جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات باورکردنی در سئو سایت که هر سئوکاری باید بداند

آیا در سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) تازه‌کار هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید، با تاکتیک‌های اولیه سئو می‌توانید رتبه خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید.

سئو چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

SEO مخفف بهینه‌سازی موتور جستجو است و قرار است به کمک آن وب‌سایت و محتوای شما بهترین شانس را برای رتبه‌بندی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) به دست بیاورد. به عبارت ساده، شما می‌خواهید وب‌سایت و محتوای خود را به‌گونه‌ای بهینه کنید تا موتورهای جستجو مانند گوگل بتواند محتوای وب‌سایت شما را درک کرده و آنها را برای کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی کند.
چرا این موضوع تا این حد اهمیت دارد؟ خوب، آیا تابه‌حال از صفحه دوم یا سوم در صفحه گوگل فراتر رفته‌اید؟ اگر پاسخ شما نه است؛ این همان جواب سؤال شماست.
هر چه رتبه وب‌سایت و محتوای شما در گوگل بالاتر باشد، افراد بیشتری روی آن کلیک خواهند کرد. براین‌اساس، به‌احتمال زیاد فروش یا تبدیل بیشتری خواهید داشت.
بیایید مستقیماً به نکات اساسی SEO بپردازیم که هر سئوکاری باید آنها را بداند.

سئو سایت

پست‌های طولانی‌تر بنویسید

باتوجه‌به فاکتورهای رتبه‌بندی سئو، محتوا مهم‌ترین فاکتور در رتبه‌بندی سئو در کنار عوامل دیگری مانند بک‌لینک و رنک برین است. اما در نهایت این محتوا است که در قالب پست‌های وبلاگ یا ویدئو ارائه شده و در اولین مرحله، کاربران و مشتریان را جذب می‌کند.
ازنقطه‌نظر سئو، محتوای طولانی‌تر قوی‌تر است زیرا حاوی کلمات کلیدی بیشتری بوده و همچنین اطلاعات بیشتری را ارائه می‌دهد که برای کاربر مفید است. توصیه می‌شود محتوا بیشتر از 2000 کلمه باشد و درعین‌حال کیفیت بالایی داشته باشد. کیفیت محتوای شما بسیار مهم است زیرا کاربران به دنبال محتوای منحصربه‌فرد و جالبی هستند که ارزش اشتراک‌گذاری آن را داشته باشند.
محتوای طولانی‌تر که جذاب و باکیفیت بالا باشد باعث می‌شود افراد مدت بیشتری در وب‌سایت شما بمانند و بیشتر مطالعه کنند. درعین‌حال، زمان ماندگاری طولانی‌تر برای رتبه‌بندی شما بسیار مفید است، زیرا برای گوگل نشانه‌ای است که مردم از محتوای شما لذت می‌برند.

محتوای جذاب و جدید

در کنار پست‌های طولانی‌تر، موتور جستجوگر گوگل توجه خاصی به محتوای جدید و جذاب می‌دهد. این نه‌تنها به این دلیل است که محتوای جدید بیشتر برای کاربران ارزشمندتر است، بلکه به Google نیز این پیام را می‌رسانید که شما هنوز فعال هستید.
اما تولید مداوم محتوای جدید باکیفیت دشوار است؛ بنابراین، به‌جای اینکه همیشه پست‌های جدید و باکیفیت ارائه دهید، می‌توانید از محتوای موجود خود استفاده کنید.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت ضروری است! درحالی‌که باید از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید که به درستی محتوای شما را تعریف کند، همچنین باید در نظر داشته باشید که کاربران و مشتریان بالقوه شما به دنبال چه چیزی هستند.
کلمات کلیدی که می‌خواهید استفاده کنید باید با موضوع محتوای شما مرتبط باشد تا موتورهای جستجو بتوانند وب‌سایت شما را به‌درستی فهرست کنند. احتمالاً نمی‌خواهید موتورهای جستجو را با تمرکز بر کلمات کلیدی که کاملاً بی‌ربط به محصولات یا خدمات واقعی شما یا موضوع اصلی وبلاگ شما هستند، گیج کنید.
چندین ابزار کلیدواژه وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید کاربران و مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند. به این منظور می‌توانید از ابزار کلیدواژه Twinword Ideas استفاده کنید که دارای چندین فیلتر هوشمند است که به شما کمک می‌کند تا بهترین کلمات کلیدی را سریع پیدا کنید، یا می‌توانید ابزارهایی مانند Ubersuggest یا Kwfinder را بررسی کنید.
آنچه باید به دنبال آن باشید، شاخص‌های کلیدی مانند حجم جستجو (میانگین جستجوهای ماهانه) و امتیازات رقابتی است که نشان می‌دهد رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر آسان یا دشوار است. البته به‌خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی باید با وب‌سایت، محصول یا خدمات شما مرتبط باشند.
علاوه بر این، می‌توانید از کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی LSI برای بهبود رتبه سایت خود و دادن اطلاعات بیشتر به موتورهای جستجو استفاده کنید تا آنها بتوانند بفهمند محتوای شما در مورد چیست.
کلمات کلیدی دم بلند اصطلاحاتی هستند که خاص‌ترند. اگر از کلمات کلیدی خاص‌تری در محتوا یا وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، احتمال بازدیدکنندگان واجد شرایط بیشتری را برای سایت خود افزایش می‌دهید.
کلمات کلیدی LSI (نمایه‌سازی معنایی پنهان) کلمات کلیدی هستند که با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط می‌باشند. آنها مترادف نیستند، بلکه متجانس هستند (از نظر معنی مشابه)، و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بفهمند محتوای شما در مورد چیست.

