جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای گام به گام برای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا می تواند به طور موثر نتایج جستجوی اینترنتی را به چندین روش بهبود بخشد:

بازاریابی محتوا می تواند به طور موثر نتایج جستجوی اینترنتی را به چندین روش بهبود بخشد:

  • بهتر دیده شدن کلمات کلیدی مورد نظر شما
  • افزایش جستجو کلمات کلیدی اضافی (طولانی)
  • کمک به ایجاد آگاهی و شهرت
  • افزایش بازدید هدفمند از سایر وب سایت های مرتبط
  • کمک می کند تا لینک های ورودی بیشتر به سایت شما جذب شود
  • وب سایت شما را منحصر به فرد و مفید می کند

به روز رسانی پاندا گوگل یک بار دیگر نشان داد که کیفیت محتوای منحصر به فرد بسیار مهم است. ما اخیرا یک وب سایت بزرگ تجارت الکترونیک را که توسط آپدیت پاندا رد شد، ارزیابی کردیم. آنها چندین مسئله داشتند به آنها صدمه وراد کرده بود، یکی از آنها این بود که از مقالاتی استفاده کرده بودند که در وبسایت های مختلف قرار داده شده بود و کیفیت پائینی داشتند، که این مسئله رتبه آنها را در پاندا کاهش داده است.

در این مقاله گام های مربوط به بازاریابی محتوا را بیان میکنیم. این مراحل طی سال ها بررسی شده است .

بازاریابی محتوا

منظور از بازار یابی محتوا ارسال مقالات سایتهای دیگر یا مقالات کیفیت پائین بروی سایت خودتان نیست.

ما نتیجه کار یکی از مشتریان خود را بررسی کردیم، آنها مقالات زیادی روی سایت خود داشتند ولی همه این مقالات با کیفیت پائین بودند یا اکثرا از سایتهای دیگر وارد شده بودند که هیچ نتیجه ای روی بازدید  و رتبه سایت آنها نداشتند .
مقالات باید هدفمند با لینکهای موثر توسط کارشناسان آشنا به امور سئو و مارکتینگ ایجاد گردند تا بهترین نتیجه را طبق الگوهای الگوریتم گوگل دریافت کنید.

اهداف بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوای موثر یعنی نوشتن مقالات با کیفیت و مفید و جالب برای بازار که بروی وب سایت خودتان یا وبسایتهای مرتبط دیگر منتشر میکنید.

اهداف ما برای بازاریابی محتوای آنلاین:

  • بهبود نتایج جستجو(جستجو بیشتر برای کلمات کلیدی و کمک به افزایش رتبه بندی).
  • کمک گرفتن لینک های ورودی به سایت
  • ایجاد اعتبار و آگاهی
  • افزایش ترافیک هدفمند از سایت های مرتبط
  • کمک به ایجاد یک وب سایت منحصر به فرد و مفید

شروع به نوشتن مقالات با کیفیت و مفید برای وب سایت خود کنید.
مقالاتی را بنویسید که برای بازدیدکنندگان وب سایت شما مفید باشد و همچنین خلاصه ای از مقالاتی که در وب سایتهای مرتبط با شما قرار دارند را طوری گردآوری کنید که ایجاد علاقه در بازدید کنندگان شما کند.
فقط آنها را در یک وبلاگ یا یک بخش از سایت قرار ندهید چون اکثر بازدیدکنندگان وب سایت شما ممکن است آنها را مشاهده نکنند.

برای خوانندگان شما  آسانتر است که از طریق بخش محصول و خدمات، مقالات مرتبط به آنرا همانجا بخوانند یا از طریق همان صفحه به مقالات مرتبط آن محصول یا خدمات راهنمایی شوند.

پیوندها را در مقالات مرتبط به محصولات و خدمات اضافه کنید.
لینک های خود را در مقاله یا انتهای مقاله (یا هر دو) اضافه کنید تا افرادی که مقاله را میخوانند از این طریق وب سایت اصلی را کلیک کنند، و یا به طور مطلوب به رده محصول یا خدمات یا صفحات مربوط به مقاله وصل شوند.

همانطور که شما با بازاریابی مقاله پیشرفت می کنید ،افراد بیشتری به شما لینک می شوند  و یا مطالب خود را به اشتراک می گذارند، این لینک ها به شما کمک می کند رتبه صفحات محصول و خدمات خود را اضافه کنید تا بتوانید آنها را رتبه بندی کنید.

دکمه اشتراک گذاری اجتماعی را به مقالات خود اضافه کنید و آنها را به اشتراک بگذارید.
دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی (مانند فیس بوک، توییتر، و غیره) را به مقالات خود اضافه کنید. هر یک از مقالات مفید خود را از طریق شبکه های اجتماعی و وسایل ارتباطی دیگر (مانند خبرنامه های الکترونیکی، و غیره) که استفاده می کنید، به اشتراک بگذارید.

