جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حقایقی جالب در رابطه با کپی رایتینگ که باید بدانید

از سال 2020 کپی رایتینگ به یکی از پرتقاضاترین مهارت‌ها تبدیل شده است. دلیل این محبوبیت چیست؟ چه چیزی باعث شده است که کپی رایتینگ تا این حد تقاضا داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هر کسب‌وکاری می‌تواند از اشخاصی که نسخه‌‌های عالی می‌نویسند سود ببرد. از استارت‌آپ‌های کوچک گرفته تا Fortune 500s (بزرگترین شرکتهای آمریکایی از نظر درآمدزایی) و هر کسب‌وکار دیگری، کپی‌رایتینگ می‌تواند یک سازمان را  به سمت موفقیت ببرد و یا آن را ورشکسته کند.

حقایقی جالب در رابطه با کپی رایتینگ که باید بدانید

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ هنر نوشتن متن برای اهداف بازاریابی است. این مزیت برای فروش محصولات یا خدمات طراحی شده است و صدایی قوی و رسا برای برندها ایجاد می کند!

هدف اصلی کپی رایتینگ متقاعد کردن افراد برای انجام یک اقدام خاص است، خواه خرید، ثبت نام برای چیزی یا هر نوع تبدیل دیگری باشد.

تبلیغات، صفحات وب، بروشورها، محتوای رسانه‌های اجتماعی و برچسب‌های شرکتی همه در دسته‌بندی کپی‌رایتینگ قرار می‌گیرند.

اما  در واقع کپی رایتینگ خیلی بیشتر از کلمات است. یک کپی رایتینگ تمام عیار داستانی قانع کننده را بیان می کند و تصویر برند شما را با کلمات به تصویر کشیده و نشان می دهد. در حقیقیت آنچه شما می‌نویسید، فرایند تصمیم‌گیری را برای مخاطبان آسان می‌کند. کپی رایتینگ محصولات یا خدمات را نمی فروشد بلکه احساسات و سبک زندگی را می فروشد!

با توجه به Google Trends، علاقه جهانی به کپی رایتینگ بر اساس داده های جستجو در ده سال گذشته در حال حاضر در بالاترین حد خود قرار دارد، به همین دلیل است که امروزه، بیش از هر زمان دیگری، تسلط بر مهارت‌های کپی رایتینگ بسیار مهم است.

10 عنصر کپی رایتینگ عالی

چه چیزی باعث کپی رایتینگ عالی می شود؟ ما در این مطلب به شما خواهیم گفت برای موفقیت در این فضا چه چیزی لازم است.

عناصر خاصی وجود دارند که می توانند نسخه متوسط ​​​​را گرفته و آن را به سطح بعدی  و بالاتری برسانند. ده مورد برتری که باید به عنوان یک مبتدی روی آنها تمرکز کنید، در ادامه توضیح داده شده است:

  1. دستور زبان را رعایت کنید

اگر متن شما دارای اشتباهات املایی یا گرامری باشد، می تواند تأثیر نامطلوبی بر هدف نهایی شما داشته باشد. هنگامی که افراد خطا در کپی، به خصوص کپی فرم کوتاه را کشف می کنند، درک منفی از برند، محصول یا خدمات به آنها می دهد.

اشتباه نکنید؛ هیچکس بی عیب نیست. حتی اشخاصی که  بیش از 25000 کلمه در هفته می نویسند، اشتباهات زیادی را مرتکب می شوند و یک یا دو مشکل گرامری که در یک پست وبلاگ 3000 کلمه ای مدفون شده اند را می توان بخشید. اما یک خطای املایی در صفحه اصلی یا ایمیل فروش که فقط چند خط است، بخشودنی نیست!

بنابراین تمایل به عجله در این فرآیند را نادیده بگیرید. متن خود را از طریق نرم افزار ویرایش اجرا کنید و آن را با صدای بلند بخوانید.

Copywriting1 حقایقی جالب در رابطه با کپی رایتینگ که باید بدانید

  1. قانع کننده بنویسید

کپی رایتینگ عالی باید قانع کننده باشد. شما باید به گونه ای بنویسید که فردی را متقاعد کند تا عمل مورد نظر را انجام دهد.

