جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کش وردپرس یا نحوه پاک کردن حافظه پنهان

اگر نمی توانید تغییراتی که در وب سایت خود ایجاد کرده اید را مشاهده کنید، علت آن می توان به فایل هایقدیمی کش وردپرس اشاره کرد. برای کمک به شما در حل این مسئله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه حافظه پنهان را با استفاده از افزونه های وردپرس پاک کنید. بیایید با بررسی نحوه عملکرد حافظه پنهان شروع کنیم!

حافظه پنهان یا کش سایت چگونه کار می کند؟

هر زمان که از وب سایتی بازدید می کنید، مرورگر شما محتوای ثابت مانند HTML ،Javascript ،CSS و تصویر را بارگیری یا دانلود می کند. سپس داده ها به عنوان فایل های کش در حافظه محلی شما ذخیره می شوند. بنابراین وقتی که از یک وب سایت مجدد بازدید می کنید، سریعتر لود می شود زیرا در حال حاضر قسمتهایی از محتوا را در دستگاه خود دارید.

به عبارت دیگر ، مرورگر شما درخواست های کمتری به سرور ایجاد می کند و شما مجبور نیستید تمام محتوای وب سایت را دوباره دانلود یا بارگیری کنید. به همین دلیل حافظه پنهان یا کش یک روش عالی برای بهبود عملکرد سایت است.

همچنین می توانید بازه زمانی محتوا را برای ذخیره در کش تعیین کنید. به عنوان مثال ، اگر زمان انقضا تصاویر را روی یک سال تنظیم کنید، تمام تصاویر ذخیره شده پس از یک سال به طور خودکار پاک می شوند. بخاطر داشته باشید که تنظیم فاصله زمانی بیشتر ممکن است مانع از مشاهده نسخه به روز شده سایت شود.

این مورد همچنین برای مدیران وب اعمال می شود، به خصوص هنگام ایجاد تغییرات برای وب سایت. از آنجا که مرورگر هنوز اطلاعات ذخیره شده را نمایش می دهد، ممکن است محتوای جدیدی نشان داده نشود. در این حالت، کش باید به صورت دستی پاک شود.

چگونه حافظه پنهان را در وردپرس پاک کنیم؟

یکی از متداول ترین روش های حذف کش وب سایت، استفاده از افزونه ها است. بنابراین در این بخش ما به شما نحوه پاک کردن کش با استفاده از سه افزونه محبوب کش وردپرس را نشان خواهیم داد. اطمینان حاصل کنید که پلاگین ها را از قبل نصب و فعال کرده اید.

پاک کردن کش با WP Super Cache

WP Super Cache یکی از محبوب ترین افزونه های حافظه پنهان است. این پلاگین از ویژگی های گسترده ای برخوردار است از جمله استفاده از کش برای زمان های خاص به صورت برنامه ریزی شده و فشرده سازی خودکار کش. با استفاده از این پلاگین، می توانید فایلهای کش را با دنبال کردن این مراحل پاک کنید:

۱- به منوی زیر بروید:

Settings -> WP Super Cache.

۲- دکمه Delete Cache که در قسمت Delete Cached Pages قرار دارد را فشار دهید.

کش وردپرس

 

پاک کردن کش با W3 Total Cache

W3 Total Cache به دلیل خصوصیات سفارشی سازی و پهنای باند آن شناخته شده است. وبلاگ های مشهوری نیز از آن استفاده می کنند. در اینجا نحوه پاک کردن حافظه پنهان وردپرس با استفاده از این افزونه آمده است:

۱- وارد بخش Performance و بعد Dashboard شوید.

۲- روی دکمه ی empty all caches در بالای صفحه کلیک کنید.

clear-cache-on-w3-total-cache

با سپاس از همراهی شما به زودی پلاگین های دیگر در این بخش معرفی خواهند شد از بخش کامنت با ما در ارتباط باشید و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یازده =

محبوبترین پست ها