اگر آنها واقعا مقالات مفیدی باشند، بعضی افراد آنها را به اشتراک میگذارند یا به آنها پیوند میدهند، که به بهبود رتبه بندی شما کمک میکند و افراد بیشتری را دعوت میکند تا آنها را بخوانند و آنچه را که شما ارائه داده اید را یاد بگیرند.

قرار دادن مقالات در وب سایت شما باعث جذب بازدید کنندگان می شود تا آنها را بخوانند چرا که آنها به موضوعات مرتبط علاقه مند هستند. مقالات مفید، صفحات وب سایت شما را منحصر به فرد تر می کنند .
علاوه بر این، این مقالات، محتوا را به سایت شما اضافه می کند در نتیجه موتورهای جستجو آنها را  فهرست کرده و در جستجو ها یافت می شوند. در نهایت، با پیشرفت مقاله و بازاریابی اجتماعی، به احتمال زیاد، پیوندهای بیشتر و بیشتر به مقالات شما از وب سایت های مربوطه جذب می شود که ترافیک بیشتری را هدف قرار داده و به افزایش رتبه بندی شما کمک می کند.

پیدا کردن ایده برای مقالات

شما هرگز نباید برای داشتن مقالات مفید بدون ایده باشید. در اینجا چند نکته را ارئه میدهیم که برای داشتن مقالات کارآمد و مفید باید در نظر گرفت.

  • تحقیق در مورد کلید واژه ها

از ابزارهای تحقیقاتی مورد علاقه خود برای جستجو در مورد کلمات کلیدی مربوط به محصول یا خدمات مهم خود استفاده کنید و ببینید که چه اطلاعاتی مربوط به آنها  مورد جستجو هستند. شما می توانید مقالاتی را بنویسید که برخی از این جستجوها را رفع کنند.

به عنوان مثال، اگر سایت شما درباره چمدان است و افرادی در جستجوی عباراتی مانند “قوانین چمدان و حمل و نقل”، “اندازه بار حمل و نقل” و غیره هستند، می توانید مقاله ای در مورد مقررات و اندازه تسهیلات حمل و نقل بنویسید که شامل لینکهای مربوط به سایت شما میباشد.

به این ترتیب نه تنها به شما کمک می کند که سایت شما را برای بازدید کنندگانتان مفیدتر کند، احتمالا افرادی که در جستجوی عباراتی مانند «قوانین حمل و نقل» هستند، نیز این مقاله ها رو خوانده و به افزایش رتبه شما کمک میکند.

  • سوالات متداول

در مورد محصولات و خدمات شما چه سؤالاتی وجود دارد؟ در مورد نوشتن مقاله هایی که به برخی از این سوالات را پاسخ می دهند فکر کنید.

  • برای یافتن ایده مقالات جستجو کنید

معمولا با جستجو در مورد موضوعات اصلی، کلید واژه های محصول یا خدمات را در مقالات یا وبلاگ های  مختلف میتوان یافت. بعنوان مثال در پرس و جو هایی مانند «مقالات سفر» یا «وبلاگ های سفر» معمولا می توانید مقالات بسیاری در مورد سفر یا تورهای مسافرتی و یا هر عنوان شغلی مرتبط با سفر پیدا کنید.
شما اینگونه می توانید ایده های الهام بخش را بدون سرقت ادبی اسکن کنید.

اما برخی زمان یا توانایی لازم را برای نوشتن مقالات ندارند.
راهکارهایی که میتوانید از آن استفاده کنید.

  • استفاده کردن از متخصصین در این زمینه
    متخصصین بازاریابی محتوا و شرکتهای مارکتینگ میتوانند بیشترین و موثرترین کمک را به شما کنند.
  • از مشتریان خود بپرسید
    شاید برخی از مشتریان شما بتوانند مقالاتی برای شما ارسال کنند که برای خودشان هم در مربوط با محصول یا خدمات شما سوال بوده است.
  • استخدام نویسندگان
    شما می توانید نویسندگانی که در موضوعات مختلف تخصص خاصی برای تولید مقالات مفید دارند را  استخدام کنید. شبکه هایی از نویسندگان وجود دارد که در بسیاری از موضوعات تخصص دارند.
    هنگام جستجو در مورد ایده های مقاله، توجه بر روی نام نویسندگان هم داشته باشید. و از آن نویسنده برای داشتن مقالات موثر و کارآمد کمک بگیرید.
  • از نویسندگان آزاد استفاده کنید
    از یک نویسنده آزاد که متخصص در زمینه / موضوع شما است، استفاده کنید. با آنها همکاری نزدیک داشته باشید بدین صورت که افکار اولیه خود را برای آنها به تصویر بکشید و بگذارید در صورت لزوم تحقیقاتی را انجام دهند، و شما با هدف نظارت بر توسعه مقاله، با آنها کار کنید و مقاله را تجدید نظر کنید و مطمئن شوید که مقاله دقیق است و دانش و نظرات شما را نشان می دهد.

ترجمه و گردآوری شده توسط : سمیرا جوشقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =

محبوبترین پست ها