جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تکنیک‌ های مهم کار با افزونه رنک مث

اگر یک وبسایت وردپرسی دارید، قطعا باید یک افزونه سئو را بر روی آن نصب کرده باشید. سئو عامل اصلی بقا و افزایش بازدید یک وبسایت است و باید آن را جدی بگیرید تا بتوانید به میزان بازدهی مطلوبی دست پیدا کنید. در بین افزونه‌های موجود، رنک مث یکی از بهترین و محبوب‌ترین افزونه‌های موجود وردپرس در زمینه سئو است. این افزونه مطابق با الگوریتم‌های رایج موتور‌های جستجو گوگل، امکانات ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند که بتوانید با استفاده از آن‌ها در جهت بهبود سئو سایت خود اقدامات لازم را به عمل بیاورید.
در این مقاله قصد داریم تکنیک ‌های مهم کار با افزونه رنک مث در نگارش و انتشار انواع محتوا‌های متنی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آموزش سئو محتوای در افزونه رنک مث:

برای نگارش یک محتوا ابتدا از بخش پیشخوان وردپرس وارد بخش نوشته‌ها شده و بر روی افزودن نوشته کلیک می‌کنیم. سپس شما با صفحه ویرایشگر متن وردپرس روبرو می‌شوید که چارت مخصوص افزونه رنک مث در گوشه سمت چپ آن قرار گرفته است. در این چارت نمره‌ای از 100 به شما نمایش داده می‌شود که تعیین‌کننده میزان رعایت اصول سئو در محتوا است. وقتی که به پایین بخش ویرایشگر وردپرس بروید با بخش سئو رنک مث مواجه می‌شوید که امکانات ویژه یا را در اختیار شما قرار داده است.

Rank Math تکنیک‌ های مهم کار با افزونه رنک مث

این بخش شامل چهار سکشن است که در ادامه آموزش تکنیک ‌های مهم کار با افزونه رنک مث برای هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بخش عمومی:

در این بخش پیش نمایش محتوا در نتایج گوگل به شما نشان داده می‌شود. این پیش نمایش متشکل از کلمه کلیدی، عنوان، جدا‌کننده، url و متا دیسکریپشن است. هریک از این موارد دارای بخشی مجزا هستند که در روبروی آن‌ها نواری متشکل از طیف رنگی قرمز تا سبز وجود دارد. رنگ این نوار بیانگر میزان موفقیت شما در رعایت اصول مربوط به هر بخش است. پس باید در جهت سبز شدن این نوار تلاش کنید.

نکات مهم سئو محتوا:

یکی از شروط اصلی سبز شدن بخش عنوان این است که عنوان محتوای شما باید شامل کلمه کلیدی و عبارات جذاب دیگر باشد. این عنوان می‌تواند تا 60 کاراکتر باشد که در اکثر مواقع بهتر است حدود 50 کاراکتر را برای عنوان در نظر بگیرید.

Rank Math 2 تکنیک‌ های مهم کار با افزونه رنک مث

بخش پیوند یکتا نیز گنجایش 75 کاراکتر را دارد و شما برای سبز شدن آن باید یک url با عبارت انگلیسی یا فارسی متشکل از کلمه کلیدی خود بنویسید. پیشنهاد می‌کنیم که پیوند یکتای خود را به صورت انگلیسی بنویسید. این موضوع می‌تواند بر درک و تحلیل دقیق‌تر موتور‌های جستجو تاثیر مثبت داشته باشد. بخش آخر متا دیسکریپشن است که مانند دو بخش قبلی حتما باید شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد و تا 16 کاراکتر نیز گنجایش دارد. برای تاثیر مثبت بر سئو مقاله بهتر است یکبار کلمه کلیدی را در متا دیسکریپشن به کار ببرید و متنی متشکل از حداقل 150 کاراکتر را در این بخش بنویسید. به طور کلی متا دیسکریپشن باید یک توضیح کوتاه از عنوان و چکیده مطالب محتوای شما باشد.
در تکنیک ‌های مهم کار با افزونه رنک مث بعد از این سه بخش مهم، به بخش کلمه کلیدی می‌رسیم و همانطور که از نامش پیداست باید کلمه کلیدی اصلی محتوای متنی خود را در آن وارد کنید. همچنین باید بدانید در صورتی که محتوای متنی شما شامل چند کلمه کلیدی باشد، می‌توانید در همین بخش آن‌ها را اضافه کنید.

بخش basic seo:

چند ثانیه بعد از وارد کردن کلمه کلیدی، محتوا به طور کامل توسط افزونه رنک مث آنالیز شده و در پایین این بخش ارور‌های سئو به شما نمایش داده می‌شود. حالا شما باید تلاش کنید تا با برطرف کردن ارور‌های ذکر شده محتوای خود را سئو کنید. در صورتی که نکات ذکر شده در خصوص عنوان، url و متادیسکریپسن را رعایت نکنید، در بخش basic seo ارور‌های مربوط به این موارد به شما نمایش داده می‌شود. در تصویر زیر نمونه‌ای از ارور‌ها را مشاهده می‌کنید.

Rank Math 3 تکنیک‌ های مهم کار با افزونه رنک مث

بخش Additional:

ارور باکس بعدی Additional است که به نکات سئو مربوط به لینک‌ها، تصاویر و هدینگ‌ها می‌پردازد.

