جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اصول ساخت لینک باکیفیت برای سئو را بیاموزید

اگر می‌خواهید بک‌لینک‌های معتبر برای وب‌سایت خود ایجاد کنید، از نکات کاربردی در این راهنمای به‌روز استفاده کنید. این راهنما به شما آموزش می‌دهد که چگونه لینک‌های باکیفیتی بسازید که رتبه‌بندی طبیعی خود را بدون نقض دستورالعمل‌های گوگل بهبود بخشد.

اصول ساخت لینک باکیفیت برای سئو را بیاموزید

چرا لینک‌سازی برای سئو مهم است؟

ساخت لینک مهم‌ترین و اغلب نادیده گرفته ترین جنبه سئو است. اگر لینک بیلدینگ را در استراتژی کلی سئوی خود لحاظ نکنید، فرصت بزرگی را برای تجارت از دست خواهید داد.

برای گوگل و سایر موتورهای جستجو، بک لینک‌ها همان چیزی است که وب‌سایت‌ها در مورد یکدیگر می‌گویند. بک‌لینک بیشتر نشانه اعتماد و تایید است. یک وب سایت کاربران خود را به وب سایت دیگری متصل کرده و یک پل ایجاد می‌کند.

اما نکته کلیدی که به خاطر باید بسپارید، استفاده از سایت‌های باکیفیت بالا است. لینک‌سازی مؤثر چیزی بیشتر از اضافه‌کردن تعداد زیادی لینک از سایت‌های با رتبه پایین به وب‌سایت شماست. این نوع رویکرد ضعیف و پراکنده برای ساخت لینک عملاً بی‌ارزش است و هرگز رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش نخواهد داد. به‌عبارت‌دیگر، همه لینک‌ها به طور یکسان توسط موتورهای جستجو شمارش نمی‌شوند.

در عوض، شما باید یک رویکرد بسیار استراتژیک‌تری برای ساخت لینک سئو ایجاد کنید که حول محور ایجاد بک‌لینک از سایت‌های معتبر است که از نظر موضوع با وب‌سایت شما مرتبط هستند. توجه داشته باشید که پیوند بیلدینگ موفق و فوق‌العاده مؤثر برای پیاده‌سازی صحیح هم زمان و هم صبر می‌طلبد.

لینک بیلدینگ علاوه بر افزایش قابل توجه رتبه وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو، می‌تواند به افزایش آگاهی مردم از برند شما و بسیاری از مزایای دیگر کمک کند. به همین دلیل است که استراتژی کلی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) کسب‌وکار شما نیاز به ترکیب یک کمپین لینک‌سازی مؤثر دارد. به‌طورکلی، وب مسترها می‌توانند با افزایش تعداد سایت‌های باکیفیت بالا که به صفحات خود لینک می‌دهند، رتبه سایت خود را بهبود بخشند.

Build links اصول ساخت لینک باکیفیت برای سئو را بیاموزید

لینک بیلدینگ چیست؟

ساخت لینک شامل اجرای استراتژی‌های آزمایش شده و واقعی برای افزایش تعداد و کیفیت لینک‌های ورودی (بک‌لینک) به وب‌سایت شما از سایت‌های خارجی است. این به نوبه خود باعث بهبود دید شما در موتورهای جستجو می‌شود. ازآنجایی‌که هدف این موتورهای جستجو ارائه مرتبط‌ترین نتایج به کاربرانشان است، داشتن لینک‌های باکیفیت از یک وب‌سایت معتبر به سایت شما به نشان‌دادن قدرت کلی دامنه شما کمک می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، گوگل به کیفیت بک‌لینک‌ها برای ایجاد رتبه صفحه نگاه می‌کند که اساس الگوریتم موتورهای جستجو است که به آنها اجازه می‌دهد اهمیت صفحات وب را در نتایج موتور جستجوی خود رتبه‌بندی کنند. اگرچه الگوریتم گوگل در طول سال‌ها به طور قابل‌توجهی تکامل‌یافته است، اما بک‌لینک‌ها همچنان یک عامل اساسی برای نحوه محاسبه روابط‌ عمومی هستند.

