که دارای ترافیک ارگانیک بالا، نرخ پرش پایین و میانگین زمان ماندگاری طولانی‌تری هستند، شناسایی کنید. سعی کنید آنچه را که بازدیدکنندگان در مورد آن صفحات دوست دارند مشخص کنید؛ تصاویر بهتر، اطلاعات بیشتر، فراخوان‌های واضح‌تر یا هر چیز دیگری، این جنبه‌ها را در صفحات دیگر خود تکرار کنید.

این تکنیک اولیه سئوی ارگانیک باید فوراً نتایجی را به همراه داشته باشد، اما گام بعدی استفاده از ابزارهای وب مستر گوگل (در حال حاضر کنسول جستجوی گوگل) است که به شما می‌گوید چه جستجوهایی افراد را به سایت شما می‌آورند. این می‌تواند بسیار آشکار باشد، شاید مردم در جستجوی محصول یا خدماتی هستند که شما دیگر ارائه نمی‌دهید، یا ممکن است در آینده پیشنهاد ارائه کنند. در ارتباط با Google Analytics، این باید به شما کمک کند تا استراتژی محتوای خود را بهینه کنید.

سپس می‌توانید صفحات جداگانه‌ای ایجاد کنید که به محصولات یا خدمات خاصی اختصاص‌ داده‌ شده است که شامل تماس‌ها برای اقدام قوی، فرصت‌هایی برای خرید آنلاین، اطلاعات تماس ایمیلی و تلفنی و اطلاعات موجود در فروشگاه‌های شما است.

از یک شرکت بازاریابی سئو در مورد استراتژی‌های دیگری که می‌توانید برای بهبود سئوی ارگانیک خود استفاده کنید بپرسید. به‌عنوان‌مثال، حضور در رسانه‌های اجتماعی و دایرکتوری‌های آنلاین کسب‌وکار محلی، مشتریان و همچنین افراد محلی را به همراه خواهد داشت.

ازآنجایی‌که موتورهای جستجو به دنبال لینک در صفحات وب می‌گردند، ضروری است که شما یک استراتژی لینک‌دهی داشته باشید، هم برای پیوندهای داخلی به سایر صفحات مرتبط در سایت خود و هم به سایت‌های خارجی. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای شما حفظ می‌شوند، اما از آنها بیش از حد استفاده نکنید زیرا موتورهای جستجو از لینک‌دهی بیش از حد آگاه شده و حساس می‌شوند.

SEO2 آیا سئو می‌تواند ترافیک سایت را افزایش دهد؟

ایجاد لینک از سایر وب‌سایت‌ها ارزشمند است. به دنبال وب‌سایت‌های مرتبطی بگردید که مایل به تعویض پیوند هستند، پیشنهاد می‌دهند در صورت داشتن پیوندی به سایت شما، به سایت‌های دیگر کمک کنند، یا به دنبال فرصت‌هایی برای ایجاد روابطی باشید که می‌تواند منجر به پیوند شود. همه اینها به شهرت سایتتان می‌افزاید و رتبه وب‌سایت شما را در جستجوی گوگل بهبود می‌بخشد.

آخرین مورد ضروری برای بازاریابی دیجیتال SEO، کیفیت محتوا است. ارائه یک موضوع و چند پاراگراف کوتاه کافی نیست. موتورهای جستجو به دنبال محتوای قابل‌توجه و جامع هستند. درعین‌حال، شما نیازی به ارائه حماسه ندارید. یک مطالعه متوسط ​​خوب باید 4-5 دقیقه طول بکشد.

هنگامی که از محتوای خود راضی هستید، این اشتباه را مرتکب نشوید که آن را برای ماه‌ها بدون تغییر رها کنید. موتورهای جستجو به دنبال سایت‌های تازه یا به طور منظم به‌روز می‌گردند. به‌جای تغییر محتوایی که از آن راضی هستید، سعی کنید یک پست وبلاگ هفتگی را به سایت خود اضافه کنید، به‌این‌ترتیب موتورهای جستجو می‌بینند که صفحات شما به طور منظم نگهداری و به‌روز می‌شوند.

چگونه سئو می‌تواند فروش را بهبود بخشد؟

برندهای بزرگ ممکن است هزاران یا میلیون‌ها پوند برای سئو هزینه کنند و طبیعتاً بر صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تسلط خواهند داشت. اما این بدان معنا نیست که یک تجارت کوچک‌تر نمی‌تواند رقابت کند، به‌ویژه با کمک یک آژانس خدمات سئو معتبر و حرفه‌ای.

