جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهم ترین عوامل موثر در قیمت گذاری سایت

امروزه نیاز به راه‌اندازی سایت در صورت داشتن کسب‌وکار بسیار حس می‌شود، بنابراین صاحبان کسب‌وکار می‌توانند طراحی سایت که کاری تخصصی و نیازمند تجربه است را به شرکت‌های طراحی سایت یا افراد متخصص در این زمینه بسپارند، اما شرکت‌های طراحی سایت هر کدام بر اساس امکانات و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند قیمت متفاوتی دارند. در ادامه این مقاله به بررسی عوامل موثر در قیمت گذاری سایت خواهیم پرداخت.

عوامل موثر در قیمت گذاری سایت

عوامل بسیار زیادی از جمله نوع cms, ظاهر سایت، کیفیت، امنیت هاست و شرکت طراحی سایت در تفاوت قیمت طراحی سایت موثر است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

قیمت گذاری سایت

نوع cms سایت

cms از اجزای موثر در موفقیت یک سایت و افزایش فروش و تعداد کاربران است. امروزه cmsهای متنوعی برای راه‌اندازی سایت وجود دارند که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها وردپرس و جوملا هستند. بسیاری از cmsها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند اما اگر به دنبال طراحی سایت با کیفیت هستید، بهتر است برای cmsهایی با امکانات بیشتر که از صفر کدنویسی می‌شوند هزینه کنید.

استفاده از وردپرس برای طراحی سایت

طراحی سایت به وسیله وردپرس یکی از شایع‌ترین راه‌های طراحی سایت است که تعداد زیادی از ساعت‌های دنیا توسط آن ساخته شده است. از جمله مزایا و ویژگی‌های طراحی سایت از طریق وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ساخت آسان سایت
  • سرعت بارگذاری بالا
  • قابلیت به‌روز‌رسانی بالا
  • قیمت کمتر ساخت سایت
  • امکان مدیریت راحت‌تر
  • وجود افزوده‌های متنوع
  • امنیت بالا
  • ریسپانسیو بودن سایت وردپرسی

ظاهر سایت

یکی از عوامل موثر در قیمت طراحی سایت، عناصر گرافیکی است که به دلیل تاثیر بر زیبایی بصری سایت، اهمیت زیادی دارد. در این صورت برای طراحی سایت به طراح گرافیکی نیاز دارید که ممکن است هزینه زیادی داشته باشد اما با توجه به نتایجی که برای شما به ارمغان می‌آورد، ارزش دارد.

The appearance of the site مهم ترین عوامل موثر در قیمت گذاری سایت

استاتیک یا داینامیک بودن سایت

یکی از عوامل موثر در قیمت ‌گذاری سایت استاتیک یا داینامیک بودن آن است. در طراحی سایت استاتیک، مدیر و مالک سایت امکان به‌روز رسانی لحظه‌ای محتوای سایت را ندارند و این کار توسط وبمستر به صورت دستی انجام می‌شود اما در طراحی داینامیک برای ایجاد تغییرات نیاز به وجود وبمستر نیست و مدیر سایت می‌تواند تغییرات مورد نیاز را ایجاد کند.

از مهم‌ترین مزایای سایت داینامیک می‌توان به امکان ایجاد تعداد صفحات نامحدود، ایجاد تغییر در محتوا، ظاهر و ساختار سایت، ایجاد تغییرات بدون نیاز به دانش حرفه‌ای و فعالیت همزمان چند کاربر در بخش مدیریت اشاره کرد که در مقایسه با سایت استاتیک دارای طرفداران بیشتری است. همچنین سایت‌های استاتیک مزایایی از جمله زمان کمتر برای طراحی، میزبانی راحت‌تر، ایندکس راحت‌تر، سرعت بارگذاری بالا و هزینه کمتر دارد.

کیفیت و امنیت سایت

به فضایی که در آن اطلاعات و فایل‌های سایت شما بارگذاری می‌شود‌، هاست می‌گویند که به دلیل اهمیت آن باید از امنیت آن مطمئن شوید. هاست‌ها بر اساس حجم اطلاعات و میزان بازدید سایت قیمت‌های متفاوتی دارند. در برخی موارد افراد از هاست‌های ارزان با امنیت کم استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در ابتدا یک هاست کم حجم با امنیت بالا خریداری کرده و سپس آن را ارتقا دهید.

شرکت طراحی سایت

از عوامل موثر در قیمت گذاری سایت، شرکت طراحی کننده سایت است که براساس روزمه، تجربه و سابقه کاری که دارند ممکن است قیمت‌های متفاوتی نیز داشته باشند. در واقع برند یکی از عوامل موثر بر قیمت است که هر چه برندی شناخته‌شده‌تر و معتبرتر باشد، معمولا هزینه بیشتری برای طراحی سایت دریافت خواهند کرد.

سئو سایت

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت سایت، سئو و بهینه سازی آن است. سئو سایت باعث افزایش بازیدیدکنندگان سایت شما خواهد ‌شد و در صورت عدم توجه به آن تمامی هزینه‌هایی که انجام داده‌اید به هدر می‌رود. تعرفه این عامل بر اساس نوع سایت شما می‌تواند بسیار متغیر باشد.

seo and web structure مهم ترین عوامل موثر در قیمت گذاری سایت

تعداد زبان های سایت

از دیگر عوامل موثر در قیمت گذاری سایت ویژگی چندزبانه بودن آن است. تعداد زبان­های سایت نیز در قیمت طراحی سایت موثر است. برخی از شرکت‌ها که در زمینه بین المللی فعالیت دارند، نیازمند چند زبان برای طراحی سایت هستند که قطعا این گزینه قیمت بیشتری خواهد داشت.

نوع قالب سایت

امروزه تنوع قالب سایت‌ها بسیار زیاد و متنوع است، برخی از این قالب‌ها، پیش پرداخته هستند که هزینه کمتری دارند. اما اگر به دنبال امکانات بیشتری برای سایت خود هستید، بهتر است از قالب‌های سفارشی که متناسب با نیاز شما طراحی می‌شوند استفاده کنید. این قالب‌ها نسبت‌ به قالب‌های آماده هزینه بیشتری خواهند داشت.

در انتخاب شرکت طراحی سایت توجه کنید!

برخی از افراد ترجیح می‌دهند از قالب‌های آماده و رایگان موجود در بازار برای سایت خود استفاده کنند، اما از آن جایی که طراحی سایت پروسه زمان‌بری است و نیازمند تجربه و تخصص در زمینه‌های مختلف است، بنابراین اگر به دنبال طراحی سایت به طور اختصاصی هستید، باید بدانید که برخی از شرکت‌های طراحی سایت به دلایل مختلف از جمله اعتبار بالایی که در گذشته داشته‌اند، هزینه‌های زیادی از افراد گرفته و از طرح‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

بنابراین قبل از راه‌اندازی سایت حتما در مورد شرکت طراحی سایت تحقیق کرده و عوامل موثر در قیمت گذاری سایت را بدانید و بعد از انتخاب شرکت یا فرد مورد نظر، روزمه آن‌ را بررسی کنید تا سایتی متناسب با نیازها و خواسته‌های شما طراحی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 12 =

محبوبترین پست ها