جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

3 ویژگی مهم محتوا خوب| تولید محتوای اصولی خود را به ما بسپارید

ممکن است بارها کلماتی مانند ” محتوا “ ، ” تولید محتوا “ ، ” فرم “ و ” محتوای خوب “ به گوشتان خورده باشد ولی واقعا به معانی این کلمات و نقش زیاد آن ها بر روی سئو و رتبه وب سایت خود دقت کرده اید؟

اگر شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشید حتما با این مفاهیم روبه رو شده اید و میدانید بازاریابی سنتی دیگر با وجود رقبا و وب سایت های تازه ظهور کرده و بیشمار چندان کارساز نخواهد بود و برای جذب مخاطب بیشتر به روش های نوین نیاز دارید.

ابتدا یک تعریف کوتاه از مفهوم محتوا میگوییم و در ادامه متوجه میشوید، این محتوا است که میتواند برگه برنده شما در میان تمام رقبا باشد.

محتوا چیست و تولید محتوا به چه معناست؟

برای کسی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد پرسیدن سوال ” محتوا چیست؟ “ کمی میتواند عجیب باشد. چون اکثر این افراد با محتوا و تفاوت محتوای خوب و بد آشنایی دارند.

اما اینجا هم قصد داریم به طور ساده این مفاهیم را برای افراد تازه کار شرح دهیم و هم یک توضیح نسبتا جامع و علمی برای افراد حرفه ای ارائه دهیم.

شاید بپرسید چرا توضیح ” نسبتا “ جامع؟ چون ارائه یک تعریف دقیق و جامع از محتوا، بسیار سخت و چالش بر انگیز است. تعاریف متعددی از صاحب نظران مختلف ارائه شده که هر یک از یک زاویه به محتوا نگاه کرده اند. جو پولیتزی، بنیان گذار موسسه بازاریابی محتوایی، در تعریف محتوا می گوید:

محتوا، اطلاعات قانع کننده ای است که یا اطلاع رسانی کند، یا با کاربر تعامل ایجاد کند و یا سرگرم کننده باشد.

خب این تعریف ممکن است کمی برای افراد تازه کار دشوار باشد. ما به هر چیزی که برای انسان قابل درک است و به طور کلی در بستر کانال‌های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار هستند محتوا می‌گوییم.

پس برای تعریف ساده تولید محتوا میتوان گفت: تولید محتوا یعنی خلق هرچیز قابل درک و انتشار برای انسان‌ها در راستای اهداف بازاریابی

تولید محتوا خوب و قوی از مهم ترین راه های ارتقا رتبه وب سایت شماست
تولید محتوا خوب و قوی از مهم ترین راه های ارتقا رتبه وب سایت شماست

تنها تولید محتوا ملاک نیست و نمیتواند شما را منتخب موتورهای جستجو کند. برای این منظور شما باید یک محتوا خوب و قوی تولید کنید.

در ادامه ویژگی های محتوای خوب را توضیح میدهیم. چیزی که شما به آن نیاز دارید تا بتوانید مخاطب بیشتری جذب کنید و به مراتب فروش بیشتری هم داشته باشید اولا ارائه خدمات مناسب و خوب و در کنار آن تولید محتوا خوب و قوی است.


مجوعه آریان وب که از سال ۷۹ به اسم ایران وب شروع به فعالیت نمود و در سال ۸۶ با نام رسمی آریان وب در شهر تهران بنا نهاده شد آماده ارائه خدماتی مانند ارائه خدمات با کیفیت در زمینه میزبانی وب، طراحی وب، آموزش افراد در این حوزه  و همچنین تولید محتوا خوب و قوی در تمامی زمینه ها می باشد.