چرا افراد باید محصول شما را بخرند؟ چرا آنها باید برای خبرنامه ایمیل شما ثبت نام کنند؟

شما ساعت نمی فروشید؛ شما یک اکسسوری لوکس می فروشید. شما بیمه نمی فروشید؛ شما محافظ می فروشید! احساساتی را که می‌خواهید  در خواننده ایجاد کنید، شناسایی کرده و ترکیب کلمات مناسب و تاثیرگذار را برای رسیدن به آن احساسات پیدا کنید.

  1. بدون اصطلاحات خاص بنویسد

اصطلاحات خاص و تخصصی کسب و کاری که درباره آن می نویسید را از نسخه خود حذف کنید. اگر شما یک وکیل هستید، فردی بدون آموزش حقوقی باید بتواند حرف شما را بفهمد. اگر پزشک هستید، مطمئن شوید که هر کسی خارج از رشته پزشکی می تواند نسخه شما را درک کند.

اما این  نباید باعث شود که شما از لحن عامیانه و کلمات اختصاری در نوشتار استفاده کنید زیرا  زبان عامیانه معمولاً غیرحرفه‌ای تلقی می‌شود (مگر اینکه بخشی از تصویر برند شما باشد)، همچنین نباید تصور کنید که همه با کلمات اختصاری که استفاده می‌کنید آشنا هستند.

کپی رایترهای بزرگ می دانند که چگونه یک موضوع پیچیده را در نظر بگیرند و آن را با عباراتی توضیح دهند که دانش آموز کلاس پنجمی بتواند آن را درک کند.

  1. فراخوان قوی

توضیح نام تجاری، محصولات، خدمات یا ماموریت شرکت تنها نیمی از نبرد است. شما باید به مخاطبان خود یک جهت روشن برای عمل بدهید.

هدف نهایی کپی  رایتینگ شما چیست؟ برای هر کسی که آن را می خواند باید واضح باشد.

اگر می خواهید مردم چیزی بخرند، مطمئن شوید که پیام به وضوح منتقل شده است. مردم نباید در این فکر باشند که چه باید بکنند. CTAهایی (فراخوان)  بنویسید که باعث ایجاد تبدیل شوند.

Copywriting2 حقایقی جالب در رابطه با کپی رایتینگ که باید بدانید

  1. سئو متن را رعایت کنید

این عنصر منحصر به کپی رایتینگ وب سایت است.

همیشه به نفع شماست که متنی بنویسید که محتوای شما را کاربر پسند کند. از کلمات کلیدی استفاده کنید که به صفحات شما در رتبه بندی بالا در SERP (نتایج صفحه موتور جستجو) کمک می کند.

عوامل زیادی وجود دارد که به محتوای با رتبه بالا کمک می کند. کلمات کلیدی تنها یکی از آنهاست. در حالی که متن مناسب سئو مهم است، لزوما باعث ایجاد یا شکست شما نمی شود. بنابراین اگر به کیفیت کپی رایتینگ شما آسیب می رساند، خودتان را مقید به استفاده از کلمات کلیدی نکنید.

  1. اصل مطلب را سریع بیان کنید

کپی رایتینگ خوب مستقیماً سر اصل مطلب است. شما باید بتوانید پیام خود را در کمترین کلمه ممکن منتقل کنید. از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید و از عبارت‌های اضافی و پرکننده اجتناب کنید. اگر از جملات طولانی استفاده کنید، حواس خواننده در طول مسیر از اصل مطلب پرت می‌شود.

  1. عنوان فریبنده

بهترین نسخه با یک لید خیره کننده ( سرنخ) شروع می شود. خواه عنوان، عنوان فرعی، موضوع یا عبارات مقدماتی باشد، باید راهی برای جلب توجه خوانندگان پیدا کنید.

از کلمات عملی به عنوان عبارتی که جلب توجه می کند، استفاده کنید. می توانید با استفاده از یک آمار، عدد یا واقعیت فریبنده شروع کنید.