توجه داشته باشید که وقتی صحبت از لینک‌سازی مؤثر سئو می‌شود، اعتبار یک وب‌سایت و مطالب مرتبط با وب‌سایت شما تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. کمیت، کیفیت و ارتباط پیوندها در رتبه‌بندی شما به‌حساب می‌آید. این موتورهای جستجو علاوه بر داشتن محتوای مرتبط، به تعداد وب‌سایت‌های معتبری که به صفحه شما لینک می‌دهند نگاه می‌کنند؛ بنابراین، در اصل آنها به‌جای کمیت پیوند به دنبال کیفیت پیوند هستند.

دوران لینک‌سازی به سبک کلاه‌سیاه که تعداد زیادی بک‌لینک به وب‌سایت‌های بسیار بی‌کیفیت می‌دادند، گذشته است. این همچنین در مورد هر نوع دیگر از روش‌های ایجاد لینک مصنوعی که درگذشته صرفاً برای اسپم کردن موتورهای جستجو و دستکاری رتبه‌بندی موتورهای جستجو ایجاد شده بود، صادق است. بدتر از همه، تکنیک‌های سئوی کلاه‌سیاه در لینک‌سازی می‌تواند وب‌سایت شما را به طور کامل از موتورهای جستجو حذف کند. به یاد داشته باشید، هیچ میان‌بری برای ایجاد یک استراتژی مؤثر لینک‌سازی وجود ندارد.

Simple link building strategies اصول ساخت لینک باکیفیت برای سئو را بیاموزید

استراتژیهای ساده لینک‌سازی: چگونه می‌توانیم سایت‌های دیگر را به سایت خودمان پیوند دهیم؟

لینک‌سازی مؤثر کار آسانی نیست اما هیچ رازی هم وجود ندارد؛ بیشتر سازندگان محتوا همیشه در تلاش هستند تا در الگوریتم‌های جستجو پیشی بگیرند، بااین‌وجود تعداد زیادی از آنها موفق نمی‌شوند. حال شما دوست دارید کدام طرف باشید؟ طرف بازنده یا طرف برنده؟!

قبل از شروع یک استراتژی جامع لینک‌سازی، مطمئن شوید که وب‌سایت شما دارای محتوای قانع‌کننده و با کیفیت بالا است. در واقع، یک وب‌سایت غنی از محتوا، کلید بازکردن بک‌لینک‌های شگفت‌انگیز است.

به گفته گوگل، «ایجاد محتوای باکیفیت و به‌روز بهترین راه برای ترغیب سایت‌های دیگر برای ایجاد لینک‌های باکیفیت بالا و مرتبط با سایت شما است که به طور طبیعی می‌تواند در جامعه اینترنتی محبوبیت پیدا کند. هرچه محتوای مفیدتری داشته باشید، شانس بیشتری برای یافتن آن محتوا برای خوانندگان خود و پیوند به آن برای دیگران بیشتر می‌شود.»

به‌اصطلاح استراتژی‌های ساخت لینک سئو کلاه سفید بر تولید لینک‌های باکیفیت بالا و مرتبط به وب‌سایت شما تمرکز دارد. این تاکتیک‌های مؤثر ایجاد لینک آنهایی هستند که به اهداف زیر دست می‌یابند:

  • افزودن ارزش به کاربران نهایی
  • تولید نتایج موثری که می‌تواند برای مدت طولانی حفظ شود
  • رعایت شرایط خدمات موتور جستجو