اگر شما هم دارای یک کسب و کار نوین هستید و قصد فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارید میتوانید با سفارش محتوا با کیفیت بالا و مطلبق با قوانین سئو و الگوریتم های جدید موتورهای جستجو مانند گوگل با کلیک کردن اینجا به وسیله این راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید

شما میتوایند این اطمینان را داشته باشید که مالکیت محتوا تولید شده تنها در اختیار شما است و ما محتوای شما را در اختیار هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دیگری قرار نمی دهیم.


چرا تولید محتوا ضروری است؟

اصرار بر تولید محتوا خوب و قوی فقط یک پیشنهاد الکی و گذرا نیست بلکه یک امری ضروری و مهم است. شما اگر قصد دارید در حرفه ی خود بیشتر دیده شوید و در پی آن مخاطب و مشتری بیشتری داشته باشید باید مورد اعتماد و معتبر شناخته شوید.

قطعا متوجه این موضوع شده اید که برای کسانی که به دنبال دریافت خدماتی وارد موتورهای جستجو مانند گوگل میشوند وب سایت هایی که در صفحه اول قرار دارند، معتبرتر و قابل اعتمادتر هستند. این موضوع باعث میشود بیشترین کلیک ها نصیب این وب سایت ها شود.

پس با توجه به این نکته یکی از بهترین راه های معتبر و قابل اعتماد شناخته شدن توسط مخاطبان غریبه که اولین بار است با وب سایت شما مواجه میشوند این است که موتورهای جستجو شما را به صحفه اول خود برسانند.

محتوای خوب و اصولی موجب بیشتر دیده شدن وب سایت شما میشود
محتوای خوب و اصولی موجب بیشتر دیده شدن وب سایت شما میشود

این یک واقعیت است که مخاطبان اغلب به نظر موتور های جستجو احترام زیادی قائل میشوند و وب سایت های منتخب توسط موتورهای جستجو را ترجیح میدهند.

حالا سوال پیش می آید که از بین تمام وب سایت های رقیب موتورهای جستجو چگونه منتخب های خود را انتخاب میکند و برای منتخب شدن چیکار باید کرد؟

منتخب شدن توسط موتورهای جستجو مانندگوگل

اگر شما یک وب سایت برای فروش کالایی دارید حتما میدانید که بجز شما چندین نفر دیگر نیز همان کالا را میفروشند. پس برای فروش بهتر کالای خود باید محتوایی قوی تر در اختیار مشتری قرار دهید.

این محتوای خوب و قوی است که شما را از دیگر رقیب ها متمایز میکند. برای موتورهای جستجو داشتن محتوای خوب و قوی یک ملاک بسیار مهم و ضروری است. داشتن این محتوا خوب میتواند برگ برنده شما در رقابت تنگاتنگ برای منتخب شدن و قرار گرفتن در صفحه اول باشد.

برای تولید محتوای خوب باید به چند نکته توجه زیادی داشته باشید:

۱.اولین قدم برای تولید محتوای خوب ایده پردازی مناسب است.

۲.توجه کنید که ایده های شما باید برای مخاطب جذابیت داشته باشد

۳.بعد از برنامه ریزی در خصوص ایده های خود باید محتوایی متناسب با آن ایده ها تولید کنید. تناسب میان این دو بسیار مهم است.

۴.لازم است توجه کنید تولید محتوا امری کاملا مستمر است نه مقطعی. پس اگر قصد دارید شما هم جزو منتخب های موتورهای جستجو باشید باید تولید محتوا را به صورت مداوم پیگیری کنید.

۵. توجه کنید تحقیق کلمات کلیدی برای تولید محتوای خوب بسیار ضروری است. میتوانید برای آشنا شدن با مفهوم کلمات کلیدی اینجا کلیک کنید.

شما برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی نیاز دارید از ابزارهایی استفاده کنید کنید که برخی از آنها رایگان  برخی نیاز به پرداخت پول دارند. میتوانید برای آشنایی با ابزارهای رایگان و نحوه کار کردن با آنها اینجا کلیک کنید.