keywords نکات باورکردنی در سئو سایت که هر سئوکاری باید بداند

کلمات کلیدی دم بلند

کلمات کلیدی دم بلند حاوی چهار یا چند کلمه هستند که به‌وضوح مشخص می‌کنند که مصرف‌کننده به دنبال چه چیزی است و یا قصد آن را دارد. مانند “بهترین کوله‌پشتی کوهنوردی برای زنان”
همان‌طور که گفته شد، اگر کلمات کلیدی شما بسیار خاص هستند، ممکن است ترافیک کمتری داشته باشید اما بازدیدکنندگان بیشتری که دقیقاً به دنبال چیزی هستند که شما ارائه می‌دهید، خواهید داشت و بنابراین احتمال خرید بیشتری دارند. به‌اصطلاح کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد. همچنین، معمولاً رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی بسیار خاص آسان‌تر است زیرا وب‌سایت‌های کمتری آنها را هدف قرار می‌دهند.

کلمات کلیدی LSI

LSI مخفف نمایه‌سازی معنایی پنهان است و به‌سادگی به معنای کلمات کلیدی مرتبط با موضوعی است که صفحه شما در مورد آن است. گنجاندن کلمات کلیدی LSI در محتوای خود به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ارتباط شما با یک موضوع را بهتر درک کنند.
هنگام نوشتن در مورد یک موضوع خاص، به طور طبیعی کلمات مرتبط را نیز درج کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر یک آژانس مشاوره سئو دارید، طبیعتاً کلمات مرتبط زیر را در وب‌سایت خود قرار می‌دهید.
مشاور سئو بازاریابی اینترنتی
مشاور سئو بازاریابی
شرکت مشاور سئو
مشاوران برتر سئو
کارشناس سئو بازاریابی اینترنتی
خدمات بازاریابی اینترنتی سئو
یک ابزار جستجوی کلمه کلیدی خوب می‌تواند به شما کمک کند تا هم کلمات کلیدی طولانی و هم کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید.