ویژگی‌های یک بک‌لینک قوی شامل قابل‌اعتماد بودن، معتبر بودن و مرتبط بودن با وب‌سایت شما از نظر محتوا است؛ بنابراین، روی ایجاد لینک از آن دسته از وب‌سایت‌های خاص و معتبر تمرکز کنید که به بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجوی شما کمک می‌کند. برخی از مؤثرترین استراتژی‌های لینک‌سازی عبارت‌اند از:

به صفحات منبع معتبری برسید که با وب‌سایت شما مطابقت دارند: صفحات منبع آنهایی هستند که لیست‌های مرتبط با پیوندهایی به وب‌سایت‌های خارجی را نشان می‌دهند. برای کشف آن صفحات منابع مرتبط با کسب‌وکار خود تحقیق کنید و با مدیران وب‌سایت تماس بگیرید و توضیح دهید که چگونه پیوند به وب‌سایت شما باعث بهترشدن سایت آنها می‌شود.

از گسترش لینک‌سازی استفاده کنید و با روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و تأثیرگذاران مربوطه تماس بگیرید: به آنها بگویید تمام محتوای عالی وب‌سایت شما را که برای خوانندگان آنها مرتبط است بررسی کنند. اگرچه زمان بر است، اما این نوع از استراتژی ساخت لینک در نهایت با اجرای صحیح می‌تواند نتیجه دهد.

یک نمودار یا اینفوگرافیک متقاعدکننده ایجاد کنید: ارائه یک اینفوگرافیک یا نمودار اصلی بارهاوبارها ثابت شده است که یک استراتژی ساخت لینک برنده برای کمک به افزایش سئو است. هنگامی که اینفوگرافیک خود را ایجاد کردید، می‌توانید آن را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و آن را با وبلاگ‌نویسان و اینفلوئنسرها به اشتراک بگذارید تا حداکثر در معرض دید قرار بگیرید.

انتشار پست‌های فهرست جالب و با قابلیت اشتراک‌گذاری بالا: پست‌های فهرستی که موضوع جالبی را در صنعت شما پوشش می‌دهند باید اصلی و قابل خواندن باشند. اگر خلاقانه و متفکرانه انجام شوند، می‌توانند شکل بسیار مؤثری برای ایجاد لینک باشند.

Publish interesting list posts اصول ساخت لینک باکیفیت برای سئو را بیاموزید

تحقیقات و داده‌های اصلی مربوط به صنعت خود را ارسال کنید: اگر بتوانید آمار و داده‌های عالی را برای به اشتراک گذاشتن در وب‌سایت خود ارائه دهید، به‌روز ماندن در مورد آخرین پیشرفت‌های صنعت شما می‌تواند نتیجه دهد. این نوع از اطلاعات پیشرو اغلب بسیار قابل پیوند است.

یک راهنمای جامع مرتبط با یک موضوع معین تهیه کنید: یک راه عالی برای تقویت استراتژی لینک بیلدینگ این است که قطعی‌ترین راهنما را برای یک موضوع خاص مهم برای صنعت خود تهیه کرده و آن را در وب‌سایت خود آپلود کنید.

مطالعات موردی جالب را به وب‌سایت خود اضافه کنید: مطالعات موردی به‌عنوان یک روش ایدئال برای ایجاد یک داستان متقاعدکننده با محوریت مشتریان، محصولات و یا خدمات شما عمل می‌کند. آنها همچنین می‌توانند به صفحات فرود تبدیل شوند تا ترافیک هدفمند بیشتری را به وب‌سایت شما وارد کنند. مطمئن شوید که مطالعه موردی خود را در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اید، و همچنین با وبلاگ‌نویسان و تأثیرگذاران در صنعت خود تماس بگیرید.

در پادکست‌ها مصاحبه کنید و میزبان وب‌سایت را به سایت خود پیوند دهید: مهمان بودن در یک پادکست محبوب می‌تواند روش مؤثری برای به‌دست‌آوردن لینک‌های باکیفیت به وب‌سایت شما باشد. همچنین یک راه عالی برای ایجاد تبلیغات بیشتر برای کسب‌وکار شما است.

