جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازاریابی اینترنتی و انواع روش های آن را بشناسید

وقتی صحبت از بازاریابی اینترنتی به میان می‌آید بسترهای متفاوت تبلیغات در ذهن افراد مختلف ظاهر می‌شود، برخی افراد به یاد وب‌سایت‌ها می‌افتند برخی به یاد صفحات مجازی چون اینستاگرام، واتس آپ و تلگرام می‌افتند و برخی دیگر نیز وبلاگ ها را به یاد می‌آورند. هر فرد یا سازمانی که بخواهد در کسب و کار خود پیشرفت داشته باشد بایستی با تمامی موارد و بسترهای بازاریابی اینترنتی ذکر شده آشنایی کامل داشته باشد چرا که این محیط ها بستر مناسبی برای تبلیغ برند، تخصص یا محصولات قابل ارائه شما را فراهم می‌کنند تا بتوانید تخصص و حوزه کاری خود را به دیگران معرفی کرده و مشتریان ثابتی برای خود جذب نمایید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی بسترهای بازاریابی اینترنتی مختلف پرداخته و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم تا در موقع نیاز با مراجعه به آن بتوانید فعالیت خود در این زمینه را آغاز کنید.

بازاریابی اینترنتی و انواع روش های آن را بشناسید

منظور از بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی در واقع تلاش برای انتقال یک پیام در مورد محصولات، خدمات یا برند خود به مشتریانی است که ممکن است در آینده به مشتری ثابت شما تبدیل شوند، در زمان‌های نه چندان دور از بازاریابی سنتی بدین منظور استفاده می‌کردند، به این صورت که با چاپ کارت‌های تبلیغاتی، بروشورها، استفاده از رسانه‌های جمعی چون تلویزیون و رادیو و … به تبلیغ خود و محصولات خود می پرداختند.

امروزه بازاریابی سنتی جای خود را به بازاریابی آنلاین و اینترنتی داده است که با صرف هزینه و زمان اندک امکان تبلیغ در زمینه مورد نظر برایتان فراهم شده است. سوق مردم به سمت بازاریابی آنلاین بسیار طبیعی است چرا که در سال‌های اخیر با گسترش فضای وب و افزایش استفاده مردم از اینترنت بنا به دلایلی چون راحتی در خرید، دسترسی آسان به انواع محصولات دلخواه و کمتر بودن زحمت خرید به صورت آنلاین بیشتر سفارشات و خریدها از طریق اینترنت انجام می‌گیرد.

روش‌های بازاریابی اینترنتی متعددی وجود دارند که شما متقاضی راه‌اندازی کسب وکار می‌توانید از هر کدام از آنها برای گسترش حیطه تبلیغاتی خود استفاده کنید از جمله این روش‌ها می‌توان به بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از انواع شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ، طراحی وب سایت و …. اشاره کرد.

مزایای بازاریابی اینترنتی

کنترل و بررسی رفتار مشتری

یکی از مزیت‌های بازاریابی اینترنتی اینست که شما می‌توانید با بررسی ویژگی‌هایی چون سن، موقعیت جغرافیایی، جنسیت و … از طریق ابزارهای دیجیتال افراد خاص که سلیقه‌های متناسب با برند و محصولات شما دارند را شناسایی کرده و با نظرخواهی از خود آنها محصولات مناسب با درخواست آنها را ارائه دهید.

دسترسی سریع و آسان

چرخیدن در فضای مجازی از جمله سایت‌ها و صفحات مجازی کاری است که هر فردی به راحتی و تحت هر شرایطی ( داخل خانه، محیط کار، مهمانی و …) می‌تواند با استفاده از آن محصول خود را انتخاب و خریداری نماید.

internet marketing services بازاریابی اینترنتی و انواع روش های آن را بشناسید

هزینه اندک بازاریابی اینترنتی

از دیگر مزایای مهم بازاریابی آنلاین مقرون به صرفه بودن، کمک به حفظ محیط زیست و صرفه جویی در زمان است. در بازایابی اینترنتی با ساخت یک عکس یا ویدیوی جذاب و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید آن را در معرض دید طیف وسیعی از افراد قرار دهید، ولی تصور کنید برای تهیه یک بروشور تبلیغاتی چقدر باید هزینه و زمان برای تهیه، چاپ و انتشار آن صرف کنید تا شاید بتوانید مشتریانی را برای خود جذب کنید، از طرفی مصرف کاغذ یا تولید زباله‌های ناشی از پلاستیک یا کاغذ چقدر می‌تواند برای محیط زیست آثار مخرب داشته باشد.

