جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش پیدا کردن دامنه خوب

آموزش پیدا کردن دامنه خوب

برای هرکسی که قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارد، انتخاب نام دامنه خوب و مناسب دغدغه بزرگی محسوب میشود. اگر شما در این موفعیت بتوانید خوب ترین و آسان ترین و همچنین مرتبط ترین نام دامین را برای خود انتخاب کنید و به ثبت برسانید بخش بزرگی از مسیر موفقیت در این حوزه را طی کرده اید.

پس اگر شما هم قصد راه اندازی وب سایت خود را دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین راه برای انتخاب دامین خود را داشته باشید.

ویژگی دامنه خوب

انتخاب و داشتن نام دامنه خوب و مناسب کمک خیلی زیادی به موفقیت کسب و کار شما میکند. به همین دلیل است که شما باید نهایت تلاش خود را بکنید که بهترین نام دامنه را برای خود انتخاب کنید.

ولی شاید برایتان سوال باشد، دامنه خوب و مناسب دارای چه ویژگی هایی است؟ یا دامنه خوب و مناسب چیست؟

پس تصمیم گرفتیم در ادامه ابتدا به بررسی ویژگی های دامنه خوب و مناسب بپردازیم و سپس روش ها و راهکارهای انتخاب نام دامنه مناسب.

۱. آدرس دامنه باید ساده باشد. به همین دلیل توصیه می شود که domain تا حد امکان کوتاه بوده و کاراکترهای آن بیشتر از 12 نباشد.

۲. نام دامنه باید به شکلی انتخاب شود که افراد بتوانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند و در مواقع نیاز به راحتی آن را به یاد آورند. به همین دلیل سعی کنید از اعداد یا کارکترای اضافه مثل دش، تکرار یک حرف در دامین و موارد این چنینی استفاده نکنید.

انتخاب نام دامنه خوب کمک زیادی برای پیشرفت کسب و کار شما میکند.
انتخاب نام دامنه خوب کمک زیادی برای پیشرفت کسب و کار شما میکند.

 

۳. سعی کنید نام دامنه ای که انتخاب می کنید به حوزه فعالیتتان مرتبط باشد. انتخاب دامین غیر مرتبط با فعالیت وب سایت انتخاب چندان مناسبی به نظر نمی رسد.

۴. از پسوندهای رایج استفاده کنید. کاربران به طور معمول آدرس ها را با استفاده از پسوندهای رایج در مرورگر خود وارد می کنند. به همین دلیل سعی کنید از پسوندی استفاده کنید که در مقایسه با بقیه برای کاربران شناس تر باشد.

دقت کنید در ثبت دامنه برخی کاراکترها غیر مجاز هستند پس از درج کاراکترهای غیرمجاز در دامنه خودداری کنید.

انتخاب نام دامنه (Domain Name) خوب

همانطور که گفیم انتخاب نام دامنه یا دامین خوب و مناسب کمک زیادی بریا توسعه و ارتقا کسب و کار شما خواهد کرد. ما در اینجا راه های انتخاب نام دامنه خوب را توضیح دادیم.

پس از رعایت این نکات شما دارای نام دامنه مناسب برای کسب و کار خود هستید.

۱. توجه به دامنه سطح بالا (Top Level Domain)

اولین قدم برای انتخاب نام دامنه خود، پیدا کردن پسوند دامنه است. ساده ترین روش برای انتخاب پسوند توجه به دامنه های سطح بالا برای دامنه مورد نظرتان است.

مهم‌ترین و رقابتی‌ترین دامنه سطح بالا (TLD) تاکنون دامنه com. بوده است. اما پسوندهای مهم دیگری مانند net ، .biz ، .shop. و … نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب نمایید.

پسوند های مختلف کاربردهای مختلف دارند
پسوند های مختلف کاربردهای مختلف دارند

 

هرکدام از این پسوندها در حوزه های مختلف کاربرد دارند. به همین دلیلی دانستن جایگاه هرکدام کمک زیادی برای پیدا کردن پسوند مورد نظرتان میکند.