یک ابزار مفید ایجاد کنید که دیگران بخواهند آن را به اشتراک بگذارند: ابزار یا ویجت مفیدی را ایجاد کنید که فقط در وب‌سایت شما موجود است. در مورد اینکه چگونه این ابزار منبع مهمی برای مشتریان شما است، صحبت کنید.

یک وبلاگ را به سایت خود اضافه کنید و آن را به طور منظم با اطلاعات مفید به‌روز کنید: این نه‌تنها ساده‌ترین راه برای افزودن محتوای جدید به وب‌سایت شماست، بلکه یک روش بسیار مؤثر لینک‌سازی است. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما هم موضوعی و هم قانع‌کننده است، بنابراین خوانندگان وفادار ایجاد خواهید کرد. همچنین، وبلاگ را به طور منظم به‌روز کنید.

از لینک‌سازی شکسته استفاده کنید: یکی دیگر از استراتژی‌های لینک‌سازی غیرسنتی اما مؤثر، یافتن لینک‌های خارجی شکسته در سایر وب‌سایت‌های مرتبط با وب‌سایت شما و دسترسی به وب مسترها است. از آنها بخواهید پیوند را به وب‌سایت شما به‌عنوان یک جایگزین محکم برای لینک شکسته هدایت کنند.

مخاطب خود را تعریف کنید: لینک بیل دینگ بیشتر در مورد بازاریابی و کمتر در مورد مسائل فنی است. این در مورد ایجاد متن لنگر (انکر تکست) و به‌دست‌آوردن هرچه بیشتر بک‌لینک نیست. به همین دلیل بسیار مهم است که مخاطبان خود را تعریف کنید و پیوندهای خود را در جایی قرار دهید که تأثیر قابل‌توجهی داشته باشند.

استراتژی ساخت لینک شما باید از این اصل برای کمک به تحقیق و شناسایی مخاطبان هدف وب‌سایت خود پیروی کند. هنگامی که این کار را انجام دادید، مراحل بعدی شما باید شامل دریافت فرصت‌های بک‌لینک از پلتفرم‌هایی باشد که برای آن مخاطب جذاب است.

هدف خود را برای داشتن پیوند در وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط در جایگاه خود قرار دهید. یک بک‌لینک در آن وب‌سایت می‌تواند برای سئوی سایت شما شگفتی ایجاد کند، به‌خصوص اگر در حال انجام تبلیغات برای وبلاگ‌نویسان هستید. سایت‌های معتبر می‌توانند رسانه‌های خبری اصلی، وبلاگ‌های محبوب، صفحات بزرگ رسانه‌های اجتماعی، و غیره باشند. بیانیه‌های مطبوعاتی و گزارش‌های خاص انواع کسب‌وکار نمونه‌هایی از چنین محتواهایی هستند.

همچنین، به شرکت در بحث‌های درون صنعت یا جایگاه خود توجه کنید. این امر دید شما را در آن حلقه‌ها بهبود می‌بخشد و احتمالاً منجر به پیوندهای ارزشمند می‌شود.

Build links1 اصول ساخت لینک باکیفیت برای سئو را بیاموزید

چه چیزی برای ارائه دارید: قبل از اینکه به ساخت لینک فکر کنید، ابتدا باید محتوای مرتبط ایجاد کنید که ارزش پیوند داشته باشد. محتوا به‌تنهایی می‌تواند به‌عنوان یک استراتژی ساخت لینک مؤثر مورداستفاده قرار گیرد. شما نمی‌توانید به محتوای بی‌کیفیت بک‌لینک داشته باشید زیرا ارزشش را ندارد. بهترین بک‌لینک‌ها آنهایی هستند که به باارزش‌ترین دارایی‌های وب شما لینک می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال، شما نباید بیش از حد روی ایجاد بک‌لینک به صفحه اصلی خود تمرکز کنید. در عوض، باید هدفتان این باشد که آموزنده‌ترین پست‌ها یا مقاله‌های وبلاگ ذکر شده و به آن‌ها در سرتاسر وب لینک شوند. مقاله ستون، اینفوگرافیک، گزارشات مهم، مقالات منبع، محتوای انحصاری و سایر مطالب ارزشمند همیشه لینک‌های قوی دریافت می‌کنند.

