جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا می دانید سئو سایت چه کمکی به افزایش درآمد شما می کند؟

دانستن اینکه چه معیاری مهم است و چگونه می‌توان از آن معیار برای تأثیر بر میزان بازاریابی و افزایش درآمد مفید استفاده کرد، در بازاریابی مدرن بسیار مهم است. در سال 2016 تعداد بی‌سابقه‌ای از مدیران ارشد بازاریابی شغل خود را از دست دادند و مطالعات نشان می‌دهد که غفلت از معیارها، نقش مهمی در عدم موفقیت آن‌ها داشته است. اغلب مدیران ارشد بازاریابی و کسب‌وکار انتظار دارند که در سازمان آن‌ها رشد درآمد رخ دهد، اما در این میان تنها 6 درصد از آن‌ها با صرف وقت خود به دنبال تعیین مسیرهای افزایش درآمد هستند. در ادامه قصد داریم به بیان اطلاعاتی در خصوص تأثیر سئو سایت بر افزایش درآمد بپردازیم، اگر شما نیز به دنبال بهبود عملکرد خود و افزایش درآمد از طریق ارتقای سئو سایت خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

آیا می دانید سئو سایت چه کمکی به افزایش درآمد شما می کند؟

افزایش درآمد با استفاده از سئو سایت

تعداد زیادی از معیارها وجود دارد که سئو کارها می‌توانند آن‌ها را ردیابی کرده و با به‌کارگیری و نظارت بر آن‌ها تا حدود زیادی در افزایش بازده نقش داشته باشند. استفاده از تکنیک‌های بازاریابی مدرن می‌تواند تا حدود زیادی باعث پیشرفت سایت شما و بالا رفتن سطح نسبت به رقبا دیگر باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو با استفاده از اصول سئو میزان بازدید صفحه را در نتایج جست‌وجو به سطح بالایی می‌رساند و بدین ترتیب باعث افزایش میزان درآمد خواهد شد. می‌توان گفت که سئو، بخش جداناپذیری از بازاریابی دیجیتال بوده و تأثیر زیادی بر درآمد وب‌سایت خواهد داشت، به‌طوری‌که کمپین‌های موفق به‌طور قابل‌توجهی با استفاده از اصول سئو توانسته‌اند، بازاریابی دیجیتال را در وب سایت خود بهبود ببخشند. درواقع با افزایش ترافیک وب و نرخ تبدیل، بازدید سایت به جایگاه ویژه‌ای خواهد رسید. درنتیجه وب‌سایتی با رتبه خوب در مقایسه با سایر وب‌سایت‌ها بیشتر در معرض کاربران قرار خواهد گرفت. در ادامه به بیان اهمیت و ضرورت بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو با به‌کارگیری اصول سئو و تأثیر آن بر درآمد سایت و بازاریابی دیجیتال، خواهیم پرداخت.

اهمیت سئو و بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو

دیجیتال مارکتینگ درواقع نوعی کمپین بازاریابی است که در دستگاه‌های الکترونیکی برای ترویج یک کسب و کار آنلاین استفاده می‌شود و تأثیر آن را در مقیاس وسیعی افزایش می‌دهد. این بازاریابی تبلیغاتی به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود و به تا میزان زیادی به ارتقای برند تجاری با استفاده از رسانه‌های الکترونیکی و اینترنت کمک می‌کند . بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو نیز ازنظر فنی، می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی و افزایش درآمد استفاده شود و با جذب تعداد زیادی از کاربران، دسترسی به برند تجاری خاصی را افزایش دهد. سئو به‌طور اساسی یک صفحه وب را بهینه کرده و آن را برای کاربران جذاب‌تر می‌کند. در این چند عنصر وجود دارد که هنگام بهینه‌سازی به‌وسیله اصول سئو، باید در نظر گرفته شوند:

  • سازگاری با موبایل
  • سطح تعامل کاربر
  • کیفیت محتوا
  • تعداد و کیفیت لینک‌های ورودی

روش‌های مختلف برای به‌کارگیری اصول سئو

به‌طورکلی دو روش برای به‌کارگیری اصول سئو در وب‌سایت وجود دارد:

  • بهینه‌سازی درون صفحه، که از تکنیک‌های سئو می‌باشد، درواقع برای افزایش ترافیک وب و بازدید از یک صفحه به کار می‌رود.
  • بهینه‌سازی خارج از صفحه نیز، شامل ارتقاء صفحه و ساخت لینک است. لینک‌های ورودی می‌تواند به‌شدت بر رتبه جست‌وجو در یک وب‌سایت تأثیر داشته باشند..

در بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو، هیچ قانون و عنوان خاصی برای تضمین کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جست‌وجو وجود ندارد، چراکه تغییر مداوم الگوریتم های گوگل، امکان پیش‌بینی دقیق را غیرممکن می‌سازد، ازاین‌رو تنها راه، نظارت دقیق بر عملکرد صفحه و ایجاد تغییرات لازم برای بهبود عملکرد آن است.

SEO 1 آیا می دانید سئو سایت چه کمکی به افزایش درآمد شما می کند؟

شناسایی معیارهای هدف کاربران

بخشی از پایه و اساس هر استراتژی مؤثر در سئو، مربوط به تحقیق در مورد کلمات کلیدی و هدف کاربران است. درواقع اگر محتوا نتواند نیاز کاربر را به کلمات کلیدی هدف، برآورده کند، هیچ‌گاه سئو فنی باعث افزایش رتبه ارگانیک نخواهد شد و اگر این اتفاق نیفتد، درنتیجه ترافیک هدایت نخواهد شد. به‌طورکلی سه معیار اصلی وجود دارد که می‌تواند بینش‌هایی را در مورد هدف کاربر ارائه دهد. برای شناسایی این معیارها می‌توانید به ابزاری مانند گوگل آنالیز مراجعه کنید. وارد برگه Acquisition شده و به قسمت Search Console بروید و سپس روی Landing Pages کلیک کنید. در ادامه با مواردی مواجه خواهید شد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • Bounce Rate: این قیمت نرخ پرش درصد کاربرانی است که پس از جست‌وجو به صفحه شما واردشده و پس‌ازآن هیچ اقدام دیگری در سایت شما انجام نداده‌اند. در برخی موارد بالا بودن این نرخ، نشان‌دهنده تعامل کم کاربران است. در برخی دیگر نیز، به‌ویژه سایت‌هایی با محتواهای اطلاعاتی بالا، نرخ برش بالا ممکن است نشان‌دهنده عملکرد پایین و تمایز سازی ناکارآمد باشد. البته این نرخ لزوماً مورد بسیار مهمی نیست، اما می‌تواند تا حدودی عملکرد سایت را بیان کند.
  • Time On Page: این گزینه نیز نشان دهند مدت‌زمانی است که کاربران یک صفحه را پیش از عمل ثانویه مشاهده می‌کنند و سپس به صفحه دیگری رفته یا بازگشت را می‌زنند. میانگین زمان کم می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که کاربران، نتوانسته‌اند آنچه را که می‌خواهند در صفحه پیدا کنند.
  • Pages Per Session: در این گزینه تعداد صفحاتی که کاربران پس از ورود به یک صفحه خاص بازدید می‌کنند، گزارش می‌شود. اگر میانگین صفحات در هر دوره برای یک لندینگ پیج یک باشد، بدیم معناست که سی تی ای‌ها و سایر روش‌های قیف کاری به‌درستی کار نمی‌کنند.
رفع اشکالات در معیارهای هدف کاربران

این معیارها را می‌توانید برای شناسایی مکان‌هایی که صفحات سایت و محتوای آن می‌توانند نیاز کاربران را برآورده کنند، بررسی کنید. در ادامه به بیان روش‌های رفع مشکل در معیارهای هدف کاربران خواهیم پرداخت:

  • اگر در برخی صفحات نرخ پرش بالا و میانگین زمان پایین است، با بررسی نتایج جست‌وجوی برتر برای جست‌وجوهای ارجاع شده، در مورد هدف کاربر اطلاعاتی جمع‌آوری کنید. این اطلاعات به شما در شناسایی آنچه که کاربران هنگام جست‌وجو به دنبال آن هستند کمک کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا نیازهای جستجوگر را بهتر برآورده سازید.
  • اگر Pages Per Session پایین است، شاید نیاز باشد که CTAهای A/B را بررسی کنید تا مشخص شود کدام‌یک مؤثر بوده و کدام‌یک نه. علاوه بر این‌ها لازم است که در مورد هدف کاربر تحقیق انجام دهید تا مطمئن شوید که محتوای سایت در موفقیت‌های احتمالی جستجو کنندگان در قیف خرید برای درخواست‌های آن‌ها، ارجاع داده شود.
  • اگر معیارهای هدف کاربران به‌طورکلی نامطلوب است، مسائل مربوط به آنالیز را در نظر بگیرید، چراکه ممکن است بر تجربه بازدیدکنندگان تأثیر زیادی داشته باشد.
  • سرعت بارگذاری آهسته، عملکرد ضعیف سایت در گوشی موبایل، نقشه گیج‌کننده سایت، مطالب مزاحم و… ممکن است کاربران را از سایت شما دور کند. ازاین‌رو می‌توانید روی نرم‌افزارهای تست کاربر سرمایه‌گذاری کنید تا مشکلاتی که ممکن است کاربران تجربه کنند را پیدا کرده و آن‌ها را رفع کنید.

