جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تنظیمات سرور cPanel جهت افزایش سرعت وب سایت ها

هر چند وقت یک بار به این مقاله سر بزنید زیرا ما با در دسترس قرار گرفتن اصلاحات جدید بسته به نسخه های جدید WHM ، آن را به روز می کنیم.

Mailman را غیرفعال کنی

اگر شما یا هیچ یک از مشتریان شما از طریق cPanel از mail listings استفاده نمیکنند، بهتر است Mailman را غیرفعال کنید. Mailaman ابزاری است که به شما امکان می دهد لیستی از ایمیل ها ایجاد کنید و به شما امکان می دهد به یکباره تعداد زیادی ایمیل به لیست خود ارسال کنید، با این وجود توصیه نمی شود زیرا ممکن است در لیست سیاه قرار بگیرید، اگر می خواهید از این ویژگی برای تبلیغات استفاده کنید به جای آن از سرویس هایی مانند mailchimp استفاده کنید. شما می توانید تا 2000 مشترک به صورت رایگان دریافت کنید.

برای غیرفعال کردن Mailman به مسیر زیر بروید:

WHM > Server Configuration > Tweak Settings > Disable Mailman

cPanel

Catch All را غیرفعال کنید

Catch all می تواند از منابع و فضای ذخیره سازی زیادی استفاده کند، این ویژگی باید به علت دریافت بیش از حد هرزنامه بهتر است که غیرفعال شود.

Catch All همه ایمیل هایی که به آدرس ایمیل های نا موجود روی دامنه شما ارسال می شوند را، کنترل می کند و به طور پیش فرض آنها در یک حساب ایمیل پیش فرض ذخیره می کند که با گذشت زمان می تواند بسیار بزرگ شود.

برای غیر فعال کردن به مسیر زیر بروید:

WHM > Server Configuration > Tweak Settings > Change to :fail:

cPanel

Web Stats و MySQL disk Stats را غیرفعال کنید

این احتمال وجود دارد که شما از  ابزار تجزیه و تحلیل دیگری مانند Google Analytics استفاده می کنید، در این حالت همه برنامه های Stats را از سرور خود غیرفعال کنید زیرا آنها از منابع استفاده می کنند و ما چنین آماری را کنترل نمی کنیم. نگران نباشید، همه موارد زیر را با خیال راحت غیرفعال کنید.

Awstats reverse DNS resolution, Analog stats, Awstats stats and Webalizer stats

به مسیر زیر بروید و موارد بالا را غیر فعال کنید:

WHM > Server Configuration > Tweak Settings > Stats Programs

cPanel

و هیمن طور این عمل را برای MySQL انجام دهید و به طور خاص این گزینه عملکرد شما را به طور قابل توجهی تسریع می دهد، همانطور که در توضیحات خود WHM می گوید:

“enabling this option may cause a significant drop in performance as MySQL may become unresponsive until data collection is complete”

به معنی:

“فعال کردن این گزینه ممکن است باعث افت قابل توجه عملکرد شود زیرا ممکن است MySQL تا زمان کامل شدن جمع آوری داده ها بی پاسخ بماند”

پس با خیال راحت موارد زیر را غیر فعال کنید:

"Include databases in disk usage calculations"
"Use INFORMATION_SCHEMA to acquire MySQL disk usage"

cPanel

غیرفعال کردن cpanelsolr یا cpanel-dovecot-solr

این ویژگی در CPanel نسخه 64 معرفی شده است و تمام ایمیل های دریافت شده از طریق اکانت های WHM را برای بهبود خدمات سرویس ایمیل در کلاینت های IMAP فهرست بندی و ایندکس می کند. . متأسفانه این ویژگی جدید استفاده بخش زیادی از حافظه را حتی در آن سرورهایی که خدمات ایمیل ارائه نمی دهند، گزارش کرده است، بنابراین اکیداً توصیه می کنیم آن را غیرفعال کنید. مگر اینکه این ویژگی را دوست داشته باشید.

به مسیر زیر بروید:

WHM > Server Configuration > Service Manager

cpanelsolr تنظیمات سرور cPanel جهت افزایش سرعت وب سایت ها

Ram را بهینه کنید

اگر شما به طور کامل حافظه RAM خود را استفاده می کنید یا حافظه RAM محدودی دارید، این می تواند ایده خوبی باشد، به خصوص اگر هارد شما SSD باشد. در این صورت از منابع DISK و CPU به همراه RAM برای صرفه جویی در حافظه Ram استفاده می شود. در صورت کم بودن رم، این می تواند یک طرح پشتیبان خوبی باشد، اما بخاطر داشته باشید که از منابع CPU استفاده می کند و عملکرد  آنرا کند می کند.

جهت اینکار به مسیر زیر بروید:

WHM > Server Configuration > Tweak Settings > System

Conserve memory تنظیمات سرور cPanel جهت افزایش سرعت وب سایت ها

در صورتی که مشکلی بود لطفا دریغ نفرمایید و از طریق فرم زیر کامنت کنید تا همکاران ما در اولین فرصت شما را راهنمایی کنند.

با سپاس از همراهی شما دوستان عزیز

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 11 =

محبوبترین پست ها