جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کلمات کلیدی سئو چیست و چه کاربردی دارد

در میان بیشمار باور اشتباه در زندگی تمام مردم این باور نیز وجود دارد که تنها با کمی فکر کردن میتوان به کلمات کلیدی درست دست یافت. ولی در اینجا به شما توضیح میدهیم که چرا این باور اشتباه است.

اهمیت کلمه کلیدی مناسب

در هر کسب و کاری و هر وب سایتی کلمات کلیدی از مهم ترین مباحث سئو هستند. برخی از صاحبان کسب و کارها تصور میکنند به خوبی با کلمات کلیدی حرفه خود آشنایی دارند و برای بدست آوردند آنها تنها کمی فکر کردن و گاهی جستجو کافیست. ولی همانطور که گفتیم این یک باور اشتباه و غلطی میباشد که میتواند به راحتی موجب کاهش رتبه وب سایت شما و در نهایت کمتر دیده شدن و فروش کمتر شود.

پس راهکار اصلی و مهم رفع این مشکل این است که در اولین مرحله درباره کلمات کلیدی‌ هدف کسب و کار خود به جستجو و تحقیق مشغول شوید. یکی از اهداف اساسی و مهم تحقیق کلمات کلیدی این است که به ما نشان دهد مخاطب‌مان به دنبال چه موضوعاتی است و ما را برای رفع نیاز او به بهترین شکل راهنمایی کند.

اما این تنها فایده تحقیق کلمات کلیدی نیست. بررسی و تحقیق درباره کلمات کلیدی فواید بسیار زیادی برای کسب و کار شما دارد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

اگر شما هم در حال فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستید و قصد بازاریابی آنلاین برای خدمات و محصولات خود دارید به دنبال کسب رتبه بهتر و قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجو هستید.

به منظور رسیدن به این هدف باید وب سایت شما ویژگی های به خصوصی داشته باشد که برای کاربران و مخاطبان مفید و معتبر محسوب شود. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین باید خدمات باکیفیتی ارائه دهید و بعد از آن که مهم ترین نکته محسوب میشود تولید مختوای خوب و قوی است.

اهمیت محتوای خوب در ارتقا سئو وب سایت شما بر هیچکسی پوشیده نیست. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوصی ویژگی های محتوای خوب و اصولی و ثبت سفارش خود به لینک زیر مراجعه کنید.

3 ویژگی مهم محتوا خوب

در تولید محتوا با کیفیت اولین و مهم ترین قدم تحقیق درباره کلمات کلیدی حرفه خودتان است. برای تحقیق کلمات کلیدی راهکارهایی وجود دارد که میتوانید به وسیله این راهکارها به کلمات کلیدی پرکاربرد و مورد نیاز خود دست یابید . همچنین ابزارهایی وجود دارند که میتوانید برای آشنایی با این ابزارها به لینک زیر مراجعه کنید.

معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی چیست؟

در اینجا لازم است خودتان را از جایگاه طراح سایت و یا محتوا نویس خارج کنید و به عنوان فردی که قصد جستجو در موتورهای جستجو مثل گوگل، بینگ، یوتیوب و آپارات دارد تصور کنید. هر آنچه شما تایپ و جستجو میکنید کلمه کلیدی محسوب میشود.

به طور مثال شما میخواهید در خصوص ” کلمه کلیدی “ جستجو کنید. در اینجا دو بحث پیش می آید که آیا شما اولین بار ایت که این عبارت به گوشتان خورده و قصد دارید بدانید کلمه کلیدی چیست و یا میخواهید با راهکارها و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنا شوید.

اگر شما جزو گروه اول باشید با باز کردن مرورگر خود قطعا عبارت ” کلمه/کلمات کلیدی چیست؟ “ را تایپ میکنید و با این صحنه مواجه میشوید.

Screenshot 24 کلمات کلیدی سئو چیست و چه کاربردی دارد

و اگر بخواهید با ابزارهای و راهکارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنا شوید همین عبارت را جستجو میکنید و هنگام جستجو دقیقا مثل مورد قبلی با این صحنه روبه رو میشوید.

Screenshot 28 کلمات کلیدی سئو چیست و چه کاربردی دارد

به تمام این عبارت های جستجو شده و پیشنهادی کلمه کلیدی میگویند. علاوه بر این در هنگام جستجو کردن با این صحنه ها نیز مواجه میشوید که خود یکی از راه های پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است که شما میتوانید با نحوه کار کردن و استفاده با دیگر ابزارها اینجا کلیک کنید.

Screenshot 27 کلمات کلیدی سئو چیست و چه کاربردی دارد

استفاده از قسمت پیشنهادهای گوگل راه مناسبی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب است
استفاده از قسمت پیشنهادهای گوگل راه مناسبی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب است

پس در اینجا لازم است دوباره اهمیت انتخاب کلمه کلیدی مناسب را یادآوری میکنیم.

چرا انتخاب کلمه کلیدی مناسب ضروری است

اگر شما قصد تولید محتوا در خصوص اینکه کلمات کلیدی چیست را دارید باید محتوای خود را به گونه ای بهینه سازی کنید که کاربران مخاطب همین سوال با محتوا شما برخورد کنند.

یعنی اگر کسی قصد داشته باشد با ابزارهای تحقیق درباره کلمات کلیدی آشنا شود وارد موتورهای جستجو شود و عبارت مناسب را جستجو کند با صفحاتی روبه رو میشود که معمولا به دنبال یافتن جواب خود از صفحات اول است.