عنوان، متا، عنوان و برچسب‌های فرعی را بهینه کنید

شما در حال حاضر محتوای طولانی و باکیفیت دارید و در گنجاندن کلمات کلیدی حرفه‌ای هستید؟ سپس در مورد تگ‌های عنوان، متا، عنوان و عنوان فرعی چگونه باید عمل کنید؟
عنوان
تگ عنوان قوی‌ترین نشانگر برچسب روی صفحه است و وزن قابل‌توجهی برای رتبه‌بندی سئو شما دارد. این کلمات کلیدی برای استخراج اطلاعات برای گوگل مرتبط و مفید هستند. با این اطلاعات، موتورهای جستجو می‌توانند مطمئن شوند که محتوای شما واقعاً در مورد موضوعی صحبت می‌کند که می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی کنید.
برای بهینه‌سازی تگ‌های عنوان خود به این چک‌لیست کوتاه مراجعه کنید:
همه عناوین باید در هر صفحه منحصربه‌فرد باشند
طول عنوان نباید بیشتر از 60 کاراکتر باشد (شامل فاصله)
تگ عنوان باید حاوی کلمات کلیدی هدف باشد
اگر عنوانی را بدون درنظرگرفتن کلمات کلیدی خود ایجاد کنید، فرصت‌های رتبه‌بندی را ازدست‌داده‌اید. برچسب عنوان باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با صفحه وب و محتوای شما باشد. این به موتورهای جستجو می‌گوید که وب‌سایت یا صفحه در مورد چیست و به آن کمک می‌کند تا سایت شما را بر اساس آن کلمات کلیدی فهرست کند.
گوگل محتوای صفحات را ازروی برچسب عنوان تعیین می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که محتوای خود را به طور دقیق توصیف می‌کنید. رفتار خود را هنگام جستجوی موضوعی در گوگل را به یاد بیاورید. به‌محض اینکه کلمه اینتر یا سرچ را بزنید، احتمالاً سه نتیجه اول را مرور می‌کنید و عناوین را دقیق‌تر نگاه می‌کنید. هر چه عنوان هدفمندتر و هیجان انگیزه تر باشد، شانس کلیک بیشتر است.
برای نتیجه بهتر از کلماتی مانند «نحوه»، «راه‌حل»، «بهترین»، «راهنمای» یا «بررسی» در عنوان خود استفاده کنید.
به‌خاطر داشته باشید که عنوان خود را به‌گونه‌ای بهینه کنید که با آنچه کاربران به دنبال آن هستند طنین‌انداز شود، نه اینکه آن را با کلمات کلیدی پر کنید! می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که به شما در ایجاد جذاب‌ترین عناوین کمک می‌کند.

Doamin and Hosting نکات باورکردنی در سئو سایت که هر سئوکاری باید بداند

متا تگ یا توضیحات متا

توضیحات متا پاراگراف کوتاهی از متن در زیر URL است که به‌عنوان پیش‌نمایش در نتایج جستجو استفاده می‌شود و معمولاً باید حداکثر 160 کاراکتر باشد.
مهم است که توضیحات متا خوبی داشته باشید زیرا زمانی که کاربران تصمیم می‌گیرند روی لینک سایت شما کلیک کنند یا خیر، آن را می‌بینند. ممکن است Google تصمیم بگیرد از توضیحات شما استفاده کند یا ممکن است این کار را نکند و حتی ممکن است آن را تغییر دهد. بااین‌وجود، این یکی از چیزهایی است که باید به آن توجه کنید زیرا Google از آن برای درک موضوع صفحه شما استفاده می‌کند.
کلمات کلیدی خود را در توضیحات متا بگنجانید تا برای خوانندگان واقعی که صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را بررسی می‌کنند جذاب باشد.

سرفصل‌ها و عنوان‌های فرعی

سرفصل‌ها و زیر عنوان‌ها تگ‌های HTML <h1>، <h2> وh3>> هستند.
فقط باید یک تگ <h1> در هر صفحه وب وجود داشته باشد و این عنوان باید حاوی کلمه کلیدی اصلی باشد که محتوای شما روی آن تمرکز دارد. گوگل این تگ ها را به همان روشی که تگ‌های عنوان را بررسی می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهد، بنابراین آماده بهینه‌سازی این قسمت از صفحه خود باشید. اغلب اوقات، سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس به طور خودکار یک برچسب h1 را با عنوان صفحه یا مقاله برای شما درج می‌کنند. در این صورت نیازی به‌اضافه کردن یکی دیگر نیست.
عناوین فرعی h2 و h3 همچنین باید شامل کلمات کلیدی هدف شما باشند. بااین‌حال، به‌خاطر داشته باشید که همیشه برای خواننده بنویسید و از سرفصل‌هایی استفاده کنید که به بازدیدکنندگان شما کمک می‌کند تا در صفحه شما حرکت کنند.

URLهای خود را بهینه کنید

درحالی‌که اکثر کاربران توجه کمی به URLهای شما دارند، اما برای سئوی اصلی مهم هستند. بهترین روش این است که URLهای خود را تاحدامکان ساده نگه دارید. گوگل از شما می‌خواهد که URLهای ساده و قابل خواندنی داشته باشید تا ساختار URL منطقی ارائه کنید.

این تقریباً به این معنی است که به‌جای اعداد، باید از متن کوتاه در URLهای خود استفاده کنید. فقط سعی کنید با URLهای خود منطقی و کاربرپسند باشید.