Rank Math 4 تکنیک‌ های مهم کار با افزونه رنک مث

هدینگ‌ ها:

به طور کلی شما باید بسته به ارزش هر زیرعنوان در محتوای متنی خود، آن را با یک heading مشخص کنید. هدینگ‌ها از 1 تا 6 موجود هستند و شما می‌توانید در ویرایشگر وردپرس از طریق بخش‌ بند، هدینگ مورد نظر خود را بر روی هر زیر عنوان اعمال کنید. در تکنیک‌های مهم کار با افزونه رنک مث باید به نحوه استفاده از تگ‌های اچ توجه کنید. برای کسب نمره بیشتر از این افزونه شما باید یکبار از تگ h1 در عنوان استفاده کنید و همچنین برای ارزش‌گذاری هر زیر عنوان موجود در متن بهتر از بیشتر از تگ h2 و در اولویت دوم از تگ h3 استفاده کنید.
در تکنیک ‌های مهم کار با افزونه رنک مث به عنوان نکته مهم دیگر باید به اهمیت استفاده از کلمه کلیدی در زیر عنوان‌ها نیز اشاره کنیم. به طور کلی بهتر است تا سر حد امکان کلمه کلیدی اصلی محتوا را در هر زیر عنوان نیز به کار ببرید. با این کار می‌توانید نمره بیشتری را از افزونه رنک مث کسب کنید.

تگ آلت:

ارور رایج بعدی این بخش مربوط به عدم وجود تگ آلت در تصاویر است. تگ آلت یا متن جایگزین در واقع عبارتی است که برای توصیف هر عکس می‌نویسید و این عبارت باعث تحلیل دقیق‌تر عکس توسط موتور‌های جستجو می‌شود. در ابتدا شما باید بدانید که هر محتوای متنی باید شامل چند تصویر باشد تا مخاطب بتواند بیشتر با آن ارتباط برقرار کند. در هنگام بارگذاری تصاویر بخشی تحت عنوان متن جایگزین وجود دارد که باید عبارتی متشکل از کلمه کلیدی اصلی خود را برای توصیف عکس در آن وارد کنید.
این عبارت تاثیر بسزایی بر سئو تصاویر و در نتیجه سئو محتوای متنی شما دارد و به واسطه توجه ویژه افزونه رنک مث به این مورد، باید به تگ آلت اهمیت بدهید.

لینک داخلی و خارجی:

ارور بعدی مربوط به استفاده ازرلینک در محتوا است. یک محتوای متنی سئو شده باید شامل چند لینک داخلی و خارجی باشد تا کاربر بتواند از طریق آن‌ها به بخش‌های دیگر وبسایت و مطالب دیگر موجود در وبسایت‌های مرجع دسترسی داشته باشد. پس به عنوان یکی دیگر از تکنیک ‌های مهم کار با افزونه رنک مث باید به نحوه استفاده از لینک‌ها اشاره کنیم.
همیشه در محتوا‌های خود سه الی چهار لینک داخلی از مقالات و بخش‌های دیگر وبسایت خود قرار دهید تا کاربر بتواند با مراجعه به آن‌ها بیشتر در وبسایت شما باقی بماند. همچنین برای تاثیر بیشتر بر سئو محتوا بهتر است دو الی سه لینک خارجی از وبسایت‌های مرجع و مرتبط با موضوع مقاله را نیز در محتوا قرار دهید.

بخش title readability:

بخش بعدی به نکات سئو مربوط به تایتل یا همان عنوان محتوای شما اشاره می‌کند. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید دو ارور مربوط به استفاده از کلمه کلیدی و عدد در عنوان هستند. به عنوان یکی دیگر از تکنیک ‌های مهم کار با افزونه رنک مث باید بدانید که بهتر است در اکثر مواقع عنوان شما متشکل از کلمه کلیدی و عدد باشد. این مورد تاثیر بسزایی بر سئو وبسایت هم از لحاظ موتور‌های جستجو و هم از لحاظ ترغیب کاربر به کلیک دارد. در نتیجه باید به این نکته توجه داشته باشید.

Rank Math 5 تکنیک‌ های مهم کار با افزونه رنک مث

بخش content readability:

بخش آخر ارور‌ها مربوط به خوانایی محتوای شما است که به نکات نگارشی و حجم محتوا می‌پردازد. در تصویر زیر مشاهده می‌کنید افزونه به شما پیشنهاد می‌دهد که از table of content استفاده کنید. منظور از این اصطلاح استفاده از لیستی متشکل از زیرعنوان‌های محتوای شما است که در بالای مقاله قرار می‌گیرد. این لیست باعث می‌شود کاربر در ابتدا متوجه شود که مقاله متشکل از چه زیرعنوان‌هایی بوده و قرار است درباره چه موضوعاتی صحبت کند. پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش نمره رنک مث و همچنین راحتی بیشتر کاربر حتما در محتوای متنی خود از این المان استفاده کنید.

Rank Math 6 تکنیک‌ های مهم کار با افزونه رنک مث

ارور بعدی مربوط به طولانی بودن پاراگراف‌ها است. برای رفع این ارور بهتر است تمام پاراگراف‌های شما کمتر از 150 کلمه باشند. این موضوع باعث می‌شود تا مخاطب در حین مطالعه محتوا خسته نشود و بهتر بتواند با متن ارتباط برقرار کند.

رنک مث، قدرتمند و کاربردی!

در این مقاله به طور کامل به بررسی تکنیک ‌های مهم کار با افزونه رنک مث پرداختیم و بخش‌های مربوط به نگارش و سئو محتوا در آن را مورد بررسی قرار دادیم. این افزونه قدرتمند به واسطه الگوریتم‌های مخصوص خود می‌تواند شما را در جهت سئو اصولی محتوا راهنمایی کند و تاثیر زیادی بر روند بهینه‌ سازی انواع محتوا‌ دارد. با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله شما می‌توانید نمره مطلوبی را از این افزونه دریافت کنید و به هر نسبت که بتوانید ارور‌های ذکر شده از سوی افزونه را برطرف کنید، شانس خود را در کسب رتبه نتایج گوگل را افزایش خواهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 13 =

محبوبترین پست ها