حیاتی‌ترین چیزی که باید به‌خاطر بسپارید این است که شما نمی‌توانید خدماتی را در جایی که تقاضایی وجود ندارد ایجاد کنید. این به شما بستگی دارد که محصول یا خدماتی را که مردم می‌خواهند بخرند ارائه دهید. تمام‌کاری که بازاریابی سئو می‌تواند انجام دهد این است که بازدیدکنندگان جدیدی را به کسب‌وکار شما بیاورد. اما ازآنجایی‌که می‌تواند این کار را با هزینه معقول و شبانه‌روزی انجام دهد، بازاریابی دیجیتال سئو یکی از مؤثرترین ابزارهای فروش کسب‌وکارهای کوچک‌تر است.

با بیش از پنج میلیارد جستجو در روز که تنها با استفاده از گوگل انجام می‌شود، مشتریان بالقوه شما به‌وضوح به دنبال محصولات و خدماتی هستند که می‌فروشید اما وقتی آنها را جستجو می‌کنند، آیا شرکت شما را در بالای SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) خواهند یافت یا رقبای شما را پیدا خواهند کرد؟

SEO3 آیا سئو می‌تواند ترافیک سایت را افزایش دهد؟

رتبه‌بندی بالای سئو شما را در هرکجا که محصول یا خدمات شما ظاهر می‌شود در صدر قرار می‌دهد و 60 درصد از کل کلیک‌های ارگانیک به سه نتیجه برتر موتور جستجو می‌رود. یک لیست برتر منجر به ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما، سرنخ بیشتر و فروش بیشتر می‌شود.

خدمات سئو، اگرچه یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، اما روشی پرهزینه برای بازاریابی محصولات و خدمات شرکت شما در مقایسه با روش‌های سنتی نیست، و یک آژانس بازاریابی سئو می‌تواند در مورد عناصر ضروری مانند رتبه‌بندی کلمات کلیدی به شما مشاوره دهد. در واقع بازاریابی دیجیتال مؤثر SEO چیزی است که شرکت‌های کوچک‌تر را قادر می‌سازد تا با رقبای بزرگ‌تر رقابت کنند، بنابراین در هر تلاشی برای بهبود فروش ضروری است.

چرا سئو برای کسب‌وکار شما بسیار مهم است؟

دلیل اصلی اهمیت سئو برای کسب‌وکار شما این است که اگر از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که رقبای شما از آن استفاده می‌کنند.

خدمات سئو دوستانه‌ترین، سریع‌ترین و بهترین تجربه ممکن را به کاربر می‌دهد. موتورهای جستجو می‌خواهند کاربر را به نتایجی که به دنبال آن هستند هدایت کنند و وقتی سایت مناسب را پیدا کردند، بارهاوبارها به آن بازمی‌گردند.

مردم به نتایج موتورهای جستجو اعتماد دارند. بازاریابی سئو می‌تواند کسب‌وکار شما را در صدر رتبه‌بندی جستجو قرار دهد و این به مشتریان نشان می‌دهد که این موقعیت توسط شهرت شرکت شما به‌دست‌آمده است. اگر این توصیه از طریق رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، مشتریان حاصل را به دست می‌آورید و بازاریابی دیجیتال SEO شما کار خود را انجام داده است.

استفاده از خدمات سئو مانند رتبه‌بندی کلمات کلیدی، مشتریانی را به ارمغان می‌آورد که از قبل به دنبال محصول یا خدمات شما هستند – شما برای جذب آنها نیازی به انجام هیچ کار دیگری ندارید و پتانسیل بهینه برای تبدیل بازدید آنها به فروش را دارید.

حتی اگر با اولین بازدید، تبدیل فروش دریافت نکنید، یک آژانس خدمات سئو می‌تواند به شما نشان دهد که چگونه بهینه‌سازی وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا بارهاوبارها در جستجوهای آنلاین ظاهر شوید. اگر در چندین جستجو در رتبه اول ظاهر شوید، تقریباً مطمئن هستید که مشتری به دست خواهید آورد.

خدمات سئوی بازاریابی می‌تواند دید، قابلیت استفاده و اعتبار شما را افزایش دهد و همه اینها باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شود. یک آژانس بازاریابی سئو می‌تواند به شما کمک کند با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics بینش مشتری را به دست آورید و به شما کمک کند تادانش بازار هدف خود را توسعه داده، استراتژی‌های خود را اصلاح کنید و محصولات و خدمات موردنظر خود را افزایش دهید.