بک ‌لینک‌ ها

یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم سئو اولیه، بک‌لینک‌ها هستند. درحالی‌که بک‌لینک‌ها یک عامل تعیین‌کننده اصلی هستند که به وب‌سایت شما کمک می‌کنند تا رتبه خود را افزایش دهد، این بک‌لینک‌ها باید از وب‌سایت‌های باکیفیت بالا و مرتبط با موضوع محتوای شما باشند.
به‌عنوان‌مثال، اگر وبلاگ شما در مورد بازاریابی سئو است، باید از سایت‌های مرتبط با بازاریابی بک‌لینک دریافت کنید. همچنین کیفیت یا بهتر است بگوییم رتبه دامنه وب‌سایتی که به شما بک‌لینک می‌دهد نشان می‌دهد که این بک‌لینک چقدر برای شما قدرتمند است. موتورهای جستجو فکر می‌کنند که هر چه بک‌لینک‌های مرتبط و باکیفیت بیشتری داشته باشید، سایت شما باید برای کاربران مفیدتر باشد.

Build Backlinks to Your Website v2 نکات باورکردنی در سئو سایت که هر سئوکاری باید بداند

لینک به دیگران

داشتن لینک‌های خروجی مرتبط و باکیفیت بالا در وب‌سایت شما می‌تواند رتبه شما را با شناسایی سایت شما به‌عنوان قابل‌اعتماد و باکیفیت توسط موتورهای جستجو افزایش دهد.
وقتی به سایر صفحات مرتبط و باکیفیت لینک می‌دهید، به گوگل نشان می‌دهد که محتوای شما برای کاربران ارزشمند و مفید است. ازاین‌رو، لینک دادن به سایت‌های دیگر برای سئو مفید است تا زمانی که به صفحات باکیفیت و مرتبط لینک دهید.
همچنین، صاحبان صفحات وبی که به آنها پیوند می‌دهید، ممکن است وب‌سایت شما را بررسی کنند و در نتیجه ترافیک بیشتری برای محتوای شما ایجاد کنند. همان‌طور که گفته شد، آنها حتی ممکن است لطف کنند و در آینده به شما بک‌لینک بدهند!
تا زمانی که در آن زیاده‌روی نکنید، لینک دادن به سایر صفحات باکیفیت مطمئناً به رتبه سئوی شما آسیب نمی‌رساند.

لینک داخلی

درحالی‌که دریافت بک‌لینک و لینک دادن به افراد دیگر مهم است، فراموش نکنید که به خودتان لینک دهید.
لینک‌های داخلی لینک‌هایی هستند که در یک دامنه از یک صفحه وب به صفحه دیگر می‌روند. این لینک ها به کاربران اجازه می دهند در سایت حرکت کنند. پیوندهای داخلی می‌توانند به شما در تبلیغ محتوای خود و سایر محصولات یا خدماتتان کمک کنند.

تصاویر خود را بهینه کنید

بهینه‌سازی تصویر برای بهبود سئو ضروری است. تصاویر یک عامل ضروری برای بهینه‌سازی محتوا هستند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم بهینه‌سازی تصویر را در این راهنمای اولیه سئو قرار دهیم. همه ما می‌دانیم که پردازش مواد بصری مانند تصاویر سریع‌تر و آسان‌تر است. آنها جذاب‌تر از پاراگراف‌های متنی بی‌پایان هستند.

درحالی‌که تصاویر برای خواننده وبلاگ شما خوب است، موتورهای جستجو ممکن است در درک تصاویر با مشکل مواجه شوند. برای اینکه موتورهای جستجو راحت‌تر بتوانند تصاویر را فهرست‌بندی کنند، می‌توانید از متن جایگزین استفاده کنید. متن جایگزین در کد HTML استفاده می‌شود و آنچه را که تصویر نشان می‌دهد توصیف می‌کند. هر تصویر باید در متن جایگزین خود توضیحات دقیق و دقیقی داشته باشد.

Optimization نکات باورکردنی در سئو سایت که هر سئوکاری باید بداند

رسانه ‌های اجتماعی

حساب‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند ابزار قدرتمندی برای وب‌سایت شما باشند و داشتن فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و حساب اینستاگرام یکی از اصول اولیه تبلیغ وب‌سایت شماست.
درحالی‌که رسانه‌های اجتماعی مستقیماً به رتبه‌بندی یا سئوی شما کمک نمی‌کنند، اما بازدید بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند که به طور غیرمستقیم رتبه شما را در گوگل بهبود می‌بخشد؛ بنابراین، هنگام انجام سئو اولیه از رسانه‌های اجتماعی خود غافل نشوید.
به‌عنوان‌مثال، می‌توانید پیوندهای قابل اشتراک‌گذاری خود را سفارشی کنید و یک کارت توییتر به وب‌سایت خود اضافه کنید تا محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید.