خب تا الان کاملا باید متوجه اهمیت و ضروریت محتوا خوب و تولید آن شده باشید ولی واقعا یک محتوا خوب و قوی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

محتوای خوب، چه محتوایی است؟

یک محتوا خوب دارای چند ویژگی مهم و کلیدی است.

کیفیت بالا محتوا

بسیار واضح است که کیفیت بالا یک ویژگی اساسی و غیرقابل انکار است. محتوا با کیفیت محتوایی است که بتواند به خوبی مفاهیم مورد نیاز را پوشش دهد و جزییات را هم دربربگیرد.

همچنین مستند به منابع معتبر باشد و اعتماد مخاطب را در خصوص صحت اطلاعات جلب کند. از موارد مهم درگیر رعایت قواعد سئو در آن است.

محتوا خوب نباید غلط املایی، انشایی و نگارشی داشته باشد و حداقل یکبار ویراستاری و بازیینی آن ضروری است.

داشتن تصاویر باکیفیت و مرتبط، کیفیت محتوای شما را بالا میبرد و همچنین شما را از رقبا متمایز میکند.

در اینجا میتوان همان ضرب المثل معروف ” کمیت مهم نیست، کیفیت مهم است ” را یادآوری کرد. پس بخش زیادی از توجه خود را به کیفیت محتوا اختصاص دهید.

داشتن هدف در محتوا

محتوا خوب یک محتوای هدفمند است. این به این معناست که محتوای شما مخاطب به خصوصی دارد و برای تمام افراد نوشته نشده است.

یک محتوای هدفمند بر اساس تحقیق کلمات کلیدی و هدف جستجوی کاربران و مخاطبان مخصوصی تولید شده است.

خدمات و کالای شما مناسب گروه خاصی از مخاطبان است پس محتوای تولید شده باید بتواند نیاز این گروه را به خوبی پوشش داده و رفع کند. در این صورت میتوانید بگویید محتوای تولید شده یک محتوای هدفمند و خوب است.

اثر نهایی مفید محتوا

در نهایت محتوایی که تولید میکنید باید اثر بخشی لازم را داشته باشد. این محتوا باید در زمان مناسب منتشر شده باشد و به راحتی در دسترس کاربران و موتورهای جستجو قرار گیرد.

به رسانه ای که در آن محتوا را منتشر میکنید توجه داشته باشید و محتوا را در رسانه مناسب خودش منتشر کنید.

لحن شما تاثیر زیادی بر روی مخاطب دارد و باید با توجه به گروه خاص مخاطبی که دارید لحن خود را تنظیم کنید.

امروزه افراد زیادی با گوشی همراه خود در موتورهای جستجو به گشت و گذار مشغول هستند و اگر وب سایت شما حتی در صفحه اول قرار گیرد ولی به درستی در گوشی همراه نمایش داده نشود مخاطب از وب سایت شما خارج میشود و تمام زحمات شما نادیده گرفته میشود.

و در آخر نشان دادن چند آمار به همراه منبع آنها کاملا متوجه اهمیت محتوای خوب و مناسب در افزایش مخاطب خواهید شد.

چند نمونه مثال از جامعه آماری

بازاریابی محتوایی، ۳ برابر بیشتر از بازاریابی سنتی، مشتری جذب می کند! (منبع)

هزینه بازاریابی محتوایی، حداقل ۶۲ درصد کمتر از سایر روش های بازاریابی است.

حداقل ۶۱ درصد خریدهای اینترنتی، مستقیماً بعد از مطالعه یک محتوا انجام می شوند.

شرکت هایی که بیش از ۱۶ محتوا در ماه منتشر می کنند، ۳ و نیم برابر بیشتر از شرکت هایی که کمتر از ۴ محتوا در ماه منتشر می کنند، بازدید جذب می کنند. (منبع)

حدود ۶۰ درصد مردم، بعد از مطالعه محتوا درباره یک محصول، انگیزه خرید پیدا می کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

محبوبترین پست ها