ریست و تنظیم مجدد رمز عبور مدیریت وردپرس و جوملا

وردپرس و جوملا

وردپرس و جوملا یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و متن باز است که به طور گسترده ای برای انتشار وب سایت ها استفاده می شوند. سایت های جوملا و وردپرسی اکثرا بر روی سرورهای مبتنی بر لینوکس میزبانی می شوند.

این دو CMS یک سیستم مدیریت محتوا بسیار کاربرپسند هستند و دارای ویژگی های اضافی بسیاری مباشند که دستیابی به آنها را بسیار آسان می کند.

هر دو سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا در راحتی کار با اونها، امکان سفارشی سازی گسترده و وجود منابع مناسب و پشتیبانی از وضعیت مناسبی در سطح جهان برخوردار هستند که همین موضوع باعث شده تا دو سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا در سطح جهان به رقابت با هم بپردازند.

ما در مورد تنظیم مجدد رمز عبور مدیر جوملا و وردپرس بحث خواهیم کرد.

مراحل هر دو CMS کاملا شبیه بهم می باشد!

لطفا مراحل زیر را دنبال کنید.

راههای مختلفی برای ریست کردن پسورد این دو CMS وجود دارد اما اگر به پنل جوملا یا وردپرس دسترسی ندارید و یا از طریق ایمیل نمیتوانید پسورد یا کلمه عبور را ریست کنید این مقاله را دنبال کنید.

۱- از طریق پنل مدیرت هاست خود (مانند سی پنل، دایرکت ادمین یا پلسک) وارد بخش phpMyAdmin شوید. phpMyAdmin نرم افزاریست با رابط گرفایکی برای مدیریت دیتابیس وب سایت شما.

۲- دیتابیس مربوط به جوملا یا وردپرس خود را انتخاب کنید. درصورتی که نسبت به اسم دیتابیس خود شک دارید میتوانید از طریق فایل configuration.php  برای جوملا یا فایل wp-confing.pp برای وردپرس واقع در شاخه اصلی سایت خود از اسم دیتابیس خود مطمئن شوید.

۳- جدولی که اسم آن به users ختم می شود را جستجو و انتخاب کنید. مانند awxt_users

joomlausertable ریست و تنظیم مجدد رمز عبور مدیریت وردپرس و جوملا

۴- روی آیکون Edit مربوط به نام کاربری مورد نظر کلیک بفرمایید.

joomlausernametable ریست و تنظیم مجدد رمز عبور مدیریت وردپرس و جوملا

۵- کلمه عبور جدید را در سطر Password در بخش Value وارد نمایید و بخش Function را روی MD5 قرار دهید.

md5passwordjoomla ریست و تنظیم مجدد رمز عبور مدیریت وردپرس و جوملا

۶- در انتهای صفحه روی دکمه GO کلیک نمایید.

با این روند مشکل شما حل خواهد شد و به راحتی می توانید مجدد با پسورد جدید وارد بخش مدیریت سایت جوملا یا وردپرس خود شود.

پیشنهاد می شود در صورتی که ایمیل شما به درستی کار میکند و یا تنظیمات ایمیل روی CMS شما به درستی انجام شده، از طریق ایمیل پسورد خود را ریست کنید.

در صورتی که نیاز به کمک بیشتری داشتید از طریق کامنت ها در ارتباط باشید.

با سپاس از همراهی شما

چگونه می توان اخطار LFD را برای بلاک شدن IP غیرفعال کرد؟

بسیاری از کاربران اخطار های زیادی از LFD در مورد بلوک شدن IP های مختلف دریافت می کنند. مراحل زیر را برای غیرفعال کردن چنین اعلان هایی انجام دهید! در اینجا ما نمونه ای از اخطار را در مورد بلاک شدن IP نمایش داده ایم.

Subject: lfd on ****.aryanweb.com: blocked 78.100.50.25 (QA/Qatar/-)
From: <***@aryanweb.com>
Message-Id: <E1kD704-003anS-Ln@***.aryanweb.com>
Date: Tue, 01 Sep 2020 10:11:04 -0400
Time: Tue Sep 1 10:11:04 2020 -0400
IP: 78.100.6.36 (QA/Qatar/-)
Failures: 5 (sshd)
Interval: 3600 seconds
Blocked: Permanent Block [LF_SSHD]

ارسال بیش از حد این اخطار ها ممکن است میل باکس شما را پر کند یا سرعت سرور شما را کند نماید به همین علت در این بخش نحوه غیره فعال کردن آن را خدمتتان توضیح خواهیم داد:

مراحل غیرفعال کردن اعلان های LFD برای بلاک IP:

۱- وارد WHM شوید.

۲- گزینه “ConfigServer Security & Firewall” را از بخش Plugin باز نمایید.

۳- گزینه  “Firewall Configuration” را باز نمایید.

۴- گزینه “LF_PERMBLOCK_ALERT” را جستجو نمایید و روی دکمه OFF کلیک نمایید.

۵- در انتهای صفحه روی گزینه “Change” کلیک نمایید تا تغییرات دخیره شود.

۶- بعد از ذخیر روی گزینه “Restart csf+lfd” کلیک بفرمایید تا سرویس های مربوط ریستارت شود و تغییرات به درستی اعمال شود.

 

شما می توانید تغییرات فوق را از طریق SSH هم انجام دهید:

۱- وارد SSH شوید.

۲- فایل تنظیمات CSF را از طریق آدرس زیر باز کنید و گزینه “LF_PERMBLOCK_ALERT” را جستجو کنید و مقدار آن را برابر با “0” قرار دهید


# vi /etc/csf/csf.conf
LF_PERMBLOCK_ALERT =0

۳- سپس شما باید سرویس های csf و lfd را مجدداً راه اندازی کنید تا بتوانید تغییرات را فعال کنید.

# service csf restart
# service lfd restart

در صورت نیاز به کمک بیشتر ، لطفاً سوال خود در بخش کامنت یا پشتیبانی سایت ارسال نمایید!
با سپاس از همراهی شما

گواهینامه SSL چیست؟ تاثیر HTTPS روی سئو تا فعال سازی رایگان

گواهینامه SSL بخشی از کد های موجود در وب سرور شما است که امنیت ارتباطات آنلاین را فراهم می کند. هنگامی که یک مرورگر وب با وب سایت امن شما ارتباط می گیرد ، گواهینامه SSL یک اتصال رمزگذاری شده را ممکن می کند. به زبانی ساده اطلاعاتی که بین کاربران و سایت جابجا میشوند با این پروتکل امن شده و از لو رفتن اطلاعات برای هکر ها جلوگیری میکند.

این گواهینامه توسط چند شرکت معتبر به سایت ها و شرکت های دیگر اجاره داده می شود که برخی از آنها به رایگان قابل استفاده هستند.

گواهینامه SSL و تاثیر آن بر سئو

جدای از اینکه گوگل از سال ۲۰۱۴ پروتکل SSL را به عنوان یکی از عوامل تاثیر گزار در سئو معرفی کرد باید بدانید که کاربران سایت در صورتی که SSL روی سایت شما فعال نباشد به شما اعتماد نخواهند کرد چوان اطلاعاتی که بین سایت و مخاطب رد و بدل می شود برای هکرها قابل رویت خواهد بود. پس این گزینه مخصوصا برای وب سایت هایی که تراکنش های مالی دارند از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. نکته دیگر اینکه مرورگر ها هم به وب سایت هایی که SSL نداشته باشند اعتماد ندارند و این مشکل را با علایم مختلف به کاربر گوش زد میکنند.