سرعت سایت

سرعت سایت فاکتور بسیار مهمی است که موتورهای جستجو هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها به دنبال آن هستند. اگر می‌خواهید سرعت بارگذاری وب‌سایت خود را بدانید، می‌توانید از PageSpeed Insights Google یا GTMetrix برای بررسی استفاده کنید. این ابزارها همچنین به شما توصیه‌های خوبی در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به سایت می‌دهند.

سازگار با موبایل

موبایل فرندلی بودن به چه معناست؟ این بدان معنی است که وب‌سایت یا صفحه وب به دستگاه‌های تلفن همراه سازگار است. گاهی اوقات اگر صفحه وب پاسخگو نباشد، یک وب‌سایت تلفن همراه جداگانه وجود دارد بنابراین، زمان را تلف نکنید و وب‌سایت خود را دراسرع‌وقت برای موبایل سازگار کنید.
در کنار جریمه گوگل، داشتن یک وب‌سایت سازگار با موبایل مهم است زیرا امروزه بیشتر مصرف‌کنندگان با تلفن‌های خود در اینترنت جستجو می‌کنند. اگر سایت شما بهینه نشده باشد، تجربه کاربری بسیار بدی را به همراه خواهد داشت. آمار گزارش می‌دهد که در سال 2018، تا 52 درصد از ترافیک وب‌سایت جهانی از دستگاه‌های تلفن همراه است.

SEO نکات باورکردنی در سئو سایت که هر سئوکاری باید بداند

نقشه سایت

داشتن نقشه سایت، یافتن و رتبه‌بندی صفحات وب شما را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. نقشه سایت به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهد که چه زمانی تغییرات ایجاد شده است. داشتن نقشه سایت ضرری ندارد و همچنین سئوی اولیه شما را بهبود می‌بخشد. اساساً، با نقشه سایت، می‌توانید مطمئن شوید که صفحات شما سریع‌تر به‌روز می‌شوند و گوگل می‌تواند تمام صفحات شما را پیدا کند.

نتایج خود را اندازه ‌گیری کنید

گوگل آنالیتیکس ابزاری عالی برای بررسی پیشرفت سئوی شماست.
برای اینکه بدانید سئوی اصلی شما به وب‌سایت شما کمک می‌کند یا خیر، باید ردیابی داده‌های خود را شروع کنید. Google Analytics ابزاری عالی است که می‌تواند تمام داده‌های شما را تجزیه‌وتحلیل و ذخیره کند.
Google Analytics به شما این امکان را می‌دهد که نتایج صفحات وب خود را از طریق داده‌های بلادرنگ اندازه‌گیری کنید. داده‌ها از کانال‌های مختلف مانند جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی، ارجاع‌ها، رسانه‌های اجتماعی و ترافیک مستقیم نشان داده می‌شوند.
داشتن گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا در مورد جایی که باید منابع خود را سرمایه‌گذاری کنید تصمیم بگیرید و می‌تواند شما را در تلاش‌های سئو راهنمایی کند.

 

در مورد کاربران خود فکر کنید

آخرین نکته سئو، فکرکردن به کاربران است که احتمالاً ضروری‌ترین تاکتیک اولیه سئو است.
همان‌طور که گفته شد، راه‌های متعددی وجود دارد که چگونه می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید: خواه ارجاع، کمپین‌های ایمیل ماهانه، یا اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی در فیس‌بوک و غیره.
درحالی‌که سئو یک داستان کاملاً متفاوت با نقاط قوت و ضعف خاص خود است، شما می‌توانید با برخی از بهبودهای اولیه سئو در وب‌سایت خود به دستاوردهای زیادی برسید. بااین‌حال، ایده اصلی سئو در عصر دیجیتال امروز، اولویت دادن به کاربر است.
همیشه سعی کنید درباره خواسته‌ها و نیازهای کاربران فکر کنید. وقتی محتوایی را باهدف رفع نیاز مشتریان خود یا پاسخ به یکی از سؤالات آنها می‌نویسید، بیشترین شانس را دارید که گوگل فکر کند محتوای شما ارزشمند است.
بنابراین، فقط مطمئن شوید که محتوای شما برای کاربران و مشتریان شما مفید است و از تاکتیک‌های اولیه سئو که ذکر کردیم استفاده کنید تا بهترین شانس را داشته باشید که گوگل شما را در رتبه بالایی قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

محبوبترین پست ها