در کپی رایتینگ هدف از تیتر این است که کسی را وادار کنید که خط اول شما را بخواند. هدف از خط اول شما این است که مردم خط دوم شما را بخوانند و …  بنابراین اگر سرنخ شما مخاطبان شما را مجذوب خود نکند، بقیه کپی شما شانسی نخواهد داشت.

copywriting guide حقایقی جالب در رابطه با کپی رایتینگ که باید بدانید

  1. کانال خاص

هر قطعه از نسخه ای که می نویسید لزوما نمی تواند مورد استفاده مجدد قرار گیرد یا در هر کانال بازاریابی مجددا استفاده شود. صفحات فرود باید کپی متفاوتی نسبت به بیلبورد داشته باشند. ایمیل ها باید کپی متفاوتی نسبت به پست های رسانه های اجتماعی داشته باشند.

حتی اگر دقیقاً همان محصول را تبلیغ می کنید، باید برای هر روش توزیع به طور منحصر به فرد بنویسید و از مطالب قبلی نباید استفاده کنید.

لحن، سبک، طول و نحوه ارائه تنها تعداد انگشت شماری از عواملی هستند که باید بر اساس کانال تغییر دهید. به طور کلی، هر چه قیف فروش پایین تر باشد، کپی طولانی تر می شود.

در حالی که این یک قانون آزمایش شده و واقعی ضروری نیست اما در اکثر سناریوها اعمال می شود. یک بیلبورد برای آگاهی از برند چند کلمه بیشتر نخواهد بود. کپی صفحه اصلی شما متن کمتری نسبت به یک صفحه فرود داخلی دارد. صفحات محصول کمی توصیفی تر از صفحه فرود باید باشند.

Copywriting3 حقایقی جالب در رابطه با کپی رایتینگ که باید بدانید

لحن کپی رایتینگ ایمیل با سبک تحویل صفحات محصول و صفحات فرود متفاوت است. بنابراین کورکورانه کپی را بدون درک کامل آن ننویسید. همیشه بدانید که برای کدام کانال توزیع می نویسید و بر اساس آن تنظیم کنید.

  1. آگاهی مخاطب

علاوه بر روش توزیع، باید درک روشنی از اینکه چه کسی نسخه شما را خواهد خواند، داشته باشید.

ممکن است شخصی در صفحه اصلی شما با نام تجاری شما آشنا نباشد، در حالی که یک مشترک از قبل می داند که شما چه کسی هستید. بنابراین لزوماً مجبور نیستید خود را معرفی کنید و داستان برند خود را در هر کمپین  به اشتراک بگذارید. این هدر دادن متن ارزشمند است و ماهیت تکراری می تواند به سرعت توجه مخاطبان شما را از دست بدهد.

متنی ایجاد کنید که برای مخاطبان خاص شما جذاب باشد، سعی نکنید همه را هدف قرار دهید.

  1. درک واضح از پیشنهاد

این یک اشتباه رایج برای کپی رایترهای مبتدی است که مستقیماً در فرآیند نوشتن فرو می روند. اما تا زمانی که درک محکمی از محصول، خدمات، برند یا پیشنهاد نداشته باشید، نباید شروع به نوشتن یک کلمه کنید.

فرض کنید شما یک فریلنسر هستید که توسط یک کسب و کار استخدام می شوید تا یک کپی از صفحه فرود ایجاد کنید. بسته به پیچیدگی پیشنهاد، ممکن است ساعت ها یا روزها طول بکشد تا بتوانید چیزی بنویسید.

اگر درک روشنی از پیشنهاد ندارید، غیرممکن است که بتوانبد آن پیام را به درستی به شخص دیگری منتقل کنید.

جمع بندی

مانند هر چیز دیگری، بهترین راه برای بهبود کپی رایتینگ در حال حاضر تمرین است. هر نسخه ای که می نویسید با تمرین، خیلی بهتر خواهید شد.

به عنوان یک مبتدی، باید قبل از پرداختن به پروژه‌های بزرگ‌تر، به نسخه‌های کوتاه‌تر تسلط داشته باشید. قبل از اینکه به صفحات فرود یا کاغذهای سفید بروید، با سرفصل ها و پیشنهادهای ارزش شروع کنید.

اهل گفتگو باشید نحوه صحبت خود را بنویسید زمان بیشتری را صرف تحقیق و برنامه ریزی نسبت به نوشتن واقعی کنید.

به عناصر عالی کپی رایتینگ که در این راهنما توضیح دادیم توجه داشته باشید تا اشتباهات فاحش دور باشید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 7 =

محبوبترین پست ها