فعال سازی SSL یا HTTPS

با فعال سازی SSL در هاست میزبانی شده شما توسط سرور، آدرس سایت شما از HTTP به HTTPS تغییر خوهد کرد و آدرس سایت شما با نماد قفل نمایش داده خواهد شد. در صورتی که این نماد به درستی نمایش داده نشود باید تنظیماتی در CMS یا کدهای سایت خود انجام دهید. که در اینجا به صورت تفکیک شده به هرکدام از آنها خواهیم پرداخت.

فعال سازی HTTPS یا SSL در وردپرس:

کافیست از بخش تنظیمات و بخش عمومی آدرس های وب سایت را با https وارد کنید.

sslwordpress گواهینامه SSL چیست؟ تاثیر HTTPS روی سئو تا فعال سازی رایگان

در صورتی که بعد از اضافه کردن https مشکل وجود داشت و نماد یا آیکون ssl به درستی در مرورگر شما نمایش داده نشد میتوانید لینک های وب سایت خود را چک نمایید در صورتی که لینک بدون s به شکل http استفاده شده باشد باید آنها را اصلاح نمایید. البته اگر تعداد این لینک ها زیاد است می توانید از افزونه های مانند Really Simple SSL استفاده کنید که خودکار اصلاحات مورد نظر را برای شما انجام میدهد.

فعالسازی HTTPS یا SSL در جوملا:

برای فعال کردن SSL در جوملا کافیست از منوی “سیستم / تنظیمات کلی” بخش “استفاده از HTTPS” را روی “همه سایت” قراردهید.

در صورتی که بعد از فعال کردن این بخش آیکون https به درستی نمایش داده نشد لینک های وب سایت خود را بررسی نمایید و لینک های که به صورت http هستند را به https تبدیل کنید.

فعال کردن SSL روی هاست به صورت رایگان

تمامی سایت های میزبانی شده توسط شرکت آریان وب، دارای گواهینامه SSL رایگان می باشند. و نیاز به فعال سازی نخواهید داست. اما در صورتی که هاست شما از شرکت دیگر می باشد که SSL ندارید میتوانید یا به سرور های ما مهاجرت کنید یا با ادامه آموزش ما همراه باشید:

ادامه این بخش در حال به روز رسانی  می باشد.

انتخاب تیتر مناسب و افزایش کلیک با جدیدترین الگوریتم!

title tag seo friendly

گاها مشاهده می شود وبمستران و نویسندگان پست ها با اینکه مطالبی جالبی برای سایت خود نوشته اند اما بازدید مناسبی ندارند! و یا حتی در نتایج اولیه جستجو قرار دارند اما تعداد ورودی کاربران به سایت آنها نسبت به رغبا خیلی پایین می باشد. از آنجایی که بازدید از مطالب سایت میتواند منجر به تولید سرنخ و افزایش فروش شود این مسئله از نکات مهمی می باشد که در این مقاله به راههای افزایش بازدید وب سایت و نرخ کلیک از طریق انتخاب تیتر و عنوان درست برای مقالات خواهیم پرداخت!

چرا باید تیتر مناسب انتخاب کنیم

در صورتی که تیتر مناسب برای محتوا و مقاله خود نداشته باشید بودجه خود و سرمایه خود را از دست خواهید داد چون کاربران محتوای شما را مطالعه نخواهند کرد حتی اگر در نتایج اول جستجو باشید. پس یکی از راههای افزایش بازدید و مخاطب انتخاب درست عنوان برای افزایش نرخ کلیک می باشد.

 

مهمترین نکات برای انتخاب تیتر مناسب

 

عناوین را برای انسان ها بنویسید نه ربات ها:

سعی کنید عناوین را طوری بنویسید که مخاطبین به راحتی متوجه شوند و از کلمات مرتبط برای عنوان خود استفاده کنید نه کلمات کلیدی، همانطوری که کلمات کلیدی برای ربات ها جذاب هستند نباید از الگوریتم ها غافل شوید چون الگوریتم ها به راحتی تشخیص میدهند که مخاطبین شما با عنوانی که در نظر گرفته اید تعامل نداشته اند. و اگر مخاطبین روی عنوان شما کلیک نکنند الگوریتم ها به راحتی متوجه این موضوع خواهند شد. پس در ابتدا سعی کنید برای انسان ها بنویسید نه ربات ها.

عناوین خود را کوتاه و مفید نگه دارید:

به نظر شما چرا باید عنوان را کوتاه نوشت؟ گوگل به انتهای عناوین که بلند هستند کارکتر سه نقطه (…) اضافه می کند و از نمایش کامل آن خودداری میکند. پس یکی از اهداف اولیه شما برای نوشتن عنوان مناسب باید کوتاه بودن آن باشد.

خود را جای مخاطب بگذارید:

خود را برای این باید جای مخاطب بگذارید که طرز فکر آنها و نحوه جستجوی آنها را بدانید اگر عنوانی بنویسید که در ذهن مخاطب برای جستجو نباشد بی فایده است. پس سعی کنید بفهمید که در ذهن مخاطب اولین گزینه برای جستجو چه کلماتی خواهند بود.

به عناوین خیلی کوتاه CTA یا دعوت به عمل اضافه کنید:

در مورد CTA یا دعوت به عمل قبل صحبت کردیم، در صوتی که عنوان شما خیلی کوتاه است و هیچ توصیف منطقی برای طولانی کردن آن ندارید، از مخاطب خود دعوت به عمل خاصی نمایید.

مقاله و عنوان خود را جدید و به روز نشان دهید:

با اضافه کردن عدد سال جاری به عنوان مقاله به مخاطب خود این اطمینان را دهید که مقاله شما به روز و جدید می باشد با این حال مقالات خود را مدام به روز کنید و این به روز رسانی ها را متن مقاله به مخاطب خود یادآور شوید.

عنوان خود در بعد از نوشتن مقاله انتخاب کنید:

قطعا بعد از نوشتن مقاله ایده های بهتری برای انتخاب عنوان آن دارید. پس در نوشتن عنوان عجله نکنید.

تیتر خود را سوالی کنید:

وقتی تیتر خود را سوالی می نویسید مخاطب به صورت ناخود آگاه کنجکاو پاسخ آن سوال میشود.

مناسب با مخاطب هدف خود بنویسید:

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ آیا کلماتی که استفاده میکنید برای آنها راحت یا سخت نیست؟ آیا کلمات عنوان شما جز کلمات پر کاربرد مخاطب شماست؟

چک لیست سئو

در این مقاله سعی داریم کاملتر چک لیست سئو موجود در اینترنت را برای شما به روز نگه داریم! و هر موقع تغییراتی در این زمینه حاصل شد آن را از این طریق برای عموم در دسترس قرار دهیم!

همچنین خوشحال خواهیم شد تا در صورتی که شما هم تجری در این زمینه دارید پایین این مقاله کامنت کنید تا بررسی شود.

چک لییست سئو داخلی

 

آدرس های بهینه برای موتورهای جستجو

۱- برای فرم دهی صحیح آدرس (SEO-Friendly URL) سعی کنید از حروف بزرگ برای URL ها استفاده نکنید و فقط از حروف کوچیک استفاده نمایید.