5 SEO آیا سئو می‌تواند ترافیک سایت را افزایش دهد؟

آیا سئو را می‌توان تضمین کرد؟

هیچ‌چیز در زندگی تضمین نشده است، حتی سئو. مطمئناً بهبود رتبه جستجوی گوگل با استفاده از سئو می‌تواند باعث بازدید از وب‌سایت شما شود، اما این شما هستید که باید با استفاده از تکنیک‌های دیگر فروش را به دست آورید.

یکی از دلایلی که سئو افزایش فروش فوری را تضمین نمی‌کند این است که هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا موتورهای جستجو وب را جستجو کنند، محتوای وب‌سایت‌ها را ارزیابی کنند، ارتباط آنها را بررسی کرده و آنها را رتبه‌بندی نمایند. اما اگر پس از مدت کوتاهی و بدون هیچ نتیجه مشهودی از کمپین سئو خود دست بکشید، تلاش شما به هدر خواهد رفت. یک آژانس بازاریابی سئو می‌تواند به شما ایده بهتری درباره مدت زمانی که ممکن است طول بکشد تا کمپین سئوی خود را مشاهده کنید، ارائه دهد.

در واقع، سئو یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، نه یک عصای جادویی که نتایج آنی را نوید می‌دهد. معمولاً 4 تا ۱۲ ماه زمان معقولی برای انتظار دیدن نتایج است، بسته به مجموعه‌ای از عوامل دیگر که در حین آزمایش سئو نقش دارند.

عواملی که پس از شروع استراتژی سئو به نتایج سریع‌تر منجر می‌شوند عبارت‌اند از:

پرکردن کلمات کلیدی – که اگر منجر به شناسایی آن توسط موتورهای جستجو به‌عنوان یک سایت اسپم شود می‌تواند رتبه وب‌سایت شما را کاهش دهد.

جستجوی صوتی – این روزها ادای زبانی عبارات یا همان جستجوی صوتی که اغلب با کلمات کلیدی طولانی جستجو می‌شود محبوبیت زیادی دارد.

دامنه ثابت – یک وب‌سایت نسبتاً جدید پر از محتوای تازه ممکن است شش تا نه ماه طول بکشد تا موتورهای جستجو به آن اعتماد کنند. خرید یک نام دامنه ثابت ممکن است کمک کند، اما خطرات خاص خود را دارد.

کیفیت محتوا – مهم‌ترین جنبه بازاریابی SEO است، زیرا وب‌سایت شما شانس کمی برای رسیدن به بالای صفحات جستجو بدون محتوای باکیفیت دارد.

بازاریابی محتوا – ترویج محتوای شما و استفاده از فراخوان‌های عملگرا برای تبدیل علاقه‌های معمولی به تجارت جدی، کلید تبدیل استراتژی سئوی شما به تبدیل فروش است.

SEO4 آیا سئو می‌تواند ترافیک سایت را افزایش دهد؟

آیا خدمات سئو ارزش هزینه را دارند؟

سئو دیگر برای مشاغلی که می‌خواهند رقابتی باشند، رشد کنند و بازده سرمایه‌گذاری کنند اختیاری نیست و شرکت‌های بازاریابی سئو به شما خواهند گفت که این تنها یک‌تکه از پازل است. علاوه بر هزینه‌هایی که برای خدمات سئو هزینه می‌کنید، به محتوای باکیفیت برای وب‌سایت خود و تسلط بر سایر ابزارهای بازاریابی نیز نیاز دارید. مجدداً، یک متخصص خدمات سئو می‌تواند به شما در راه‌های دیگر استفاده از سئو برای ارائه دید، ترافیک، اعتبار، ارزش برند و بینش ارزشمند در مورد رفتار مشتری به شما کمک کند.

هزینه احتمالی یک کمپین سئو باید با بازده احتمالی سنجیده شود. روش‌های مختلفی برای پرداخت خدمات سئوی بازاریابی وجود دارد.

اما بهتر است هرگز به سراغ پیشنهادهای ارزان و رفع سریع نروید، جایی که ممکن است از روش‌های کلاه‌سیاه برای بهبود رتبه جستجوی شما استفاده شود تا در نهایت به شهرت شما لطمه وارد شود.

یک شرکت بازاریابی سئو خوب بازاری را که تبلیغ می‌کند را درک می‌کند، دقیقاً توضیح می‌دهد که چه‌کار و هزینه‌ای در یک پروژه وجود دارد، و شهرت و تجربه کافی خواهد داشت که بتوانید به روش‌های آنها اعتماد کنید. سپس می‌توانید مطمئن باشید که سرمایه‌گذاری شما در سئو و به روش‌های شفاف و قابل‌اندازه‌گیری نتیجه خواهد داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + سیزده =

محبوبترین پست ها