بررسی تاثیر کانال های مختلف

دنبال کردن مسیر حرکت بازدیدکنندگان وب سایت و زیر نظر قرار دادن راه‌های متفاوتی که کاربران برای رسیدن به وب سایت شما طی کرده‌اند از مزیت اصلی بازاریابی اینترنتی به حساب می‌آید. از این طریق شما می‌توانید پی ببرید که کدام کانال ها بازدهی بیشتری داشته و مشتریان شما را افزایش می‌دهد.

انواع روش های مختلف بازاریابی اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ ابزارهای مختلفی دارد که به منظور شناساندن برند یا محصولات و خدمات صاحبان کسب و کار به مشتریان بالقوه از طریق بازاریابی آنلاین بایستی با آنها آشنا شد. در ادامه مطلب به هفت روش بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت.

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو یا SEM

این متد به دو طریق اجرا می‌شود که یکی از آنها رایگان و دیگری پولی است. روش بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO به این صورت که شما مطالب خود را بر اساس تکنیک‌های سئو که برای گوگل اهمیت دارند آماده کرده و در سایت بارگذاری می‌کنید، دقت داشته باشید که قوانین سئو مدام در حال تغییر است و برای بازدهی خوب شما بایستی اطلاعات خود در رابطه با تکنیک سئو را به روز کنید تا محتوای متنی‌تان در صفحات اول گوگل باز شود. سعی کنید کلمات کلیدی خود را بر اساس نیازهای افراد تهیه کنید تا با جستجوی ساده‌ترین کلمات سایت شما اول باز شود.

و اما SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو یک بازاریابی اینترنتی پولی است که به عنوان مثال برای هزینه پرداخت از طریق لینک، به هنگام جستجوی کاربر از طریق یکی از کلمات کلیدی شما، تبلیغ شما به نمایش در خواهد آمد. در هر صورت به منظور داشتن یک رتبه خوب در میان سایر سایت‌ها در موتور جستجو بایستی بتوانید کلمات کلیدی مهم از دید مخاطبان را پیدا کنید و محتوای با کیفیتی که بر کلمات کلیدی مورد نظر متمرکز هستند تهیه کنید.

Internet Marketing بازاریابی اینترنتی و انواع روش های آن را بشناسید

تبلیغات کلیکی

Pay Per Click یا پرداخت به ازای هر کلیک یا بازاریابی کلیکی، نوعی بازاریابی اینترنتی است که در آن شما هزینه‌ای را به حساب موتورهای جستجو واریز می‌کنید تا سایت یا تبلیغ طراحی شده شما در بخش تبلیغات به نمایش گذاشته شود، و از آن پس به ازای هر کلیکی که روی تبلیغات شما می‌شود از حسابتان پول کسر خواهد شد. این نوع از تبلیغات به سبک بازاریابی کلیکی را می‌توان در جاهای مختلفی به نمایش گذاشت. به عنوان مثال فرض کنید کاربری در صفحه‌ای از سایت دنیای اقتصاد باشد، با یک تبلیغ کلیکی مواجه شود، و این شرایط شاید کاربر را ترغیب به مراجعه به سایت شما نماید. مزیتی که استفاده از این نوع تبلیغات برای صاحبان مشاغل دارد این است که امکان معرفی محصولات شما را به کاربرانی فراهم می‌کند که مستقیما به دنبال محصولات شما نمی‌گردند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی به منظور بازاریابی اینترنتی به یکی از محبوبترین روش‌ها تبدیل شده است، چرا که با توجه به حضور اکثریت مشتریان بالقوه در شبکه‌های اجتماعی در آنِ واحد می‌توان با مخاطبان بسیاری ارتباط داشته و آنها را به سمت برند یا محصولات خود جذب نمود، از طرفی این بستر بازاریابی آنلاین کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای بابت آن پرداخت نمی‌شود.

