جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
قیمت دامنه COM. برای یکسال 4,266,000 ریال
قیمت دامنه IR. برای یکسال 300,000 ریال
برای دامنه کام قبل از ثبت سفارش کد تخفیف مربوط را از مطلب زیر دریافت نمایید!

ثبت دامنه مناسب اولین و مهم ترین قدم برای ورود به دنیای دیجیتال است. اگر قصد دارید کسب و کار خود را به صورت آنلاین ادامه دهید و یا هدف شما شروع دیجیتال مارکتینگ است، داشتن وب سایت واجب است.

ارزش برند و کسب و کار شما در فضای مجازی ارتباط مستقیمی با دامین ثبت شده و حتی پسوند آن دارد. اگر قصد دارید برندی داشته باشید که نامش در ذهن ها بماند فراموش نکنید انتخاب نام مناسب برای دامنه بسیار مهم است.

نام دامین چیست؟

همانطور که گفتیم داشتن وب سایت از مهم ترین موارد پیشرفت در کسب و کار آنلاین است ولی از آن مهم تر انتخاب نام دامین مناسب و خوب است. بعد از انتخاب نام برند خود باید برای ثبت دامنه و خرید آن اقدام کنید.

نام دامنه وب سایت دقیقا همان چیزی است که افراد به ذهن می سپارند و سرچ میکند. پس قبل از پیاده کردن طرح خود بر روی وب سایت باید به دامنه خود فکر کنید.

دامنه شما شامل ترکیبی از حروف و اعداد میتواند باشد و پس از نام دامین نقطه یا همان دات (Dot) باید پسوندی قرار بگیرد. پسوند انتهای دامنه شما میتواند هر چیزی باشد و شما میتوانید با توجه به نیاز خود و هدف برند خود پسوند مناسب را انتخاب کنید.

aryanweb ثبت دامنه ارزان به راحتی و در زمان کم

دامنه خوب چه دامنه ای است؟

همانطور که گفتیم انتخاب دامنه نقش مستقیم و به سزایی بر روی پیشرفت کسب و کار شما دارد به همین دلیل است که باید برای انتخاب دامنه توجه زیادی خرج دهید و یک “دامنه خوب” انتخاب کنید. ولی دامنه خوب چیست و چه ویژگی دارد؟

۱.انتخاب نام دامنه متناسب با کسب و کار و فعالیت وب سایت شما نتیجه خوب و مثبتی بر روی وب سایت شما دارد. پس سعی کنید تا حد ممکن از انتخاب نام غیرمتناسب با فعالیت خود صرف نظر کنید.

۲.نکته بعدی برای داشتن دامنه مناسب انتخاب پسوند رایج و مناسب است. کاربران به طور معمول از پسوندهای رایج برای سرچ کردن استفاده میکنند.

۳.از مهم ترین موارد قابل توجه این است که آدرس دامنه باید ساده باشد. به همین دلیل توصیه می شود که domain تا حد امکان کوتاه بوده و کاراکترهای آن بیشتر از 12 نباشد.

register domain 600x469 1 ثبت دامنه ارزان به راحتی و در زمان کم
انتخاب درست نام دامنه تاثیر بسزایی در آینده کسب و کار شما دارد

۴.نکته بعدی این است که شما باید نامی برای دامنه خود در نظر بگیرید که به راحتی به ذهن سپرده شود. به همین دلیل سعی کنید از اعداد یا کارکترای اضافه مثل دش، تکرار یک حرف در دامین و موارد این چنینی استفاده نکنید.

۵.دقت کنید در ثبت دامنه برخی کاراکترها غیر مجاز هستند پس از درج کاراکترهای غیرمجاز در دامنه خودداری کنید.

انواع پسوند دامنه سایت

نام دامنه شما از چند بخش تشکیل شده است که پسوند یکی از این بخش ها است. در ادامه به بررسی برخی از رایح ترین پسوندهای موجود میگردازیم. توجه کنید که شما میتوانید از هرکدام از پسوندهای موجود و رایج و حتی غیر رایج استفاده کنید.

۱. پسوند com.

این پسوند تقریبا رایج ترین پسوند موجود در میان پسوندهای موجود است. کام مخفف commercial به معنی تجاری است.  به همین دلیل اگر قصد راه اندازی کسب و کار تجاری دارید استفاده از این پسوند مناسب شما هست. اکثر شرکت های فعال در سرتاسر جهان از این پسوند برای ساخت دامین خود استفاده می کنند.

download 2 ثبت دامنه ارزان به راحتی و در زمان کم

۲.پسوند ir.

این پسوند انحصارا متعلق به دامنه های ایرانی است. کسانی می توانند برای ثبت این دامنه اقدام کنند که به شکل رسمی مقیم کشور ایران هستند. این پسوند به دلیل ایرانی بودن و همچنین رایج بودن به یکی از پسوندهای محبوب برای ثبت انواع دامنه سایت ها تبدیل شده است.

۳. پسوند net.

این پسوند مخفف network به معنای شبکه می باشد. به همین دلیل برای شرکت هایی که در زمینه ارائه خدمات اینترنتی مثل هاست، فروش دامنه و غیره فعالیت می کنند، مناسب می باشد. 

نحوه تمدید دامنه ثبت شده

دامنه ها به طور کلی مدت محدودی دارند و شما هنگام خریداری دامنه با توجه به مدت مدنظر دامنه را خریداری میکنید و هنگام به اتمام رسیدن مدت دامنه باید آن را تمدید کنید و در صورت تمدید نکردن سایت و سایر سرویسهای مربوطه مانند ایمیل از دسترس خارج خواهد شد به همین دلیل تمدید دامنه اهمیت زیادی دارد.

در صورت خرید دامنه از آریان وب، با نزدیک شدن به اتمام تاریخ دامنه به شما یادآوری های لازم را خواهد کرد و شما از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

کد تخفیف دامنه دات کام: offcom