محتوا پادشاه است و باید ابزار شماره یک شما دررابطه‌با ساخت لینک باشد. موتورهای جستجو در مورد بک‌لینک‌هایی که به محتوای بی‌ارزش اشاره می‌کنند محتاط هستند. در واقع، محتوای بی‌کیفیت رتبه‌بندی شده ممکن است به دلیل زمان توقف کم مخاطب، به اعتبار کلی سایت شما آسیب برساند. علاوه بر این، رتبه‌بندی محتوای بی‌ارزش، مانند صفحه اصلی، هیچ ارزش واقعی از نظر تبدیل اضافه نمی‌کند.

بنابراین محتوای جذاب، منحصربه‌فرد و باکیفیتی ایجاد کنید که افراد به طور طبیعی دوست دارند به آن ارجاع و پیوند دهند و در مورد آن با بقیه صحبت کنند

 کلمات کلیدی و رقابت: ایجاد محتوای خوب و دریافت بک لینک یک چیز است اما رتبه‌بندی محتوا چیز دیگری است. برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود وقت بگذارید و ببینید رقبای شما چگونه از آنها استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، بک‌لینک‌های آنها در کجا قرار دارند؟ آیا می‌توانید با لینک شدن توسط وب‌سایت‌های معتبرتر از آنها پیشی بگیرید؟

با این حال، در مورد کلمات کلیدی، باید این کلمات را با جایگاه وب سایت خود مطابقت دهید. دریافت تعداد زیادی لینک با کیفیت برای کلمه کلیدی که برای مخاطبان شما مرتبط نیست، فایده ای ندارد.

 در نهایت، آن را جعل نکنید، لینک‌سازی مبتنی بر شایستگی بهترین است: در معنای واقعی، لینک‌سازی مؤثر فقط بازاریابی است. در دام کمپین‌های بک‌لینک خودکار نیفتید. دوره آنها تمام شده است، نتایج فوری و هزاران بک‌لینک که وعده داده می‌شود، پوچ است. آیا آن‌قدر باهوش هستند که گوگل و سایر موتورهای جستجو را فریب دهند؟ قطعاً نه.

ابتکار ایجاد لینک باید از قوانین بازاریابی طبیعی و شایستگی پیروی کند. از دارایی‌های وب خود برای بازاریابی وب‌سایتتان برای افراد مناسب استفاده کنید. اگر محتوای شما برای مخاطبان وب‌سایت دیگر ارزش افزوده باشد، آنها به شما لینک خواهند داد و بالعکس.

Build links2 اصول ساخت لینک باکیفیت برای سئو را بیاموزید

در نتیجه

تنوع بک‌لینک مهم است. در نتیجه مطمئن شوید که بک‌لینک‌های شما همه در یک مکان متمرکز نیستند. ایجاد تعداد زیادی لینک ممکن است کمی طول بکشد، اما صبور باشید و به یاد داشته باشید که میان‌برهایی مانند خرید لینک برخلاف دستورالعمل‌های گوگل هستند و می‌توانند برای سئوی شما مخرب باشند، بنابراین ریسک نکنید. ضروری است که سایت‌هایی را که در استراتژی ساخت لینک خود استفاده می‌کنید از نظر کیفیت و ارتباط بررسی کنید.

هر پروژه سئو نیازمند یک استراتژی ساخت لینک قوی است. یک استراتژی لینک بیلدینگ خوب مزایای خود را دارد و برعکس آن نیز صادق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

محبوبترین پست ها