نمونه:
/About-us
/about-us

۲- در صورت امکان از کاراکترهای عجیب در پارامترهای موجود در URL های خود استفاده نکنید!

۳- برای جدا کردن کلمات کلیدی بهتر است از Dash بجای Underline استفاده کنید!

۴- هرکز آدرس هایی با ترکیب اعداد و حروف مانند (page=123) به کار نبرید.

۵- از کلمات کلیدی منتخب خود در آدرس ها استفاده نمایید.

۶- گرچه همیشه استثناهایی وجود دارد ولی استفاده از کاراکترهای انگلیسی یا فارسی در کل تفاوت چندانی ندارند.

۷- از URL های بلند استفاده نکنید، سعی کنید آدرس های صفحات و مطالب سایت از چند کلیدواژه اصلی تشکیل شده باشند.

استفاده از تگ های هدینگ (H1,H2,… H6)

۱- H1 یک برچسب بسیار مهم در سئو است. و باید در هر صفحه فقط یکبار استفاده شود. نه بیشتر نه کمتر!

۲- از H1 برای عنوان اصلی صفحات و از (<H2>-<H6>) برای عناوین فرعی اسفتاده می شود.

۳- تگ H1 باید نام / عنوان صفحه یا پست باشد و این نشان می دهد که موضوع صفحه چیست.

۴- کلمات کلیدی را در تگ های هدینگ به میزان مناسب استفاده کنید.

۵- از تگ های هدینگ برای بخش بندی مطالب صفحه استفاده کنید تا مطالب به راحتی خوانده شوند! هرچه مطالب خوانا تر باشد ماندگاری کاربران در صفحه بیشتر می شود که این عامل بهترین نتیجه در موتور های جستجو میباشد.

این پست به زودی به روز خواهد شد لطفا صبور باشید…

CTA و هدف استفاده از آن

CTA چیست؟

CTA مخفف Call To Action است. ترجمه تحت الفظی آن اقدام به عمل یا فراخوان می باشد.

در هر جایی که از شما دعوت می‌شود که اقدامی انجام دهید،( سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها یا شبکه های اجتماعی) با یک CTA روبرو هستید.پس هر شکلی از دعوت به اقدام را می‌توان یک CTA در نظر گرفت.

همه کسب و کارهای آنلاین در تلاشند، تا کاربران آن‌ها پس از ورود به یک صفحه وب‌سایت (یا مطالعه یک ایمیل)،آنرا مطالعه کنند، در صفحه بمانند و اقدام مشخصی را انجام دهند. این اقدام می‌تواند عضویت در یک لیست، دانلود یک فایل، خرید یک محصول یا هر عمل دیگری باشد.

در این میان دکمه CTA همان دکمه‌ای است که کاربر را به سمت آن هدف مشخص شده سوق می‌دهد.

بسیاری از صاحبان کسب و کار استفاده از دکمه CTA یا برای اینکه معتقدن کاربر تنها به دنبال کسب اطلاعات و دانش ما را دنبال میکند،یا برای نگرانی از اینکه استفاده از CTA شبیه تبلیغ است وبرای کاربران خوشایند نیست و نتیجه عکس میدهد،از CTA استفاده نمی کنند.

اما به هر دلیلی، کاربر صفحه وب سایت ما را ترک کند بدون اینکه کاری کند یا روی بنر ما کلیک نکند؛ به معنای از دست دادن پول برای ما می باشد. در نتیجه برای داشتن یک قیف فروش کامل، تمام صفحات فروش یا ارائه، نیازمند استفاده درست از CTA هستند. نگرانی‌های مطرح شده نیز با به کار بردن اصول استفاده درست از دکمه CTA قابل چشم پوشی و برطرف کردن‌ است.

هر صفحه وب‌سایت، هر ایمیل تبلیغاتی، هر مکالمه فروش و هر یک از بروشورهای چاپی، باید حاوی اطلاعات تماس واضح و مشخص برای کاربر باشد.

اهداف معمول استفاده از دکمه CTA

دریافت اطلاعات کاربران مانند ایمیل و تلفن
ارسال هدایای رایگان برای جذب مخاطب
افزایش فروش
برندینگ
افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی
تغییر نگرش کاربران

در طراحی سایت،Call To Action ها را در کجا بکار ببریم؟

محتوای جذاب و دقیقا مرتبط با موضوع مهم‌ترین نکته است.

فراموش نکنید که کاربر باید دست‌کم چند خط از محتوای شما را بخواند؛ تا برای کلیک کردن روی دکمه CTA تصمیم بگیرد. استفاده از فونت مناسب با سایز مناسب، بهره بردن از تصاویر و گاهی ویدئو و همین طور آیکون‌های گرافیکی هدایت‌کننده، می‌تواند در هرچه بهتر شدن محتوای صفحه و چینش آن، بسیار موثر باشد.

سرعت بارگذاری صفحه را بررسی کنید.

معمولا کاربران بیشتر از چند ثانیه برای باز شدن یک صفحه صبر نمی‌کنند. پس به کمک ابزارهای مختلف سعی کنید تا جای ممکن سرعت بارگذاری صفحه را بالا ببرید.

ترتیب قرارگیری محتوا را در نظر داشته باشید.

به صورت پیش‌فرض قرار گرفتن اطلاعات مهم‌تر در ابتدای صفحات و چینش محتوا بر اساس اهمیت، روش معقول و مناسبی است.

بهترین جا که کاربر بیشترین فوکوس و تمرکز را دارد در ابتدا صفحه در وسط یا مرکز آن است.

در سایت هایی که زبان آن ها انگلیسی هستند بهتراست CTA را در سمت چپ قرار دهیم و در سایت هایی که از زبان فارسی استفاده شده است CTA را در سمت راست قرار دهید.

نگارش یک CTA تبلیغاتی که اثر روانی خوبی داشته باشد.

هدیه رایگان: برای ۱۰۰ نفر اولی که ثبت نام کنند؛قبل از اتمام هدایا، سفارش دهید!
دوره رایگان آزمایشی: تا پایان این ماه با ثبت‌نام در سایت می‌توانید به مدت سه ماه روز از دوره ها وسرویسهای ما رایگان استفاده کنید.
افزایش قیمت: از هفته آینده قیمت‌های ما افزایش می‌یابد. پس همین امروز سرویس مورد نظر خود را با قیمت فعلی دریافت کنید.
اشانتیون: همراه با سفارش خود اشانتیون از ما دریافت کنید.
مهلت تخفیف: بمدت یکهفته 20 درصد تخفیف.
ایجاد انگیزه خرید: به دلیل استقبال زیاد شما عزیزان، فروش ویژه ما تا آخر تابستان تمدید شد.

نکاتی که به هنگام استفاده Call To Action در طراحی سایت باید رعایت شوند.

  • اندازه ی CTA باید بزرگ باشد تا به هدف خود برای جلب توجه کاربر برسیم ولی نه به اندازه ای که کاربر را اذیت کند یا از شکل دکمه خارج شود .
  • شلوغ کردن صفحه کاربرد CTA را از بین میبرد پس فضای کافی برای CTA در نظر بگیرید.
  • در ابتدا و بالای صفحه CTA راقرار دهید تا بدون اسکرول کردن بتوان آن را مشاهده کرد.
  • استفاده از تضاد رنگی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای جلب توجه CTA است.برای این کار شما می توانید از رنگی مخالف رنگ زمینه برای متن ویا دکمه خود استفاده کنید.