حالا وب سایت شما بهینه شده و در صفحه اول قرار گرفته ولی اگر در جای نامناسب و برای کلمه کلیدی نامربوط بهینه شده باشد، مخاطب با بازکردن وب سایت شما متوجه میشود شما ابزاری برای تحقیق کلمه کلیدی معرفی نکرده اید و عملا مناسب آن فرد نیستید پس بدون توجه به زحمات شما صفحه را می بندد.

ولی این تنها بدی این اتفاق نیست. درصورتی که شما کلمه کلیدی مناسب را بهینه نکرده باشید مخاطب واقعی شما، نمیتواند محتوای شما را پیدا کند و اگر شما قصد فروش کالایی را داشته باشید به راحتی مشتریان خود را از دست میدهید.

حالا لازم است با انواع کلمات کلیدی آشنا شوید.

انواع کلمات کلیدی

کلمات کلیدی خود به دو دسته تقسیم میشوند که هر کدام کاربرد ها و ویژگی های خود را دارد و این شما هستید که باید انتخاب کنید کلمه از کدام گروه مناسب محتوای شما است.

کلمات کلیدی کوتاه (focused)

این کلمات معمولا از یک نهایتا دو کلمه تشکیل میشود و بازه بسیار بزرگ تری از صفحات و مطالب را شامل میشود.

مثلا عبارت ” کلمه کلیدی ” یک کلمه کلیدی کوتاه محسوب میشود. این گروه از کلمات مطالب زیادی را در برمیگیرند و رقابت با رقبای بیشمار در این گروه سخت تر است ولی تعدا سرچ بیشتری را به خود اختصاص میدهند.

کلمات کلیدی طولانی (long tail)

این گروه از کلمات کلیدی به صورت عبارت هایی هستند که از چندین کلمه و لغت تشکیل شده اند. این گروه از کلمات کلیدی بازه کمتری را شامل میشوند ولی مختص گروه خاصی از مخاطبان هستند و مخاطب هدف به راحتی میتواند با سرچ کردن چیزی که میخواهد به محتوای شما برسد.

نرخ کلیک در این کلکات کلیدی از گروه اول بیشتر است. به طور مثال چگالی کلمات کلیدی چیست در این گروه قرار دارد.

حالا که با کلمات کلیدی و انواع آن آشنا شدید لازم عوامل موثر در انتخاب کلمات کلیدی نیز بدانید.

عوامل موثر در انتخاب کلمات کلیدی

حتما تا اینجا کاملا متوجه اهمیت کلمه کلیدی شده اید و به این واقعیت پی برده اید که چرا میگوییم اولین و مهم ترین قدم در تولید محتوا انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. در انتخاب این کلمه کلیدی مناسب باید به نکات و عواملی نیز توجه کنید و با توجه به آنها کلمه کلیدی مناسب خود را انتخاب کنید.

ارتباط کلمه کلیدی با محتوا:

این نکته بسیار مهم است و بالارت کاملا توضیح دادیم که اگر کلمه کلیدی شما با محتوایتان مرتبط نباشد چکونه تمام زحمات شما به باد رفته و حتی گاهی مجبور میشوید تمام مراحل را از اول طی کنید و یک مختوای جدید تولید کنید.

میزان سرچ کلمه کلیدی (Search volume):

هرچقدر تعداد دفعات جستجوی یک کلیدواژه بیشتر باشد، امکان موفق شدن آن بیشتر خواهد بود. این مسأله برای تحقیق کلمه کلیدی و انتخاب کیورد مناسب بسیار مهم است.

نرخ کلیک (CTR):

این شاخص به ما نشان می‌دهد یک کلمه کلیدی خاص چقدر در جذب کلیک موفق بوده است و متوسط تعداد کلیک در ماه یا هفته را به شما نشان می‌دهد. این آمار مهمی است چرا که همۀ کلمات به یک اندازه مخاطب را برای کلیک کردن جذب نمی‌کنند.

سختی کلمه کلیدی (keyword difficulty):

میزان سختی کلیدواژه به شما نشان می‌دهد کار شما برای بالا بردن رنکینگ وب‌سایت‌تان با استفاده از این کلیدواژه چقدر سخت یا آسان است. این فاکتور قرار است به شما نشان دهد که از میان تمام واژگانی که به ذهن شما رسیده، بهتر است روی کدام‌یک وقت و انرژی بگذارید.

تحقیق کلمات کلیدی یعنی چه؟

تحقیق کلمات کلیدی یعنی آنالیز و پیدا کردن کلماتی ارزشمند که بیشترین بازدید و نرخ جستجو را در حوزۀ کاری شما دارند و مخاطبان هدف بیشتری را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند.

شما در طی فرآیند تحقیق کلمات کلیدی باید به لیستی از کلمات، عبارات و پرسش‌ها برسید که مخاطبان بازار شما در اینترنت به دنبال پاسخی برای نیاز خود هستند.

شما در این فرآیند باید بتوانید در تمامی مراحل قیف فروش پاسخی مناسب برای نیازهای مخاطبان آنلاین خود باشید. این کلمات به محتوای شما جهت می‌دهند یا گاهی حتی ممکن است باعث تغییر استراتژی بازاریابی آنلاین شما شوند.

این تحقیق شامل استفاده از ابزارهای مختلف یا خود موتور جستجوی گوگل است. که میتوانید برای آشنایی با ابزارهای تحقیق و نحو کار کردن با آنها به لینک زیر مراجعه کنید.

معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 2 =

محبوبترین پست ها