به طور مثال پسوند int. که مخفف کلمه  international به معنای بین المللی است. از int. برای ساخت دامین سازمان های بین المللی استفاده می شود.

یا پسوند net. که مخفف کلمه network به معنای شبکه است. این پسوند بیشتر برای شرکت هایی که در زمینه ارائه خدمات اینترنتی مشغول هستند کاربرد دارد.

۲. تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با نام دامین مورد نظرتان

کلمات کلیدی بسیار باارزش و مهم هستند. این کلمات به راحتی میتوانند در بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) کمک کنند. همچنین نقش اساسی در بازاریابی های پرداخت به ازای هر کلیک دارند.

اما در اینجا نقش کلمات کلیدی چیست؟ این کلمات میتوانند جهت پیدا کردن ایده هایی برای نام دامنه به شما کمک زیادی بکنند. پس از آنها غافل نشوید.

شما میتوانید برای یافتن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با کسب و کارتان، به ابزارهای رایگان و پولی مختلف رجوع کنید.

به طور مثال ابزارهای رایگانی مانند Keyword Tool یا Google Keyword Plannerو ابزارهایی پولی از جمله  MOZ ،Ahref، SEMRush و … هستند که کار شما را آسان میکنند.

تمام پیشنهادات این ابزارها براساس زبانی که مردم استفاده می‌نمایند خواهد بود و که در نتیجه استفاده از یکی از این کلمات کلیدی محبوب در URL وب‌سایت شما، رتبه سئو سایت شما را افزایش خواهد داد.

۳. بررسی مترادف های کلمات مورد نظرتان و کلمات مرتبط با آن

این قسمت برای افرادی است که برای دامنه خود نامی مناسب پیدا کردند که مرتبط با کسب و کار آنهاست ولی متوجه شدند این نام قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده است.

استفاده از کلمات مترادف خیلی زیرکانه به شما کمک میکند.
استفاده از کلمات مترادف خیلی زیرکانه به شما کمک میکند.

 

استفاده از کلمات مترادف میتواند راهکار خیلی مناسب تری از پیدا کردن نام دامنه ی دیگر است. شما میتوانید به راحتی لیستی از کلمات مترادف بسازید که معانی بسیار نزدیک و کاملا مشابه با کلمه مورد نظر شما دارند.

علاوه بر مترادف میتوانید از کلمات مرتبط نیز استفاده کنید. ابزار Related Words مرتبط با کلمات می‌تواند لیستی از کلماتی را ایجاد کند که به کلمه مورد نظرشما نزدیک و مرتبط است.

پس از تمام این صحبت ها شاید تصور کنید پیدا کردن نام دامنه بسیار سخت و زمان بر باشد. ولی فراموش نکنید هرچقدر زمان بیشتری صرف پیدا کردن نام منحصربه فرد خود بکنید در ادامه مسیر بسیار موفق تر خواهید بود.

 

همچنین شما میتوانید در قسمت زیر مالکیت و آزاد بودن دامنه مورد علاقه خود با پسوند های مختلف را بررسی کنید. پس از اطمینان از آزاد بودن میتوانید ثبت دامنه را انجام دهید.

aryanweb آموزش پیدا کردن دامنه خوب

نحوه تمدید دامنه ثبت شده

دامنه ها به طور کلی مدت محدودی دارند و شما هنگام خریداری دامنه با توجه به مدت مدنظر دامنه را خریداری میکنید و هنگام به اتمام رسیدن مدت دامنه باید آن را تمدید کنید و در صورت تمدید نکردن سایت و سایر سرویسهای مربوطه مانند ایمیل از دسترس خارج خواهد شد به همین دلیل تمدید دامنه اهمیت زیادی دارد.

شما در صورت خرید دامنه از آریان وب، با نزدیک شدن به اتمام تاریخ دامنه به شما یادآوری های لازم را خواهد کرد و شما از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت دامنه ارزان به لینک زیر مراجعه کنید.

ثبت دامنه ارزان به راحتی در کمترین زمان

 

کد تخفیف دامنه دات کام: offco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =

محبوبترین پست ها