بهترین رنگ برای Call To Action چه رنگی است؟

قرمز: رنگ قدیمی CTA ها که باید همراه با اخطار استفاده شود.
زرد: اولین رنگی که کاربران میبینند و اخطار را به صفحه شما می آورد و کاربران را جذب می کند.
نارنجی: ترکیبی از فعالیت رنگ زرد و قرمز است. بهترین رنگ برای ساختن CTA های قوی.
آبی: کاربر در کار خود تجدید نظر خواهد کرد.
سبز: برای قسمت نظرات مشتریان ممکن است اما نه برای CTA ها.سبز ساده ترین رنگ برای چشم است.
سفید: بقیه رنگ ها را برجسته نمایش می دهد و CTA شما را از بین میبرد.

  • استفاده از افک‌های گرافیکی بر روی CTA یکی دیگر از اقدامات برای جلب توجه است. مانند تغییر رنگ دکمه به هنگام قرار دادن ماوس بر روی دکمه یا متن.
  • شکل اغلب CTA ها مستطیل شکل است از مستطیلهایی استفاده کنید که گوشه های گرد و خمیده داشته باشند. آنهایی که دارای گوشه های تیز هستند کاربر را به یاد تبلیغات می اندازد و نرخ کلیک را کاهش می دهد.
  • در CTA بیشتر بر روی متن توجه کنید تا گرافیک! زیرا کاربران به محتویات متنی از محتویات گرافیکی توجه می کنند.
  • تا حد امکان از چند CTA در صفحه استفاده نکنید. اگر از چند CTA در طراحی سایت استفاده میکنید آنها را اولویت بندی کنید. هر کدام مهمترن بالاتر و بزرگتر قرار دهید.
  • استفاده از جهت ها و فلش ها برای جلب توجه بیشتر  به CTA

 

Resource Pool در VMWare vSphere ESXI

همانطور که شما میدانید ماشین های مجازی از منابع فیزیکی سرور استفاده میکنند و این منابع فیزیکی بین ماشین های مجازی به اشتراک گذاشته خواهد شد. یکی از موارد مهمی که یک ادمین Virtualization نیاز هست که مورد بررسی قرار دهد، تخصیص منابع بین ماشین های مجازی بوده. یکی از مواردی که شما میتوانید استفاده کنید برای اختصاص دادن درست منابع به ماشین های مجازی، استفاده از Resource pool بوده. شما بوسیله Resource pool میتوانید مشخص کنید که ماشین های مجازی شما چه مقدار منابع از سرور شما استفاده کنند. Resource pool بر اساس سه مفهوم کار میکند که در ادامه مورد بررسی قرار خواهم داد.

همانطور که شما میدانید ماشین های مجازی از منابع فیزیکی سرور استفاده میکنند و این منابع فیزیکی بین ماشین های مجازی به اشتراک گذاشته خواهد شد. یکی از موارد مهمی که یک ادمین Virtualization نیاز هست که مورد بررسی قرار دهد، تخصیص منابع بین ماشین های مجازی بوده. یکی از مواردی که شما میتوانید استفاده کنید برای اختصاص دادن درست منابع به ماشین های مجازی، استفاده از Resource pool بوده. شما بوسیله Resource pool میتوانید مشخص کنید که ماشین های مجازی شما چه مقدار منابع از سرور شما استفاده کنند. Resource pool بر اساس سه مفهوم کار میکند که در ادامه مورد بررسی قرار خواهم داد.

Share

اولین معیار Share بوده که شما میتوانید برای مشخص کردن الویت منابع بین ماشین های مجازی استفاده کنید. فرض کنید که شما یک عدد ماشین مجازی دارید که اهمیت آن بیشتر از دیگر ماشین های مجازی بوده، شما در این بخش میخواد مقدار Share برای ماشین مجازی که اهمیت باالتری دارد را بیشتر قرار دهید، اتفاقی که خواهد افتاد این بوده که در زمان اختصاص منابع به ماشین های مجازی، آن ماشین مجازی که مقدار Share بیشتری داشته باشد الویتش بیشتر خواهد بود.

نکته Share : زمانی استفاده خواهد شد که Contentionرخ دهد.

Contentionزمانی رخ میدهد که چندین ماشین مجازی در یک زمان درخواست منابع بدهند و سرور مقدار منابع مورد نیاز برای اختصاص به تمام ماشین ها را نداشته باشد در این صورت Contention رخ خواهد داد. در زمان Contention ماشین مجازی که مقدار Share بیشتری داشته باشد مقدار منابع بیشتری را از سمت سرور دریافت خواهد کرد.

Reservation

همانطور که از اسم این عبارت مشخص است، شما میتوانید منابع را برای ماشین های مجازی خود Reserve کنید. این آپشن زمانی استفاده میشود که شما میخوایید تضمین کنید که بطور مثال همیشه در زمان روشن شدن ماشین 4 گیگ برای این ماشین مجازی رزرو شود و برای این ماشین مجازی فقط مورد استفاده قرار بگیرد.

نکته : اگر شما از Reservation استفاده کنید بطور مثال برای مموری، آن مقدار رم به هیچ عنوان بین ماشین های دیگر Share نخو اهد شد حتی اگر Contentionرخ دهد و حتی ماشین مجازی از مقدار منابع رزرو شده استفاده نکند و در حالت Idleباشد.

نکته : فرض کنید که شما یک ماشین مجازی دارید که برای آن 4 گیگ رم را رزرو کرده اید، اگر در زمان روشن شدن VM سرور نتواند مقدار 4 گیگ رم را در اختیار این ماشین قرار دهد، ماشین مجازی شما روشن نخواهد شد .

Limit

این معیار که خیلی مورد استفاده قرار نخواد گرفت برای محدود کردن مقدار منابع استفاده شده توسط یک VMبوده. اگر بخواهم یک مثال خوب بزنم این بوده، فرض کنید یک نرم افزار برای نصب شدن نیاز دارد که حتما مقدار رم ماشین مجازی شما بطور مثال 16 گیگ باشد، اما شما میخواهید که کلا بیشتر از هشت گیگ استفاده نکند شما میتوانید مقدار رم برای این ماشین مجازی را برابر 16 گیگ قرار دهید اما با Limitمحدود کنید که این ماشین مجازی فقط ماکزیمم از 8 گیگ استفاده کند

سه معیار بالا را شما میتوانید بدون استفاده از Resource pool بصورت جداگانه بر روی ماشین های مجازی خودتان تنظیم کنید، اما Resource pool به شما این امکان را میدهد تا بصورت گروهی این تنظیمات را برای چند ماشین مجازی انجام دهید.

ایجاد کردن Resource pool

برای ایجاد Resource pool کافیست بر روی Cluster خودتان راست کلیک کرده و New Resource pool را انتخاب کنید.

1 Resource Pool در VMWare vSphere ESXI

همانطور که مشاهده میکنید شما میتوانید موارد گفته شده را در Resource pool تنظیم کنید.

نکته : تنظیمات در این بخش VM Perنبوده بلکه بر روی تمام ماشین هایی که در این Resource pool قرار دارند اعمال خواهد شد. به این منظور بوده که کل ماشین های مجازی که در این Resource pool بوده با هم این مقدار وارد شده را باید استفاده کنند. بطور مثال من رزرو رم را برابر 16 گیگ قرار میدهم و Expandable را غیر فعال میکنم. بعد از انجام تنظیمات مورد نظر بر روی ok کلیک کرده تا Resource pool ایجاد شود.