SEO آیا می دانید سئو سایت چه کمکی به افزایش درآمد شما می کند؟

بهینه‌سازی محتوا و افزایش درآمد و بازدهی

با بهینه‌سازی محتوای خود می‌توانید زمینه پاسخگویی بهتر به نیاز کاربران را ایجاد کرده و شاهد روند افزایش ترافیک جستجو در سایت خود باشید. این داده‌ها را می‌توانید برای افزایش درآمدی که سئو برای شما ایجاد می‌کند استفاده کنید.

  • ترافیک جست‌وجو و تبدیل‌ها

اندازه‌گیری تغییرات در ترافیک جستجوی ارگانیک سئو، امری اساسی است. هنگامی‌که ترافیک جست‌وجو افزایش می‌یابد، می‌توانید آن را به‌عنوان نشانه‌ای برای بهینه‌سازی موفق محتوا در نظر بگیرید. درواقع هنگامی‌که ترافیک ارگانیک کاهش یافت، به این معنی است که مشکلی وجود دارد و باید رفع شود. در اینجا لازم است که اهدافی را در پلتفرم آنالیز خود تعیین کنید، تا با استفاده از آن بتوانید معیارهایی را برای تأثیر افزایش ترافیک ارگانیک بر درآمد تعیین کنید:

  • قیف‌هایی را برای اهداف چندمرحله‌ای ایجاد کنید.

این کار به شما این امکان را می‌دهند که نقطه ریزش را در قیف فروش پیدا کنید و پس‌ازآن تلاش خود را برای ایجاد تغییرات به کار ببرید.

  • گزارش افزایش ترافیک ارگانیک را ردیابی کنید.

این کار می‌تواند شما را برای به کار بردن تلاش بهینه برای افزایش درآمد با استفاده از سئو سایت راهنمایی کنید. علاوه بر این امکان جمع‌آوری اطلاعات و گزارش‌های بهینه و ارزشمند را فراهم می‌کند و به شما در انتخاب صفحه هدف کمک می‌کند. درنتیجه شما با تجزیه‌وتحلیل به‌راحتی می‌توانید صفحات با بالاترین عملکرد را پیدا کنید.

تأثیر سئو بر بازاریابی دیجیتال

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو می‌تواند در موارد زیر بر بازاریابی دیجیتال و افزایش درآمد تأثیر ویژه داشته باشد:

  • سئو می‌تواند با افزایش رتبه سایت، بازدید سایت را افزایش و دسترسی را برای کاربران آسان‌تر کند.
  • افزایش بازدیدکنندگان باعث افزایش رتبه و افزایش ترافیک وب خواهد شد.
  • درواقع سئو و درآمد به هم مرتبط هستند و یکی از اهداف اصلی سئو، افزایش ترافیک وب بوده و این کار جایگاه وب‌سایت را در نتایج، برجسته می‌سازد.
  • هر کسب‌وکاری بیش از هر چیزی به جلب اعتماد مشتریان خود نیاز دارد و مشتریان نیز معمولاً برای پیدا کردن بهترین‌ها به گوگل مراجعه خواهند کرد. این بدین معناست که وب‌سایت برای دریافت بازخورد بهتر، باید در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرد و این کار با به‌کارگیری اصول سئو امکان‌پذیر خواهد بود.
  • سئو می‌تواند در جهت ارائه محتوای باکیفیت بسیار مفید باشد. درواقع یک محتوای موفق، محتوایی است که منسجم و جذاب بوده و درعین‌حال اطلاعات مفید و معناداری به کاربران ارائه دهد و در جذب بازار هدف مفید واقع شود.

جمع‌بندی

درواقع هدف نهایی سئو، کمک به رشد وب‌سایت و تحقق اهداف تجاری است و این امر به ایجاد روابط بهتر با کاربران کمک می‌کند و با افزایش بازدید و رتبه وب سایت، باعث می‌شود که اعتماد مشتریان را جذب کرده و افراد بیشتری را به سایت هدایت می‌کند. بدین ترتیب نرخ تبدیل افزایش یافته و رشد کسب و کار تضمین خواهد شد. بنابراین لازم است که حتماً از آن در بازاریابی دیجیتال استفاده شود. انواع آژانس‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو وجود دارند که می‌تواند یک گزینه عالی برای تقویت کسب و کار وب سایت و درآمد شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

محبوبترین پست ها