جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

درباره اهمیت غیر قابل انکار کلمات کلیدی توضیح دادیم. برای هر کسب و کار آنلان و هر وب سایت در هر زمینه ای که کار تولید محتوا را انجام میدهند تحقیق کلمات کلیدی جزو ضروریات است.

برای شما از اهمیت و دلایل ضروری بودن کلمات کلیدی گفتیم و عوامل موثر بر انتخاب کلمه کلیدی مناسب را بررسی کردیم و انواع کلمات کلیدی را توضیح دادیم. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید و کاملا با مفهوم کلمه کلیدی آشنا شوید.

بعد از آشنا با مفهوم کلمه کلیدی باید با نحوه تحقیق در این خصوص آشنا شوید و ابزارهایی که برای کمک به شما طراحی شده اند را بشناسید.

در ادامه ابزارهای کاربردی که برای این هدف طراحی شده اند و نحوه کار کردن با این ابزارها را به شما آموزش میدهیم.

شاید برایتان سوال باشد تحقیق کلمات کلیدی در چه زمانی باید انجام شود.

زمان مناسب تحقیق کلمات کلیدی

برای ارتقای رتبه وب سایت خود و قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجو مانند گوگل، آپارات، یوتیوب و… ابتدا باید کالا و یا خدماتی که ارائه میدهید بدون نقض باشد و بعد از آن داشتن یک محتوا خوب و قوی برایتان بسیار مهم است. به طوری که میتوانید کاملا مطمئن باشید داشتن محتوای خوی و قوی میتواند برگه برنده شما میان تمام رقبایتان در عرصه فعالیت شما باشد.

اولین اقدام در بهینه سازی سئو وب سایت شما و تولید محتوا خوب و قوی تحقیق کلمات کلیدی است.

Research and review keywords معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

ولی تحقیق کلمات کلیدی تنها مختص زمانی که میخواهید محتوا جدید تولید کنید نیست، بلکه شما میتوانید برای بهینه سازی محتواهای فعلی و قبلی خود نیز این کار را انجام دهید.

تاریخچه تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی کار جدیدی نیست و از گذشته مورد استفاده بوده ولی با کمی تفاوت. تحقیق کلمات کلیدی طی دوران دچار تکامل و پیشرفت شده است.

به طوری که در گذشته مثلا در دهه 2000 میلادی تحقیق کلمات کلیدی سئو اغلب به بازدید از Google Keyword Planner، پیدا کردن کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو و درج آنها بین محتوای سایت محدود بود.

ولی افرادی بودند که از این شرایط سواستفاده کردند و همین باعث شد گوگل اپدیت هایی برای الگوریتم هایش ارائه دهد که مهم ترین هدف این اپدیت ها درک بهتر خواسته کاربران و ارائه بهترین نتایج ممکن برای کاربران است.

مهم ترین این اپدیت ها میتوان موارد زیر ذکر کرد.

Google Panda – منجر به جریمه محتوایی با کیفیت کم، ضعیف و کپی شد.

Google Penguin – منجر به جریمه استفاده بیش از حد و غیرطبیعی از کلمات کلیدی شد.

Google Hummingbird – منجر به بهبود و پیشرفت جستجوی مفهومی و تمرکز بر قصد جستجو شد.

ولی همانطور که گفتیم ظهور این الگوریتم های جدید موجب شد نحوه تحقیق کلمات کلیدی تغییر کنند و به منظور آسان شدن این کار ابزارهایی به کمک محتوانویسان شتافت که به واسطه این این ابزارها کار تحقیق کلمات کلیدی بسیار آسان شد.

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی خود از چند مرحله تشکیل شده است که در ادامه به ترتیب هرکدام را بررسی میکنیم.

۱. پیدا کردن کلمات کلیدی

۲. تحلیل کلمات کلیدی

۳. استفاده از کلمات کلیدی

توجه کنید شما در ابتدا و قبل از هرکاری باید با حوزه فعالیت خود به خوبی آشنا باشید. این به این معنی است که فرقی نمیکند که شما در حال فروش محصولات به خصوصی هستید و یا در حال ارائه خدماتی هستید.

در هر صورت باید به خوبی با مخاطبان خود و خواسته های آنها آشنا باشید. این کار به شما این امکان را میدهد که که محتوایی متناسب با خواسته مخاطبان خود ارائه بدهید و از متقاعد کننده بودن محتوای خوب اطمینان داشته باشید.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

برای تحقیق در زمینه کلمات کلیدی ابزارهای خوب و قوی وجود دارد که برخی از آنها به صورت رایگان به شما در تحقیق کلمات کلیدی کمک میکنند و برخی از آنها با پرداخت پول.

در ادامه قصد داریم ابزارهای رایگان را به شما معرفی کنیم و نحوه کار کردن با آنها را توضیح دهیم.

موتور جستجوی گوگل:

بله اولین ابزار کمک کننده موتور جستجو گوگل و دیگر موتورهای جستجو است. حالا به چه شکل میتوانند به شما در شناخت کلمات کلیدی حوزه کاریتان کمک کند.

حمتا بارها برایتان پیش آمده که در حال سرچ و جستجو بوده اید و به محض تایپ کردن قسمتی از مقصود خود گوگل ادامه آن را برایتان حدس زده. این عبارت ها و کلمات کلیدی است که بیشترین نرخ سرچ را داشته اند و مبتوانند مهم ترین کلمات کلیدی آن حوزه باشند.