نکته Cluster : به عنوان یک Resource pool عمل میکند پس ما وقتی Resource pool ایجاد میکنیم در اصل Childکالستر بوده و منابعش را از آن میگیرد. شما میتوانید یک Resource pool را درون Resource pool دیگر ایجاد کنید.

نکته : در بخش Reservation یک گزینه با نام Expandable وجود دارد، اگر شما در Resource pool خودتان بخش Reservation را تنظیم کنید بطور مثال مقدار 16 گیگ را قرار دهید، و اگر مقدار رم رزرو شده برای ماشین های مجازی در Resource pool نیاز باشد که بیشتر از 16 گیگ شود، اگر Expandable تیک خورده باشد این اجازه را میدهد تا از Resource pool بالای مقدار رم مورد نیاز را قرض بگیرد اما اگر این گزینه تیک نخورد به شما خطا خواهد داد که منابع مورد نیاز در دسترس نبوده و ماش ین مجازی شما روشن نخواهد شد.

2 Resource Pool در VMWare vSphere ESXI

شما میتوانید ماشین های مجازی خودتان را در Resource pool خود قرار دهید، برای این کار کافیست ماشین مجازی مورد نظر را drop and Drag کنید.

3 Resource Pool در VMWare vSphere ESXI

شما همچنین میتوانید ماشین مجازی هم در این Resource pool ایجاد کنید.

در ادامه من یک ماشین مجازی را ایجاد خواهم کرد که 16 گیگ رم را برای این ماشین رزرو خواهم کرد. برای ساخت ماشین مجازی، بر روی Resource pool راست کلیک کنید و Machine Virtual Newرا انتخاب کنید.

4 Resource Pool در VMWare vSphere ESXI

در ادامه در بخش تنظیمات ماشین مجازی من رم این ماشین مجازی را برابر 16 قرار خواهم داد و همچنین کل رم را برای این ماشین رزرو خواهم کرد، به این معنی که ماشین در حین روشن شدن باید 16 گیگ در اختیارش قرار گیرد

5 Resource Pool در VMWare vSphere ESXI

بعد از ساختVM ، من ماشین مجازی را روشن خواهم کرد. همانطور که مشاهده میکنیم ماشین مجازی روشن نمیشود و به شما خطای Memory available The( .داد خواهدresources in the parent resource pool are insufficient for the operation)

6 Resource Pool در VMWare vSphere ESXI

اگر من تیک Expandable را در حالت فعال قرار بدهم این Resource pool در صورت کافی نبود مقدار رم برای Reservation ،میتواند از Resource pool باال دستی منابع مورد نیاز را قرض بگیرد. برای فعال کردن Expandable کافی است که Resource pool خود را انتخاب کرده و وارد بخش Configure و پس از آن Resources Memory شده و بر روی Edit کلیک کنید تا صفحه تنظیمات RAM برای این Resource pool باز شود

7 Resource Pool در VMWare vSphere ESXI

بعد از باز شدن صفحه تنظیمات گزینه Expandable را در حالت فعال قرار دهید.

8 Resource Pool در VMWare vSphere ESXI

همانطور که مشاهده میکنید اینبار ماشین مجازی روشن شد.

9 Resource Pool در VMWare vSphere ESXI

پنج راز برای داشتن ویدئو مارکتینگ موفق

آمارها زیادی در مورد بازاریابی تصویری یا ویدئو مارتینگ میشنویم

آمارها زیادی در مورد بازاریابی تصویری یا ویدئو مارتینگ میشنویم مثلا، تا سال 2018 بازاریابی تصویری 75 درصد از کل ترافکیک مصرف کننده را تشکیل می دهد، یا تبلیغات ویدئویی تلفن همراه پنج برابر سریعتر از دسکتاب رشد می کند و دنبال کنندگان این نوع بازاریابی بیشتر هستند.

خوب در این صورت باید به بهترین شیوه بازاریابی ویدئویی خود را پیش ببرید.

در اینجا برخی از راهنمایی های مورد علاقه ما را برای کمک به شما در ایجاد ویدیوهای آنلاین، قانع کننده، الهام بخش و قابل اجرا نشان می دهیم

  1.  ویدئوی شما باید داستان محور باشد نه صرفا به قصد فروش

مسلما انبوهی از ویدئوها را در اینترنت دیده اید که باعث آزار و اذیت کاربران می شود، اجازه ندهید نام تجاری شما در این رسته قرار بگیرد. در عوض ویدئوی شما باید داستان محور باشد نه فروش.
به یاد داشته باشید: همه قوانینی که برای بازاریابی نوشته شده در مورد بازاریابی فیلم هم صدق میکند.
با استفاده از نیاز مصرف کنندگان خود،تمرکز بر ارزش های مشتریان و خواسته های پنهان خود فیلم های خود را خلق کنید.
شما میتوانید  در فیلم خود یک URL  یا یک شماره تماس مثلا در انتهای فیلم خود قرار دهید تا بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

  1. ده ثانیه اول را بهترین بسازید

یک پنجم افراد تا ده ثانیه اول یک ویدئو را بیشتر نمی بینند. کارشناسان ویدئو تاکید می کنند، ویدئو حتما کوتاه و دقیق باشد.
توصیه ما این است که انتظارات خود را در پنج تا ده ثانیه اول ویدئو مدیریت کنید. سعی کنید کنجکاوی مخاطبان خود را با سوالات و یا استفاده از تیزرها برای جلب توجه شناسایی کنید.
ویدئوی شما باید بلافاصله ارزش خود را ارزیابی کند و به این سوال که در ذهن مخاطب شماست پاسخ دهد که «چرا باید آن را ببینم؟» به این دلیل که قرار است آنها را بخنداند یا الهام بخش است یا به این دلیل که به آنها چیزی تازه یاد خواهند داد؟

  1. ویدئو نباید خسته کننده باشد

بدترین کاری که باید انجام دهیم این است که ویدیو را کاملا خسته کننده کنیم.
ببینید مخاطبان شما چه میخواهند، آنها میخواهند بخندند یا برای چند ثانیه از واقعیتها دور شوند و فراموش کنند یا چیزی یاد بگیرند.
یکی از کارشناسان ویدئو معتقد است طنز خوب برای مبارزات بازاریابی ویدئویی کار می کند. پس در عین حال سعی نکنید خیلی محافظه کار باشید، سازندگان ویدئو را تشویق کنید که خلاق باشند و ریسک کنند. سعی نکنید صدای رقیب خود را تقلید کنید بیرون بیائید  و فرصتی برای خنده دار بودن داشته باشید.