از جمله پلتفرم‌های تبلیغاتی در شبکه‌های مجازی به منظور بازاریابی آنلاین می‌توان به قیس بوک، اینستاگرام و تلگرام اشاره کرد که در میان این بسترها  اینستاگرام از همه محبوبتر می‌باشد.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی نیز از دیگر روش‌های بازاریابی اینترنتی است که در آن با ارسال ایمیل سعی در برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه می‌نمایند. در این روش نیز سعی بر این است که با ارسال ایمیل بتوان محصولات مورد نظر خود را در معرض دید مخاطبان قرار داد تا بتوان کسب و کار خود را رونق بخشید. خوبی این روش بازاریابی اینست که یک ارتباط دو طرفه با مخاطب برقرار شده و امکان لینک به محصولات مورد ارائه وجود دارد که دسترسی مخاطب به کالاهای مورد نظر را راحتتر می‌کند.

یکی از راههای دسترسی شما به ایمیل افراد برای ارسال محصولات جدید در صورت نیاز اینست که به هنگام ورود یا خرید برای اولین بار محل وارد کردن ایمیل افراد را نیز در محل ثبت نام قرار دهید، بهتر است به احترام مشتری لینک لغو عضویت نیز داشته باشید تا بدین طریق اعتمادسازی در مخاطب ایجاد نمایید.

internet marketing بازاریابی اینترنتی و انواع روش های آن را بشناسید

بازاریابی اینترنتی با محتوای مناسب

استفاده از یک محتوای مناسبی که در راستای تعریف محصولات شما و تامین نیازهای مخاطبین شما باشد در جذب مشتری و ارائه یک تبلیغ کارآمد موثر خواهد بود. بهتر است در محتوای خود از تصاویر مرتبط و جذاب، ویدیو، پرسش و پاسخ‌های مربوط به نحوه مصرف یا استفاده از محصول استفاده کنید، تا اثرگذاری بیشتری از جنبه بصری در مخاطب داشته باشد. محتوانویسی و نوشتن رپورتاژ آگهی از مهمترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است.

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدیویی نیز از جمله روش‌های بازاریابی اینترنتی است که امروزه رواج بیشتری یافته است و به محض جستجوی مطلب در گوگل ویدیوها نیز همانند صفحات وب سایت ها بالا می‌آیند و این به معنی اهمیت بالای ویدیو مارکتینگ در دنیای دیجیتال امروز می‌باشد. با توجه به مشغله‌های زیادی که افراد با آنها سرو کار دارند مسلما تماشایی یک ویدیوی تبلیغاتی را به خواندن یک مطلب چند دقیقه‌ای ترجیح می‌دهند.

پس یکی دیگر از راههای موفقیت در مسیر تبلیغاتی ساخت ویدیوهایی است که چه از نظر عنوان و چه محتوای ویدیویی جذاب و متناسب با حیطه کاری شما و یا محصولاتتان باشد؛ سعی کنید اصل صداقت را در ساخت ویدیوهای خود رعایت کنید و از رنگ‌ها و لحنی در محتوای خود استفاده کنید که از لحاظ روانشناسی روی مخاطب اثرگذار باشد.

سخن آخر اینکه، امروزه تمایل افراد به استفاده از اینترنت و فضای مجازی بیشتر از پیش شده پس استفاده از بازاریابی اینترنتی یکی از بهترین روش‌ها برای گسترش کسب و کار است، بدین منظور بهتر است با روش های مختلف بازاریابی آنلاین آشنا شوید تا بتوانید به ایده‌آل‌های خود از کسب و کارتان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نه =

محبوبترین پست ها