همچنین علاوه بر این قسمت موتور جستجو گوگل امکانات دیگری را در اختیار کاربران قرار داده است که میتواند طبق تشخیص خود پیشنهادهایی بدهد و موارد مشابه جستجو را نشان بدهد.

به طور مثال اگر شما قصد جستجو درباره کلمات کلیدی و تحقیق کلمات کلیدی را داشته باشید با این صحنه رو به رو میشوید.

Screenshot 24 معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

Screenshot 28 معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

Screenshot 27 معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

Screenshot 23 معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner):

این ابزار از قدیمی ترین و بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. برای استفاده رایگان از این ابزار باید ایتدا یک اکانت بسازید. به صورت مرحله به مرحله به شما اموزش میدهین که باید چگونه عمل کنید.

ابتدا لازم است که یک اکانت google ads بسازید. وارد سایت ads.google.com شوید.

صفحۀ زیر برایتان نمایش داده می‌شود. روی گزینۀ start now  کلیک کنید.

planer معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

بعد این صفحه برایتان باز میشود که باید اکانت خود را بسازید. برای آسان شدن این کار اگر اکانت گوگل دارید میتوانید به راحتی و کمتر از چند ثانیه وارد اکانت گوگل خود شوید.

بعد از این وارد شدن به اکانت خود به قسمت google ads بروید

ads معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

در ادامه صفحه زیر برای شما باز میشود و اگر قصد دارید از خدمات رایگان این ابزار استفاده کنید باید بر روی محل مشخص شده ( گزینۀ Switch to expert mode ) را کلیک کنید.

expert معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

در این مرحله گزینۀ create an account without a campaign را انتخاب کنید.

campign 768x381 1 معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

بعد از آن باید روی گزینۀ explore your account  کلیک کنید.

cup 1024x429 1 معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

به همین راحتی اکانت شما فعال شد و حالا فقط کافیست برای دسترسی به کیورد پلنر به قسمت tools and settingبروید

setting 768x337 1 معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

گوگل ترندز (Google Trends):

ابزاری رایگان است که نشان می دهد کدام یک از موضوعات در یک زمان معین در ذهن مردم در سراسر جهان گرایش دارند. این انواع رویدادها را نشان می دهد، از بزرگ تا کوچک، جهانی تا محلی و همه چیز در این بین. این ابزار می داند که هر چهار سال یکبار، کل جهان برای بحث در مورد المپیک حدود دو هفته تلاش می کند.

این ابزار جستجوی آنلاین برای اندازه گیری میزان علاقه کاربر به موضوعات مختلف، تجزیه و تحلیل نمونه های داده جستجو و سپس به راحتی آن را به عنوان نمودار ارائه می دهد. بدین منطور اول کافیست وارد سایت https://trends.google.com/ بشوید

گوگل ترندز ابزار بسیار کاربردی است که فقط کافیست آموزش کار با این ابزار را فرابگیرید. در این صورت حتی میتوانید متوجه شوید بین ” کلمه کلیدی ” و ” کلمات کلیدی “ کدام کاربرد و سرچ بیشتری داشته و شما میتوانید به این راحتی کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

Screenshot 41 معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

به وسیله این ابزار میتوانید به راحتی مشغول تحقیق کلمات کلیدی بشوید و موجب بهبود رتبه وب سایت خود شوید
به وسیله این ابزار میتوانید به راحتی مشغول تحقیق کلمات کلیدی بشوید و موجب بهبود رتبه وب سایت خود شوید

این ابزار کاربردهای بیشمار دیگری نیز دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

ابزار Keyword Shitter

این ابزار نیز جزو ابزارهای رایگان و کاربردی در تحقیق کلمات کلیدی است. برای استفاده از ابزار Keyword Shitter تنها کافی است ابتدا وارد سایت Keyword Shitter شویر سپس کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و به این ترتیب عمل کنید

Screenshot 43 معرفی 6 ابزار کاربردی تحقیق کلمات کلیدی

در نهایت با گذشت زمان کمی این ابزار کار خود را شروع کرده و لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی که بیشترین نرخ کلیک و سرچ را داشته اند را برای شما به نمایش میگذارد.

کافی است حدود 30 دقیقه آن را مشغول به تحقیق گذاشته و چندین هزار عبارت کلیدی مرتبط را کسب کنید. Keyword Shitter ابزاری است که در بیشتر دوره های آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی به آن اشاره می شود. این ابزار در واقع عملکردی مشابه با suggestion های گوگل دارد؛ با این تفاوت که حجم بسیار بیشتر و گسترده تری از عبارت های کلیدی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

اکستنشن keyword everywhere:

این اکستنشن روی مرورگر کروم نصب شده و می‌توان از آن برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کرد، به این‌صورت که بعد از سرچ هر کلمه، این ابزار کلمات کلیدی مرتبط با آن را که قبلا سرچ شده‌اند به شما نمایش می‌دهد. البته برخی از امکانات این ابزار نیاز به پرداخت هزینه دارد.

وب‌سایت answerthepublic.com:

این وب‌سایت از سری ابزارهای رایگان و در دسترس است. البته نتیجه‌دهی این سایت در مورد لغات فارسی زیاد کاربردی ندارد جز در یک مورد که آن هم پیدا کردن کلمه کلیدی longtail است. پس از تایپ کلمه کلیدی موردنظرتان می‌توانید به قسمت  relatedاین سایت رجوع کنید و کیوردهای longtail مناسبی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =

محبوبترین پست ها