  1. بهینه سازی برای جستجو – استفاده از برچسب ها

تاکتیک های زیادی وجود دارد که می توانید بوسیله آنها اطمینان حاصل کنید که ویدیوهای شما در موتورهای جستجو دیده می شوند.
اولین چیزی برای به دست آوردن حداکثر مقدار جستجوگر SEO از ویدیو خود (قبل از آپلود ویدئو خود به هر سایت دیگر برای اشتراک گذاری) انجام دهید آن است که آن را بروی دامنه خود (سایت خودتان) آپلود کنید.
هم چنین مهم است که کد Embed ویدئو خود را فعال کنید، زیرا این امر به شما امکان دریافت لینک های بازاریابی ورودی را افزایش می دهد.
از کارت های ویدئویی استفاده کنید، در این لینک بسیار جالب گوگل توضیح می دهد که چگونه یک Sitemap ویدیو را با سهولت ایجاد کنید.
اطمینان حاصل کنید که ویدیوهای شما با کلمات کلیدی مرتبط برچسب گذاری شده اند و به طور کامل با توضیحات مفصل و عناوین منحصر به فرد توضیح داده شده اند.
این قانون را در ذهن داشته باشید: اگر یک جعبه داشته باشید، که هدف خاصی دارد – گوگل نیاز دارد که آن را پر کنید تا به شما در رتبه بندی کمک کند.

  1. خودتان را اثبات کنیدآیا می دانستید که 65 درصد از مخاطبان شما یادگیرندگان بصری هستند؟ یکی از قوی ترین روش هایی که می توانید برای بازاریابی ویدئویی استفاده کنید این است که مخاطبان خود را آموزش دهید.
    در بسیاری از اشکال به عنوان مثال، شما می توانید مشتریان خود را در مورد نحوه استفاده از محصول یا خدمات خود و ارائه راهنمایی های مفید در مورد چگونگی استفاده بیشتر از آن آموزش دهید.
    از طریق قرار دادن نام تجاری خود به عنوان یک رهبر فکری، با اضافه کردن ارزش به زندگی مصرف کنندگان خود و جمع آوری منافع خود در ویدئو عمل کنید.
    ویدئو همچنین می تواند اثبات اجتماعی برای محصول یا سرویس شما را ارائه دهد.

ترجمه و گردآوری شده توسط : سمیرا جوشقانی

بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟

 امروزه صحبت از اینفلوئنسرها بسیار است اما باید بدانیم  جایگزین بازاریابی اجتماعی یا محتوا نخواهد بود، زیرا بدون آنها نمی تواند وجود داشته باشد.

Influencer Marketing -IM

بازاریابی Influencer چیست؟
اینفلوئنسر بازاریابی ترکیبی از ابزارهای بازاریابی قدیمی و جدید است که از ایده مشهور بودن استفاده می کند و آن را در یک کمپین بازاریابی مدرن قرار می دهد.
تفاوت اصلی در این است که نتایج این کمپین ها همکاری های بین برندهاست و تأثیرگذار است.

مثال خوب این امر می تواند فرد مشهور یوتیوب PewDiePie باشد. او با سازندگان فیلمی ترسناک در فرانسه تیم شد و گروهی از فیلم ها را ایجاد کرد که در آن دچار چالش هایی شد. این محتوای عالی توسط 27 میلیون مشترک دیده شد وفروش فیلم تقریباً دو برابر شد. پس همه این تیم برنده شدند.
تصور کنید یک تیم مشهور با یک شرکت برای ارائه یک محصول کمپین ایجاد کرده اند – مطمئنا این شرکت به جای تبلیغات در تلویزیون می تواند با یک سری فیلم حتی یک دقیقه ای نتیجه بهتری کسب کند.
اینفلوئنسرها برخلاف افراد مشهور می توانند در هر نقطه باشند. آنها می توانند هر کسی باشند. آنچه آنها را تأثیرگذار می کند پیگیری های گسترده آنها در وب و رسانه های اجتماعی است. یک تأثیرگذار می تواند یک عکاس مشهور مد در اینستاگرام باشد ، یا یک وبلاگ نویس خوب در فضای مجازی که توییت می کند ، یا یک مدیر بازاریابی محترم در LinkedIn باشد. در هر صنعت ، افراد با نفوذی وجود دارند فقط باید آنها را پیدا کنید. آنها به راحتی توسط صدها هزار نفر از پیروانشان (اگر نه میلیون ها نفر) دنبال می شوند ، شناخته می شوند و مخاطب مورد نظر شما بعد از آنها هستند.

آنچه در بازاریابی اینفلوئنسر مؤثر است
رویکرد خود را دراین بازاریابی با دقت در نظر بگیرید.سازماندهی شده عمل کنید ، یک استراتژی داشته باشید ، برنامه و بودجه را در کنار هم قرار دهید ، وقت خود را صرف تحقیق کنید.صبور باشید و انسانی رفتار کنید.از طرف مدیران کلیدی ایمیل ارسال کنید. برنامه های سفری برای خود برنامه ریزی کنید و جلسات چهره به چهره ترتیب دهید.

Influencers افرادی هستند که وقت خود را صرف ساختن نام تجاری خود و پرورش مخاطبان خود می کنند. آنها به طور طبیعی از شهرت خود و افرادی که به آنها اعتماد دارند محافظت می کنند. آنها افرادی هستند که صبر و شکیبایی و تمرکز خود را برای موفقیت در رسانه های اجتماعی بکار میگیرند. آنها دنبال کنندگان واقعی در هر زمان دارند – افرادی مانند اینها علاقه ای به پرداخت سریع ندارند.
بازاریابی Influencer همچنین مربوط به پرداخت سریع نیست. این همان روشی آهسته و پایدار است که رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا ، که دنبال فروش مستقیم کالاهای شماست،نیست. این مورد در پی نشان دادن اقتدار ، اعتبار و رهبری فکر در صنعت شما است.

با بازاریابی سنتی رسانه های اجتماعی ، یک برند می تواند هویت خود را در هر سکوی موردعلاقه خود تنظیم کند و با گذشت زمان و افزایش پایگاه های کاربران ، می تواند قهرمانی برند خود را ببینند. ومیبیند که کدوم مشتریان بودند که مطالب را دوست داشتند و به اشتراک می گذاشتند ، یا خودشان در یک پست جداگانه نام تجاری آنها را ذکر می کردند. کاربرانی مانند اینها اغلب با توجه شخصی و به عنوان بخشی از یک گروه کاملاً تفکیک شده بعنوان قهرمانان برند ،پرورش می یابند.
یکی از مشکلات این رویکرد: برخی از کاربران دنبال کننده های کافی برای تأثیرگذاری نداشتند. در حقیقت ، همه کاربران اینگونه نیستند. اکثر کاربران دارای شبکه کوچکی هستند که شاید چند صد نفر از دوستان و همکارانشان که شامل انواع سلیقه ها و ترجیحات هستند را نمایندگی می کنند. در همین حال ، مارک ها برای تغییر و ترقی تلاش می کنند و محتوا را خلق می کنند که امیدوارند با طرفداران خود به طریقی معنی دار طنین انداز شود ، همگی در حالی که درگیر تعامل روزانه هستند واین رویکرد پراکنده بازاریابی اجتماعی منجر به نتایج غیرقابل پیش بینی می شود. به جای اینکه کورکورانه سعی در گرفتن لایک و دنبال کننده داشته باشیم یا مطالب متنوعی را بیرون بیاوریم تا ببینیم چه چیزهایی مورد پسند است ،
Influencer Marketing -IM به ما می گوید که زمان ما بهتر است به طور مستقیم در بازاریابی صرف شود تا افراد با نفوذ که امثال و تمایلات آنها را نمی شناسیم – به خوبی با ما هماهنگ شوند. این به معنای تعامل با این افراد در حساب های اجتماعی است – نه فقط دنبال کردن و لایک کردن ، بلکه اظهار نظر و نشان دادن دانش و شخصیت خود. همچنین می تواند به معنای تغییر یا ایجاد محتوا باشد که برای جلب توجه تأثیرگذاران (اینفلوئنسر) انتخاب شده است. در حالی که این مخاطب تأثیرگذار(اینفلوئنسر) جایزه نهایی محسوب می شود ، بازار هدف مارک ها شامل خود تأثیرگذار(اینفلوئنسر) است.
با گذاشتن این کار مقدماتی ، دو چیز حاصل می شود.

اولین مورد این است که به سادگی با تعامل به طرق مثبت و سازنده در صفحات اجتماعی افراد تأثیرگذار ، به زودهنگام به پیروان آنها دسترسی پیدا خواهید کرد. شما چیزی را برای آنها تبلیغ نمی کنید ، اما چهره خود را به عنوان یک عضو جامعه نشان می دهید ، به اصطلاح ، اعتبار خود را اضافه می کنید.
دستاورد دوم این است که ، در نهایت ، هنگامی که شما نوعی همکاری با IM پیشنهاد می دهید ، آنها می دانند که شما کی هستید. آنفلوئنسرها به هر حال افراد مشهور نیستند ، اما زندگی آنلاین آنها می تواند بسیار شبیه دنیای واقعی یک شخص مشهور باشد.

کمپین بازاریابی Influencer:
مثال PewDiePie از گذشته ممکن است به شما ایده ای بدهد که چگونه یک برنامه IM می تواند به نظر برسد ، اما احتمالاً دشوار است که ببینید چگونه این نوع استراتژی می تواند راه خود را در بعضی از مناطق کمتر سکسی دنیای تجارت پیدا کند. با در نظر گرفتن این معیار ، بیایید به این مثال نگاه کنیم – مثلا کنفرانس جهانی بازاریابی محتوا. یک رویکرد سنتی ممکن است فقط بر روی SEO و Google Ads و همچنین برخی از محتوای تبلیغی در توییتر و LinkedIn متمرکز شده است.
درعوض ، مؤسسه بازاریابی محتوا با توسعه بازاریابی برتر کار کرده است تا یک کمپین IM برای توسعه این برنامه بسازد. برای عادلانه بودن ، مؤسسه بازاریابی محتوا از قبل شبکه گسترده ای از تأثیر گذارانی را که با آنها کار می کنند ، دارد. شناسایی همكاران بالقوه برایش آسان است میتواند با افرادی كه در كنفرانس سخنرانی می كنند صحبت كند. این دقیقاً همان کاری است که آنها انجام داده اند ، از بلندگوها خواسته اند تا برخی از افکار و یا مشاوره ها را در مورد بازاریابی محتوا ارائه دهند. این بازخورد به همراه سایر مطالب آموزشی ، به چهار کتاب الکترونیکی جداگانه ، هرکدام با موضوع منحصر به فرد خود که مربوط به برنامه نویسی در کنفرانس CMI است ، گردآوری شد. هر کتاب الکترونیکی برای مشاهده در نمایش اسلاید ، یا به صورت PDF قابل بارگیری ، با پیوندهایی که توسط CMI ، رتبه بالا ، و خود تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی منتقل می شد ، تهیه شده است. این ابتکار توسط Curata ، توسعه دهنده نرم افزار ، متخصص در برنامه نویسی محتوا و سیستم عامل های مدیریت ، تحت تأیید قرار گرفت. این تعداد زیادی بازیکن در یک کمپین وجود دارد ، اما نگاه کنید که چگونه همه از آن چیزی می گیرند:
مخاطبان هدف ، افرادی که برای حضور در این کنفرانس جذب شده اند ، اطلاعات رایگان ، سرگرم کننده و ارزشمندی را کسب کرده اند که از نظر شخصی برای آنها مهم است. بیش از 230،000 نفر کتابهای الکترونیکی را در Slideshare مشاهده کردند در حالیکه 4000 نفر دیگر PDF را بارگیری کردند.
تأثیرگذارانی که شرکت کردند از این سکو برای هدایت حضورخود در جلسات این کنفرانس استفاده کردند. به اشتراک گذاشتن کتابهای الکترونیکی که در آنها مشارکت داشتند ، به آنها فرصت بیشتری داده شد تا با مردم به صحبت بنشینند و نیاز آنها را درک کنند ، همه اینها به شخصیتهای آنها به عنوان افراد معتبر و قابل احترام در حوزه خود می افزایند.
کوراتا ، که هزینه این همه اتفاق را پرداخت کرد ، بیش از 1000 جایزه هم درنظر گرفته بود.
این وضعیت برنده / برد / برد / برد بخشی از آن چیزی است که IM را به چنین استراتژی قانع کننده تبدیل می کند.
هیچ ترفند تبلیغاتی استفاده شده در این کمپین ها وجود نداشت ، مثلا هیچ چهره ای مشهور که لبخندی بر محصولی دارد که می دانیم قبلاً از آنها استفاده نکرده نبود.

 

ترجمه و گردآوری شده توسط : سمیرا جوشقانی

راهنمای گام به گام برای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا می تواند به طور موثر نتایج جستجوی اینترنتی را به چندین روش بهبود بخشد:

بازاریابی محتوا می تواند به طور موثر نتایج جستجوی اینترنتی را به چندین روش بهبود بخشد:

  • بهتر دیده شدن کلمات کلیدی مورد نظر شما
  • افزایش جستجو کلمات کلیدی اضافی (طولانی)
  • کمک به ایجاد آگاهی و شهرت
  • افزایش بازدید هدفمند از سایر وب سایت های مرتبط
  • کمک می کند تا لینک های ورودی بیشتر به سایت شما جذب شود
  • وب سایت شما را منحصر به فرد و مفید می کند

به روز رسانی پاندا گوگل یک بار دیگر نشان داد که کیفیت محتوای منحصر به فرد بسیار مهم است. ما اخیرا یک وب سایت بزرگ تجارت الکترونیک را که توسط آپدیت پاندا رد شد، ارزیابی کردیم. آنها چندین مسئله داشتند به آنها صدمه وراد کرده بود، یکی از آنها این بود که از مقالاتی استفاده کرده بودند که در وبسایت های مختلف قرار داده شده بود و کیفیت پائینی داشتند، که این مسئله رتبه آنها را در پاندا کاهش داده است.

در این مقاله گام های مربوط به بازاریابی محتوا را بیان میکنیم. این مراحل طی سال ها بررسی شده است .

بازاریابی محتوا

منظور از بازار یابی محتوا ارسال مقالات سایتهای دیگر یا مقالات کیفیت پائین بروی سایت خودتان نیست.

ما نتیجه کار یکی از مشتریان خود را بررسی کردیم، آنها مقالات زیادی روی سایت خود داشتند ولی همه این مقالات با کیفیت پائین بودند یا اکثرا از سایتهای دیگر وارد شده بودند که هیچ نتیجه ای روی بازدید  و رتبه سایت آنها نداشتند .
مقالات باید هدفمند با لینکهای موثر توسط کارشناسان آشنا به امور سئو و مارکتینگ ایجاد گردند تا بهترین نتیجه را طبق الگوهای الگوریتم گوگل دریافت کنید.

اهداف بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوای موثر یعنی نوشتن مقالات با کیفیت و مفید و جالب برای بازار که بروی وب سایت خودتان یا وبسایتهای مرتبط دیگر منتشر میکنید.

اهداف ما برای بازاریابی محتوای آنلاین:

  • بهبود نتایج جستجو(جستجو بیشتر برای کلمات کلیدی و کمک به افزایش رتبه بندی).
  • کمک گرفتن لینک های ورودی به سایت
  • ایجاد اعتبار و آگاهی
  • افزایش ترافیک هدفمند از سایت های مرتبط
  • کمک به ایجاد یک وب سایت منحصر به فرد و مفید

شروع به نوشتن مقالات با کیفیت و مفید برای وب سایت خود کنید.
مقالاتی را بنویسید که برای بازدیدکنندگان وب سایت شما مفید باشد و همچنین خلاصه ای از مقالاتی که در وب سایتهای مرتبط با شما قرار دارند را طوری گردآوری کنید که ایجاد علاقه در بازدید کنندگان شما کند.
فقط آنها را در یک وبلاگ یا یک بخش از سایت قرار ندهید چون اکثر بازدیدکنندگان وب سایت شما ممکن است آنها را مشاهده نکنند.

برای خوانندگان شما  آسانتر است که از طریق بخش محصول و خدمات، مقالات مرتبط به آنرا همانجا بخوانند یا از طریق همان صفحه به مقالات مرتبط آن محصول یا خدمات راهنمایی شوند.

پیوندها را در مقالات مرتبط به محصولات و خدمات اضافه کنید.
لینک های خود را در مقاله یا انتهای مقاله (یا هر دو) اضافه کنید تا افرادی که مقاله را میخوانند از این طریق وب سایت اصلی را کلیک کنند، و یا به طور مطلوب به رده محصول یا خدمات یا صفحات مربوط به مقاله وصل شوند.

همانطور که شما با بازاریابی مقاله پیشرفت می کنید ،افراد بیشتری به شما لینک می شوند  و یا مطالب خود را به اشتراک می گذارند، این لینک ها به شما کمک می کند رتبه صفحات محصول و خدمات خود را اضافه کنید تا بتوانید آنها را رتبه بندی کنید.

دکمه اشتراک گذاری اجتماعی را به مقالات خود اضافه کنید و آنها را به اشتراک بگذارید.
دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی (مانند فیس بوک، توییتر، و غیره) را به مقالات خود اضافه کنید. هر یک از مقالات مفید خود را از طریق شبکه های اجتماعی و وسایل ارتباطی دیگر (مانند خبرنامه های الکترونیکی، و غیره) که استفاده می کنید، به اشتراک بگذارید.

اگر آنها واقعا مقالات مفیدی باشند، بعضی افراد آنها را به اشتراک میگذارند یا به آنها پیوند میدهند، که به بهبود رتبه بندی شما کمک میکند و افراد بیشتری را دعوت میکند تا آنها را بخوانند و آنچه را که شما ارائه داده اید را یاد بگیرند.

قرار دادن مقالات در وب سایت شما باعث جذب بازدید کنندگان می شود تا آنها را بخوانند چرا که آنها به موضوعات مرتبط علاقه مند هستند. مقالات مفید، صفحات وب سایت شما را منحصر به فرد تر می کنند .
علاوه بر این، این مقالات، محتوا را به سایت شما اضافه می کند در نتیجه موتورهای جستجو آنها را  فهرست کرده و در جستجو ها یافت می شوند. در نهایت، با پیشرفت مقاله و بازاریابی اجتماعی، به احتمال زیاد، پیوندهای بیشتر و بیشتر به مقالات شما از وب سایت های مربوطه جذب می شود که ترافیک بیشتری را هدف قرار داده و به افزایش رتبه بندی شما کمک می کند.

پیدا کردن ایده برای مقالات

شما هرگز نباید برای داشتن مقالات مفید بدون ایده باشید. در اینجا چند نکته را ارئه میدهیم که برای داشتن مقالات کارآمد و مفید باید در نظر گرفت.

  • تحقیق در مورد کلید واژه ها

از ابزارهای تحقیقاتی مورد علاقه خود برای جستجو در مورد کلمات کلیدی مربوط به محصول یا خدمات مهم خود استفاده کنید و ببینید که چه اطلاعاتی مربوط به آنها  مورد جستجو هستند. شما می توانید مقالاتی را بنویسید که برخی از این جستجوها را رفع کنند.

به عنوان مثال، اگر سایت شما درباره چمدان است و افرادی در جستجوی عباراتی مانند “قوانین چمدان و حمل و نقل”، “اندازه بار حمل و نقل” و غیره هستند، می توانید مقاله ای در مورد مقررات و اندازه تسهیلات حمل و نقل بنویسید که شامل لینکهای مربوط به سایت شما میباشد.

به این ترتیب نه تنها به شما کمک می کند که سایت شما را برای بازدید کنندگانتان مفیدتر کند، احتمالا افرادی که در جستجوی عباراتی مانند «قوانین حمل و نقل» هستند، نیز این مقاله ها رو خوانده و به افزایش رتبه شما کمک میکند.

  • سوالات متداول

در مورد محصولات و خدمات شما چه سؤالاتی وجود دارد؟ در مورد نوشتن مقاله هایی که به برخی از این سوالات را پاسخ می دهند فکر کنید.

  • برای یافتن ایده مقالات جستجو کنید

معمولا با جستجو در مورد موضوعات اصلی، کلید واژه های محصول یا خدمات را در مقالات یا وبلاگ های  مختلف میتوان یافت. بعنوان مثال در پرس و جو هایی مانند «مقالات سفر» یا «وبلاگ های سفر» معمولا می توانید مقالات بسیاری در مورد سفر یا تورهای مسافرتی و یا هر عنوان شغلی مرتبط با سفر پیدا کنید.
شما اینگونه می توانید ایده های الهام بخش را بدون سرقت ادبی اسکن کنید.

اما برخی زمان یا توانایی لازم را برای نوشتن مقالات ندارند.
راهکارهایی که میتوانید از آن استفاده کنید.

  • استفاده کردن از متخصصین در این زمینه
    متخصصین بازاریابی محتوا و شرکتهای مارکتینگ میتوانند بیشترین و موثرترین کمک را به شما کنند.
  • از مشتریان خود بپرسید
    شاید برخی از مشتریان شما بتوانند مقالاتی برای شما ارسال کنند که برای خودشان هم در مربوط با محصول یا خدمات شما سوال بوده است.
  • استخدام نویسندگان
    شما می توانید نویسندگانی که در موضوعات مختلف تخصص خاصی برای تولید مقالات مفید دارند را  استخدام کنید. شبکه هایی از نویسندگان وجود دارد که در بسیاری از موضوعات تخصص دارند.
    هنگام جستجو در مورد ایده های مقاله، توجه بر روی نام نویسندگان هم داشته باشید. و از آن نویسنده برای داشتن مقالات موثر و کارآمد کمک بگیرید.
  • از نویسندگان آزاد استفاده کنید
    از یک نویسنده آزاد که متخصص در زمینه / موضوع شما است، استفاده کنید. با آنها همکاری نزدیک داشته باشید بدین صورت که افکار اولیه خود را برای آنها به تصویر بکشید و بگذارید در صورت لزوم تحقیقاتی را انجام دهند، و شما با هدف نظارت بر توسعه مقاله، با آنها کار کنید و مقاله را تجدید نظر کنید و مطمئن شوید که مقاله دقیق است و دانش و نظرات شما را نشان می دهد.

ترجمه و گردآوری شده توسط : سمیرا جوشقانی